AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Hørte på en podcast forleden hvor en dame fortalte at i løpet av hennes helsereise eller hva man skal kalle det, så hadde hun hatt flere perioder hvor hun tok ikke en pause direkte men i alle fall en periode med mindre trøkk på slankingen. Hun kalte det "holding pattern" eller ventemønster på norsk. Så når "livet skjedde", om det var jobbstress, dødsfall i familien, etc., så gikk hun tilbake til dette. I hennes tilfelle var det å bare holde på med tidsbegrenset spising og prøve å velge næringsrik mat, men uten å faste så lenge som hun pleide og uten å telle kalorier. Har du et sånt ventemønster? Har du troen på det eller er du av typen som kjører samme opplegg uansett hva livet byr på av strabaser? Anonymkode: d5777...2ef
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Mulig jeg gjør noe lignende. Jeg har plagdes med å gå ned i vekt på tradisjonell lavkalori, spiste lite, trente mye kondisjon, gikk ned et halvkilo på en måned(og det var en god måned!). Var sulten og kald hele tiden, null energi. Så gikk jeg over til lavkarbo, som jeg egentlig er litt skeptisk til, men sjiten funker jo som bare faen. Spiser mye mer, går ned 500g i uka uten å trene. Trenger ikke telle kalorier en gang for jeg kan lite på metthetsfølelsen! Trener jeg litt så nærmer jeg meg 1kg, og det er litt for fort. Men smått har jeg hoppet av lavkarbo, gjorde det bla. ifbm. en konfirmasjon, da jeg var på ferie i 2 uker osv. Går helt fint, legger bare på meg vannvekt. Men det er klart, da min far ble syk og sakte gikk mot slutten så pågikk jo det i noen år, og det hadde jo selvsagt ikke funket. Men det var før jeg prøvde lavkarbo så mulig jeg hadde klart å finne en slags ventemønster som du sier. Anonymkode: b5cf4...82a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Ikke et ukjent fenomen. Forskning har vist at det er lettere å holde seg til vektnedgang om man tar en ukes pause hver 14. dag. Dvs at du er i maintenance kcal på hvileukene i stedet for i underskudd, da stresser du ikke kroppen så mye og du blir ikke like sulten i lengden. Det føles mindre restriktivt for kropp og sjel. Anonymkode: ed743...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå