Gå til innhold

Vil ikke leie ut bolig til uføretrygdede

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si du er frilanser. 😆😆

Anonymkode: 6552e...c08

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med kommunen å få kommunal bolig da.

Anonymkode: a0cb6...a40

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ta kontakt med kommunen å få kommunal bolig da.

Anonymkode: a0cb6...a40

Har prøvd, det er ikke noe tilgjengelig for tiden dessverre.

Anonymkode: 1dcb0...896

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si du er frilanser. 😆😆

Anonymkode: 6552e...c08

Vet ikke om det akkurat er bedre enn å være under NAV. Mange frilansere som har helt sinnsykt ustabil inntekt. :P

Anonymkode: d867c...807

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det vil jeg absolutt si at de er. Er de uføretrygdet pga psykisk sykdom, så er det alvorlig. Jobber de og har psykisk sykdom, så viser det at de fortsatt er oppegående og fungerer.
Personen som leide hos oss viste seg å ha null boevne (kastet aldri søppel, vasket aldri, det ble luktproblemer, oppe hele nettene og banket i veggene, ropte, var manisk+++). Beklager om noen psykisk syke her blir tråkket på tærne, men etter den erfaringen så gjør vi det aldri igjen☺️

Anonymkode: 41b83...5e6

Veeel.. Ei jeg kjenner er bipolar og nekter medisiner. Er alenemor, og har heldigvis egen bolig. Hun har en god og trygg jobb og har en liten jobb vedsiden av. Ja, manier skjer og depresjon kommer. Mye vonde tanker og følelser. Og er fungerende. Blir hun dårlig så sykemelder hun seg og barnet er hos far. 

Hadde du ikke leid til henne heller da? For selvom man har en alvorlig diagnose, så definerer det ikke personen. Vet og om ei som er schizofren, hun er utdannet lege. Men ble desverre såpass syk at hun bor på institusjon. Og gjør mange rare ting ila dagen de gangene jeg ser henne. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 time siden):

Skjønner det ikke selv. Så lenge du ikke brenner ned leiligheten, røyker ikke, og betaler så har de egentlig ikke noe med at du er ufør. 

Synes det er leit at folk er så dømmende.. Om du så sitter hjemme 24/7? Hvordan kan det plage dem? Jeg er på aap og fikk leie leiligheten jeg enda bor i, som jeg flytta i for 3 år siden. Fikk til og med lov og få kattunge som er min bestevenn ☺️🥰

Skjønner at folk er fordomsfulle, konsekvensene er så ekstremt store hvis man bommer på utleier. 

Anonymkode: 7ec45...52c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde måttet leie ut grunnet økonomi, hadde jeg valgt en person som var minst mulig hjemme. :) 

Jeg ELSKER også at naboen min er på jobb eller ferie, selv om jeg har en hyggelig nabo! :)

Forstå det den som kan 

Anonymkode: 4bdd3...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, det vil jeg absolutt si at de er. Er de uføretrygdet pga psykisk sykdom, så er det alvorlig. Jobber de og har psykisk sykdom, så viser det at de fortsatt er oppegående og fungerer.
Personen som leide hos oss viste seg å ha null boevne (kastet aldri søppel, vasket aldri, det ble luktproblemer, oppe hele nettene og banket i veggene, ropte, var manisk+++). Beklager om noen psykisk syke her blir tråkket på tærne, men etter den erfaringen så gjør vi det aldri igjen☺️

Håper Karma kommer og biter deg hardt en dag!!

Anonymkode: 8189a...2d2

• Liker 4
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at utleiere er redde for å få inn noen som er i dårlig miljø.  Rus og slikt. Det er jo noen uføre som har havnet litt utenfor, og det skader dessverre for oss alle. Ingen ønsker å få politirazzia og ulende sirener midt på natten i huset sitt.

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nok fordi de anser deg som en økonomisk risiko, og fordi du er hjemme 24/7. 
Søker du hos seriøse firma så får du bolig. Det er litt dyrere, men mer forutsigbart og du kan bo der så lenge du vil. De jeg har sjekket ut og bodd hos, hadde åpen kontrakt. Min erfaring er at de er litt dyrere, høyere standard, mindre eget ansvar (gode vaktmesterordninger) og høyt depositum. Så lenge du er i stand til å betale for deg, så får du bolig. 
Privatmarkedet holdt jeg meg langt unna. Men forsøkt referanse for å bevise at du er en god leieboer? I din økonomiske situasjon så ville jeg aldri ha gått på privatmarkedet, for uføretrygd er jo langvarig situasjon. 

Anonymkode: 5ebbc...c6d

Du er ikke mye oppegående.  

Er man uføretrygde så har man fast inntekt  hver eneste mnd resten av livet.  
kontra en arbeidstaker som kan miste jobben når som helst.  Havne på nav å ikke få dagpenger før x antall uker.  

På tide folk forstår at å bli lønner av staten er mere trygt enn å bli lønner av en bedrift som kan gå konkurs i morgen.  

”uføretrygdet er en langvarig situasjon”. Haha.  Det er resten av livet din fjomp.  Det er skrevet i stein til du dør at du mottar lønn så lenge du puster og er over bakken.  

jeg som er selvstendig næringsdrivende med god lønn. Kan miste alt i morgen.  
En som er ufør havner aldri i den situasjonen.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nok fordi de anser deg som en økonomisk risiko, og fordi du er hjemme 24/7. 
Søker du hos seriøse firma så får du bolig. Det er litt dyrere, men mer forutsigbart og du kan bo der så lenge du vil. De jeg har sjekket ut og bodd hos, hadde åpen kontrakt. Min erfaring er at de er litt dyrere, høyere standard, mindre eget ansvar (gode vaktmesterordninger) og høyt depositum. Så lenge du er i stand til å betale for deg, så får du bolig. 
Privatmarkedet holdt jeg meg langt unna. Men forsøkt referanse for å bevise at du er en god leieboer? I din økonomiske situasjon så ville jeg aldri ha gått på privatmarkedet, for uføretrygd er jo langvarig situasjon. 

Anonymkode: 5ebbc...c6d

Det er vel ingen som har mer stabil inntekt enn en uføretrygdet?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde du gjort det annerledes?
Selv om det er trist å lese, så har jeg NULL problem med å forstå hvorfor han/hun ikke vil leie ut til psykisk syke mennesker igjen. Spesielt om det er egen bolig. Det handler om trygghet.  Brent barn skyr ilden. Min stefar, som er verdens hyggeligste og rauseste mann, sier selv at han er 100% ferdig med å leie til utlendinger. Etter å ha fått leiligheta ødelagt for hundretusenvis av kroner, så tørr han ikke ta sjangsen igjen. Synd, men sånn er det bare.

Anonymkode: d867c...807

Det er bare så merkelig å tenke at siden man har hatt en dårlig erfaring, så er alle slik. Det er jo ikke slik at verken utlendinger eller psykisk syke er en homogen gruppe. Ikke alle psykisk syke er ravende gale, psykotiske, gjør masse hærverk, er truende og har null boevne. En del psykisk syke lider i stillhet, uten å utagere eller skade andre. De er kanskje mye i leiligheten, men hva er problemet med det, så lenge de er stille og ikke forstyrrer naboene eller utleieren? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kan jeg (ikke ts) lyve på meg en jobb? Hjemmekontor eller noe 😄 Kan man ikke finne ut av det om man vil? 

Anonymkode: 1c2ba...aa8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Håper Karma kommer og biter deg hardt en dag!!

Anonymkode: 8189a...2d2

Hvorfor det? Fordi vi ga en psyk person en sjanse, og det ikke gikk bra? Ødelagt leilighet, ingen nattesøvn, konstant redsel, barna kunne ikke gå ut av huset alene++? Du synes ikke det er nok..? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det? Fordi vi ga en psyk person en sjanse, og det ikke gikk bra? Ødelagt leilighet, ingen nattesøvn, konstant redsel, barna kunne ikke gå ut av huset alene++? Du synes ikke det er nok..? 

Hvorfor tenker du at dette gjelder alle psykisk syke, såpass at du ekskluderer alle med psykiske lidelser fra å leie ut? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg er psykisk syk og har høyere boevne enn naboen som er i full jobb og har firma i tillegg. Ikke bråker jeg og ikke har jeg besøk men jeg er nøye på hvordan hjemmet ser ut både utenpå og inni.

Anonymkode: 789b2...eea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en ufør som sliter med å finne et nytt sted og bo så jeg er jo lei meg når folk har fordommer. Jeg skjønner deg også, og jeg synes ikke du virker usympatisk. Du har brent deg en gang. Du skal føle deg trygg hjemme. Men problemet er alle de som aldri har gitt noen uføre noen sjans. Du er ikke en av de som er sånn.

Anonymkode: 1c2ba...aa8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Adobyen skrev (23 minutter siden):

Jeg kan forstå at utleiere er redde for å få inn noen som er i dårlig miljø.  Rus og slikt. Det er jo noen uføre som har havnet litt utenfor, og det skader dessverre for oss alle. Ingen ønsker å få politirazzia og ulende sirener midt på natten i huset sitt.

Søskenbarnet mitt er narkoman og jobber i olja 👌🏻 Mange kirurger og leger er alkoholikere. Psykologer som går selv til psykolog.

Sånn kan man ikke tenke. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tenker du at dette gjelder alle psykisk syke, såpass at du ekskluderer alle med psykiske lidelser fra å leie ut? 

Tenker at det går an og se an personen når man har visning. Alt står selvfølgelig ikke i panna til folk. Får man en dårlig magefølelse, så følger man den. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest fransine
Skrevet

Når de spør hva du jobber med, kan du ikke bare svare "jeg er utdannet som"..... (hvis du har utdanning da).

Det er ikke sånn at de har rett på lønnslippene dine akkurat.

Forstår at folk ikke ønsker uføre  men det er kanskje fordi mange forbinder uføre med rus og psykisk sykdom,  samt større slitasje siden de ikke drar på jobb.

Men økonomisk så bør det å leie ut til en ufør være trygt, fordi man kan ikke akkurat bli sagt opp fra jobben sin 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...