Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Ville dere vært sammen med en kristen avholdsmann`?

Han er ikke en person som skal drive og "frelse", og heller ingen fantatiker.....

Yrke: Jobber som sykepleier og er veldig snill og grei! :)

Hobby: jogge, turgåing og dans.......

PS: Han liker også en gang i blant å gå ut på byen og danse, med meg sef...

Stil: Alltid vellkledd, nydusjet!

Look: 180 høy, slank og mørk....

Hvorfor jeg skriver dette: Han er KJÆRESTEN MIN og jeg føler meg så heldig!

Hva syntes dere?

Mvh

Tea :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Spiller det noen rolle hva vi synes? Du er jo sammen med fyren og glad i han!

Men om en fyr er kristen og avholds, hadde ikke det skremt meg bort. Så lenge han respekterer at jeg er verken kristen eller avholds selv.

Skrevet

Så bra du har funnet en du er fornøyd med. :)

Jeg kunne godt vært sammen med en avholdsmann, men aldri med en som var personlig kristen eller på annen måte religiøs. Det kræsjer for mye med mitt personlige verdensbilde.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kunne godt vært sammen med en avholdsmann, men aldri med en som var personlig kristen eller på annen måte religiøs. Det kræsjer for mye med mitt personlige verdensbilde.

Toleranse er det viktigste for meg.

Skrevet

Han er ikke en person som skal drive og "frelse", og heller ingen fantatiker.....

Yrke: Jobber som sykepleier og er veldig snill og grei! :)

Hobby: jogge, turgåing og dans.......

PS: Han liker også en gang i blant å gå ut på byen og danse, med meg sef...

Stil: Alltid vellkledd, nydusjet!

Look: 180 høy, slank og mørk....

Hvorfor jeg skriver dette: Han er KJÆRESTEN MIN og jeg føler meg så heldig!

Hva syntes dere?

Mvh

Tea :klem:

Hva er egentlig forskjellen da? på en som drikker og en som er avholds?

Det spiller ingen rolle hva andre mener, så lenge du er fornøyd.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Toleranse er det viktigste for meg.

Toleranse er vel ikke det som skal väre reglen i ett forhold. Forståelse, ja, men man skal vel finne en som har samme livssyn, annet er bare romantisk pjatt. Det beste er om man slipper å måtte gå rundt og "tolerere" heletiden. Det betyr jo egentlig at man ikke liker, men må läre seg å like.

Skrevet
Toleranse er vel ikke det som skal väre reglen i ett forhold. Forståelse, ja, men man skal vel finne en som har samme livssyn, annet er bare romantisk pjatt. Det beste er om man slipper å måtte gå rundt og "tolerere" heletiden. Det betyr jo egentlig at man ikke liker, men må läre seg å like.

Sikker på at hun ikke mener tolerant som i at han er tolerant ovenfor amdre livssyn? Det finnes jo kristne som skal forkynne, og som mener de har den eneste sannhet. Så finnes det de som er på den helt andre enden av skalaen - kristne, men mer i hjertet, ikke utad. Og det ser jeg ingen problemer med å være sammen med, ser for meg at de ofte sitter igjen med de gode sidene av kristendom, verdier som alle kan stå for, selv de ikke-kristne.

Skrevet

Jeg kunne vært sammen med en avholdsmann, men han ville neppe vært sammen med meg. ;)

Jeg kunne aldri vært sammen med en som baserer selve menneskets eksistens på en løgn. Og det gjør i mine øyne en hver kristen.

Når det er sagt: Ja, jeg synes du er veldig heldig! Du har funnet deg en mann med "pene personlige data", som er snill, og som du er forelsket i, og som får deg til å føle deg heldig. Da ER du faktisk heldig! :-D

Skrevet

Jeg kunne gått vært sammen med en kristen avholdsmann, men så er jeg kristen og avhold selv også.

Skrevet

Tja, det kunne jeg kanskje hvis han ikke hadde forsøkt å få meg til å slutte å drikke eller prøvd å omvende meg.

Spørsmålet er vel heller om han ville vært sammen med meg. :ler:

Men i lengden tror jeg ikke det ville fungert. Regner med at han ville giftet seg i kirken og også døpt våre eventuelle barn, og det er helt uaktuelt for meg.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg ville blitt glad for en kristen avholdsmann, jeg! :)

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke vært.

Skrevet
Nei, det ville jeg ikke vært.

Ikke jeg heller.

Temmelig trist å drikke vin med en som drikker brus, sånn i lengden.

Skrevet

;)

Ja det hadde jeg trivdes bra med.

Hadde hatt større problemer med en som kun tenkte på hvor lenge det var til neste øl kunne inntas. Om han i tillegg aldri hadde undret seg over de store spørsmålene i livet, hadde vi definitivt vært en dårlig match.

(Og nei, jeg tror ikke at alle som drikker er fyllesvin, eller at alle som ikke er religiøse er tanketomme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...