Gå til innhold

Få foreldre som PASSER barna, lilleputthammer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig rimelig sjokkert. 

Var i lilleputthammer idag, og få foreldre passer ungene sine. 

Et barn satt foten fast i et sånn spill i spillhallen, ropte og ropte på moren om hjelp (som stod å spilte på spillet bortenfor), endte opp med at samboer måtte hjelpe gutten og bærte han bort til moren. Hun registrerte IKKE engang at gutten worst case kunne vært en fot mindre.

Stod i kø med mine barn for å ta elbilene, far måtte være med minstemann da han er liten. Da vi gikk bort til bilene kom unger bak oss i køen løpende og det endte opp med at vi måtte gå ut da alle bilene var tatt. Moren stod og så på og gadd ikke gjøre noe. 

En gutt gikk og leitet etter pappaen sin, han fant han ikke. Etter 10-15 min kommer pappaen gående med musikk i ørene. 

Foreldre som bærer unger over gjerde forran i køen så det slippes ventetid. 

Foreldre som sitter på benker mens barna løper rundt og IKKE tar hensyn til andre.

Er det bare jeg som syns en slik dag skal skje ILAG med ungene?

Får sikkert masse refs nå, men føler de fleste bruker disse parkene til "barnapass" noe som da går ut over oss andre som koser oss som en familie!

Anonymkode: be8f2...2c3

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så flott du er helt perfekt☺️

Anonymkode: 21963...78a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med ts.

Anonymkode: 3a0eb...13e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk ❤️ men langt ifra.

Men på slike plasser velger jeg familietid framfor benk i sol og musikk på øret, gitt 😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du en av de som lar ungen løpe villmann inne på sånne steder uten å bry deg om hva skatten din gjør? Siden du reagerer sånn? :) 

Anonymkode: 8eebb...882

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk ❤️ men langt ifra.

Men på slike plasser velger jeg familietid framfor benk i sol og musikk på øret, gitt 😂

Altså jeg skjønner ikke hvem som drar på Lilleputthammer for å få litt barnefri, men hver sin smak, de gjør nok mye annet riktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig TS

Har bare vært på lekeplass idag, men noen gutter spraya ned skliene med vannpistol, irriterende! 

Anonymkode: 4f8c7...c10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg har en 7-åring og en 2-åring, ganske likt i hunderfossen. 7-åringen går gå litt selv, men hun kan køkultur og vi er alltid like bak ☺️

Samme opplegg på Leos lekeland. Barn (spesielt minioriteter, så er nok kulturforskjeller) som buser på og springer ned de aller minste, viser ingen hensyn osv. 
Veldig synd! Helt innafor at barna får prøve seg fram selv, men da bør man ha litt forståelse for samspillet med resten av samfunnet, og forstå køkultur og andre normer.

Anonymkode: 165c1...87d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men bortsett fra det, var det verdt det? Vi vurderer også Lilleputthammer i sommer. Går mye tid til kø? Fortell gjerne. Min er 4 år

Anonymkode: d470e...188

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg skjønner ikke hvem som drar på Lilleputthammer for å få litt barnefri, men hver sin smak, de gjør nok mye annet riktig.

Var akkurat dette vi tenkte også. Siden Lilleputthammer skal være for de aller minste, så regnet vi med at foreldre hvertfall passet på. Men neida 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg har en 7-åring og en 2-åring, ganske likt i hunderfossen. 7-åringen går gå litt selv, men hun kan køkultur og vi er alltid like bak ☺️

Samme opplegg på Leos lekeland. Barn (spesielt minioriteter, så er nok kulturforskjeller) som buser på og springer ned de aller minste, viser ingen hensyn osv. 
Veldig synd! Helt innafor at barna får prøve seg fram selv, men da bør man ha litt forståelse for samspillet med resten av samfunnet, og forstå køkultur og andre normer.

Anonymkode: 165c1...87d

Ja. Leos opplever jeg det samme. Virker som mange foreldre slapper av på slike plasser, jeg derimot er mer "ops" enn vanlig nettopp pga slike barn som ikke har lært seg enda hvordan man oppfører seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men bortsett fra det, var det verdt det? Vi vurderer også Lilleputthammer i sommer. Går mye tid til kø? Fortell gjerne. Min er 4 år

Anonymkode: d470e...188

Vi hadde det kjekt (selv om innlegget er negativt). Ikke så veldig mye kø syns jeg. Min 4 åring stortrivdes 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja. Leos opplever jeg det samme. Virker som mange foreldre slapper av på slike plasser, jeg derimot er mer "ops" enn vanlig nettopp pga slike barn som ikke har lært seg enda hvordan man oppfører seg.

Var der med mine barn for noen år siden. Vakta kom med ei jente på ca 10 år. Armen hennes så ut som en Berg og dalbane, stygt brudd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei vettuhva. Sånne foreldre som ikke har noe omtanke for andre mennekser, de burde ta seg sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var der med mine barn for noen år siden. Vakta kom med ei jente på ca 10 år. Armen hennes så ut som en Berg og dalbane, stygt brudd.

Auu, off. Kan fort skje på slike plasser, en av grunnene til at jeg aldri "slapper" av på sånne plasser. 

AnonymBruker
Skrevet

Slike foreldre er slitsomme uansett hvor man befinner seg. Pleier å gi tydelig beskjed til barna jeg. Hvis jeg ser foreldrene tar jeg det med dem også.

Anonymkode: 3ef5f...106

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men altså 10 åring trenger man virkelig ikke følge etter på lekeland . Skade seg kan man gjøre overalt 

Anonymkode: 5a1d5...828

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søsken som er sånne foreldre. Jeg vet at de gjør ting enklest mulig for seg selv og begrunner det med at "sånn hadde vi det også da vi vokste opp. Det ble folk av oss også!". Ja da. Vi har ingen utdanning, er overvektige, har alle slitt med depresjoner eller angst og har vært nødt til å skaffe oss normal høflighet helt selv i voksen alder. Flott det.

Anonymkode: 79e9b...fa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på stranda i går, og der kom det to familier med gutter på rundt 4-5 år. Guttene hadde med seg hvert sitt vanngevær og begynte med en gang og sprute på andre fremmede barn.. og meg. De fikk såvidt høre «Ikke gjør det» fra foreldrene før de fortatte og foreldrene ignorerte de. Både jeg og mannen min sa i fra uten at foreldrene reagerte. Hadde det vært mine barn hadde jeg knekt vanngeværet i to og reist hjem hvis barna mine oppførte seg så ufordragelig. 

Anonymkode: 7c873...1ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

🙄

Anonymkode: 7f5c6...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...