AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #101 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 23.39): Kan det være at de er redd for at du er ufør pga psykisk sykdom? Jeg ville nok lagt til hva som feiler deg (om det ikke er psykisk). Jeg er utleier selv og hadde hatt null problem med å leie ut til en uføretrygdet, så lenge det ikke var psykisk. Leide ut til en på aap med psykisk sykdom, og det gikk ikke bra dessverre, så gir ikke det en sjanse til. Anonymkode: 41b83...5e6 Dette! Vi leier ut en leilighet i vårt eget hus og vi leier ikke ut til uføretrygdede av den grunn. Vi har små barn, og ønsker ikke psykisk ustabile folk som leietakere. Vi kan jo ikke spørre folk hvorfor de er uføretrygdede, så da er det lettere å ekskludere alle. Anonymkode: 35aa9...17a 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #102 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 0.03): Så hvordan går dere fram nå da? Full bakgrunnsjekk av personer, der du må se diagnose fra psykolog og full pakke? Anonymkode: 1dcb0...896 Det er jo nettopp fordi man ikke kan dette, at man heller drar alle uføre over en kam. Anonymkode: 35aa9...17a 1
herremann Skrevet 21. juli 2022 #103 Skrevet 21. juli 2022 On 7/19/2022 at 10:14 PM, AnonymBruker said: huseier skal selge nå. Det betyr at jeg må flytte. Anonymkode: 1dcb0...896 Har du snakket med den nye eieren av huset og å få leie videre?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #104 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor vil du ikke leie ut til aleneforeldre?? Anonymkode: 8f6e7...7b4 Folk med barn er notorisk vanskelig å bli kvitt om de slutter å betale leie. Anonymkode: 35aa9...17a 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #105 Skrevet 21. juli 2022 Jeg leier ut og ønsket i utgangspunktet ikke leie ut til utenlandske (pga språkbarriere og kultur), uføre, røykere, folk med hund osv. Men, så ble det jaggu meg en dame som både var ufør, røyka og hadde hund. Og i neste omgang en utenlandsk storfamilie! Rett og slett fordi de dukket opp på visning og viste seg å være skikkelig hyggelige mennesker som ga meg rett magefølelse. Referansene skrøt dem opp i himmelen! Så poenget mitt er; dra på visning, gjør godt inntrykk og ha gode referanser. Så kan det hende noen fraviker prinsippene sine. Anonymkode: a0178...71d 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #106 Skrevet 21. juli 2022 On 7/20/2022 at 1:17 AM, Maestro said: Tenker de som går 6 timers tur i fjellet. At folk tenker at klarer man det, så klarer man og jobbe. Og ferie, orker man og reise på ferie så orker man og jobbe. Folk er så trangsynt noen ganger. Jeg jobber rundt 60 timer i uken, men samboeren min er ufør, og jeg kan fint forstå hvordan noen kan gå en 6 timers fjelltur men ikke jobbe. Samfunnet er bygget opp rundt forutsigbarhet og det er ikke så mange arbeidsgivere går med på at "jeg gjør det den dagen jeg har en bra dag", og så går det tre uker før det skjer. Da skal denne personen bruke alle kreftene sine opp den dagen de har en bra dag på et arbeid, mens jeg og deg kan deige oss på sofaen hver dag etter jobb og klage på at vi kjeder oss, og klage på han uføre løken som har gått 2!!!! fjellturer denne uken, og det er bare ONSDAG!!! OG DETTE ER SKATTEPENGENE JEG OG DEG SLAVER FOR HVER DAG. Målet ditt burde være å få deg nok livserfaring slik at du blir flau når du leser kommentaren din. Anonymkode: 4f09d...792 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #107 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber rundt 60 timer i uken, men samboeren min er ufør, og jeg kan fint forstå hvordan noen kan gå en 6 timers fjelltur men ikke jobbe. Samfunnet er bygget opp rundt forutsigbarhet og det er ikke så mange arbeidsgivere går med på at "jeg gjør det den dagen jeg har en bra dag", og så går det tre uker før det skjer. Da skal denne personen bruke alle kreftene sine opp den dagen de har en bra dag på et arbeid, mens jeg og deg kan deige oss på sofaen hver dag etter jobb og klage på at vi kjeder oss, og klage på han uføre løken som har gått 2!!!! fjellturer denne uken, og det er bare ONSDAG!!! OG DETTE ER SKATTEPENGENE JEG OG DEG SLAVER FOR HVER DAG. Målet ditt burde være å få deg nok livserfaring slik at du blir flau når du leser kommentaren din. Anonymkode: 4f09d...792 Hva legger du i en bra dag egentlig? Vet ikke hvor mange som jobber som ofte har dårlige dager både fysisk og psykisk, men allikevel må dra seg på jobb og ikke orker noe mer når de kommer hjem. Anonymkode: 19de0...887 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #108 Skrevet 21. juli 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Hva legger du i en bra dag egentlig? Vet ikke hvor mange som jobber som ofte har dårlige dager både fysisk og psykisk, men allikevel må dra seg på jobb og ikke orker noe mer når de kommer hjem. Anonymkode: 19de0...887 Trekk bort alle dagene du ifjor ville sykemeldt deg fra jobb for (sett bort fra korona), og det du sitter igjen med er bra dager. Samboeren fører en smerte-journal (en slags dagbok) hvor hun gir karakteren 1 til 3, hvor 1 er fjelltur, 2 er at hun kan være i stua men ikke gjøre noe fysisk annet enn å slappe av på sofa, 3 er å ligge i sengen og trenger hjelp for å gå på do. I fjor hadde hun 35 bra dager(kar 1) og 60 sengeliggende dager (kar 3). Jeg derimot hadde i overkant av 360 bra, og resten en plass mellom kar 1 og kar 2 på hennes skala (jeg klarte å gjøre husarbeid, men folk hadde lurt om jeg hadde dukket opp på jobb). Så kan du tenke deg at noen ganger får hun 2 eller 3 dager på rad hvor hun kan være fysisk, og det er urimelig å tenke at disse burde blitt brukt på en jobb. Hennes jobb er å ha det vondt, og sette pris dagene hvor hun lever. Hun kan ikke ta fri fra disse smertene, men jeg og deg kan gå litt skole og prøve et annet yrke, og jeg og deg skal i utgangspunktet jobbe 40 timer, og ta fri resten. Hun hadde gladelig byttet sin situasjon med de fleste. Anonymkode: 4f09d...792 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #109 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Trekk bort alle dagene du ifjor ville sykemeldt deg fra jobb for (sett bort fra korona), og det du sitter igjen med er bra dager. Samboeren fører en smerte-journal (en slags dagbok) hvor hun gir karakteren 1 til 3, hvor 1 er fjelltur, 2 er at hun kan være i stua men ikke gjøre noe fysisk annet enn å slappe av på sofa, 3 er å ligge i sengen og trenger hjelp for å gå på do. I fjor hadde hun 35 bra dager(kar 1) og 60 sengeliggende dager (kar 3). Jeg derimot hadde i overkant av 360 bra, og resten en plass mellom kar 1 og kar 2 på hennes skala (jeg klarte å gjøre husarbeid, men folk hadde lurt om jeg hadde dukket opp på jobb). Så kan du tenke deg at noen ganger får hun 2 eller 3 dager på rad hvor hun kan være fysisk, og det er urimelig å tenke at disse burde blitt brukt på en jobb. Hennes jobb er å ha det vondt, og sette pris dagene hvor hun lever. Hun kan ikke ta fri fra disse smertene, men jeg og deg kan gå litt skole og prøve et annet yrke, og jeg og deg skal i utgangspunktet jobbe 40 timer, og ta fri resten. Hun hadde gladelig byttet sin situasjon med de fleste. Anonymkode: 4f09d...792 Du er et genuint oppgående, reflektert og godt menneske. Hadde de rundt meg sett meg på denne måten hadde livskvaliteten min bedret seg. Er mentalt utslitt av å hele tiden kjempe for ørlite forståelse for hvorfor jeg er bundet til hjemmet, hvorfor jeg lever som jeg gjør. Jeg kaller det å overleve. Ikke leve. Var så langt nede at jeg vurderte å gjøre slutt på alt, smertene er sterke og dessverre kroniske. Å måtte håndtere folks mistro er en enorm sten til byrden🥲🥺 Anonymkode: fd3f8...b3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå