AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Det er snart 3 mnd siden jeg har født og jeg fikk rift grad 2. Ved forsøk på samleie gjør det veldig vondt, det kjennes trangt Ut, veldig ømt på hele høyre side hvor jeg fikk rift og det svir litt. Mannen følte også det var noe som «stakk» helt i begynnelsen. Er det noe jeg kan gjøre? legen mente det så helt fint ut på 6-ukers kontrollen. veldig bekymret akkurat nå for at det blir problemer framover selvom jeg ikke har opplevd noen vansker med rittene i det hele tatt på andre livsområder 😕 Anonymkode: 0a0fd...2d5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det noe jeg kan gjøre? . Anonymkode: 0a0fd...2d5 Ta tiden til hjelp og la det hele skikkelig. Du kan gjøre vondt værre om du «stikker ting inn der» før det er skikkelig helet. 3 mnd er jo ganske kort tid da. Anonymkode: 471d7...235
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Det kan godt være du i tillegg spenner deg ekstra fordi du nå har hatt vondt og du er redd for at det skal gjøre vondt +lenge siden. Bruk masse glidemiddel. Anonymkode: 3cd44...9e2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Opplevde det samme etter første fødsel! Revnet grad 2 og ble klippet. Ved forsøk på samleie føltes det ut som om det ikke var noen åpning lenger enn et par cm 🥵 prøvde første gang ca 8 uker etter fødsel som var helt umulig og jeg husker at det tok en god stund før vi fikk det til, sikkert et par mnd. Men det ordnet seg selv etter mye tid og tålmodighet 😊 nå etter to fødsler er alt helt som normalt, kanskje til og med litt bedre enn før haha 😉 men ikke vent for lenge med å få hjelp hvis du opplever store problemer, man skal ikke ha det sånn lenge! Men 3 mnd er ikke så lenge syns jeg da 😊 lykke til! Anonymkode: 689ba...5ab
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Jeg ventet også 3 mnd og skal nok si det ikke var noe særlig godt de første gangene da nei. Kunne ha tenkt meg å ikke hatt sex lang tid etter fødsel, men så er det nå en gang sånn at det er en viktig del av et forhold.. Anonymkode: 86634...d45
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Vi ventet er års tid etter første fødsel. Store individuelle forskjeller hvor lenge folk venter. Anonymkode: 471d7...235 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Snakk gjerne med kvalifisert helsepersonell om det. Men kanskje kan det også være en idé å bli enige om sex uten samleie for en periode? Så du ikke stresser og spenner deg av frykt for smerte, eller forverrer noe som trenger litt mer tid? Mange måter man kan hjelpe hverandre på uten samleie, og kanskje hente frem litt av den «kåt men tørr ikke helt»stemningen kan være morsomt for begge om dere klarer det? Anonymkode: 6e647...bc0
kløverpiken Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Vi ventet også i tre måneder. Nå etter fire, er det fortsatt stramt og vondt i arrvev. Gynekologen jeg var hos sa det var helt normalt, og at man godt kan ha smerter i arrvev i opptil et år etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Om mannen opplever at det stikker, kan det være at sting sitter igjen? Ble du sydd? Isåfall ville jeg tatt en tur til legen/gyn for å fått det sjekket. At det er sårt og alt det andre er egentlig ikke merkelig, da 3 mnd ikke er veldig lang tid. Mange venter fort enda lengre før de prøver, for å la ting få mer tid til å gro. Arrvev er også ikke fult like tøyelig som vev ellers, og det kan føre til ubehag om man prøver å strekke i det. Det går over, men tar tid. Anonymkode: e5b5c...aef
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Jeg opplevde det samme. Ble gående nesten et år før jeg gikk til legen med det siden «alle» sa det var normalt. Det viste seg at jeg var sydd for stramt og det hadde aldri blitt bedre av seg selv. Måtte rette på det med dagkirurgi, og etter det ble det noe helt annet Så mitt råd er ikke gå for lenge før du oppsøker lege om du føler noe ikke stemmer helt! Anonymkode: a2665...c2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå