Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, håper noen kan dele noen erfaringer/råd ☺️

Jeg ammer om morgen og om kvelden, så kun 2 ganger om dagen. Jeg holder på med EL-tester, og har enda ikke fått positiv test. Er cd 20 i dag. I dag oppdaget jeg el-slim, men fortsatt negative tester. 

Har noen erfaring med amming og eggløsning? Kan den lille ammingen jeg holder på med, hindre eggløsning? 

Endret av iiida
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått tilbake mensen etter forrige graviditet?
Isåfall tviler jeg på at ammingen har noe å si.

• Liker 2
Skrevet
iiida skrev (3 minutter siden):

Hei, håper noen kan dele noen erfaringer/råd ☺️

Jeg ammer om morgen og om kvelden, så kun 2 ganger om dagen. Jeg holder på med EL-tester, og har enda ikke fått positiv test. Er 20 dpo i dag. I dag oppdaget jeg el-slim, men fortsatt negative tester. 

Har noen erfaring med amming og eggløsning? Kan den lille ammingen jeg holder på med, hindre eggløsning? 

Dpo betyr etter eggløsningen;) du er dag 20.

Og eggløsning slim betyr ikke eggløsning.

Har du fått mensen tilbake?

Skrevet
Teardrop skrev (5 minutter siden):

Har du fått tilbake mensen etter forrige graviditet?
Isåfall tviler jeg på at ammingen har noe å si.

Ja, det har jeg. Hatt mensen 2 ganger :)

Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Dpo betyr etter eggløsningen;) du er dag 20.

Og eggløsning slim betyr ikke eggløsning.

Har du fått mensen tilbake?

Mente så klart cd 20 (er litt ny på dette). Ja, har hatt mensen 2 ganger etter jeg fikk den tilbake. 

Skrevet

Kan være at det tar litt tid før kroppen din og syklusen din stabilisere seg. Hvor gammel er barnet ditt 

Skrevet
Sofakona skrev (30 minutter siden):

Kan være at det tar litt tid før kroppen din og syklusen din stabilisere seg. Hvor gammel er barnet ditt 

15 mnd. Ja, det kan kanskje være. Håper bare ikke ammingen påvirker eggløsningen eller forsøk på å bli gravid igjen..

Skrevet

Ved hver amming stiger nivået av prolaktin som hemmer FSH og LH. Eggstokken vil gå i dvale uten eggmodning og østrogenproduksjon. Ved fullamming regner man med at det – hos de fleste kvinner – i minst tre måneder er beskyttelse mot ny graviditet.3. des. 2021

AnonymBruker
Skrevet

https://sml.snl.no/menstruasjon

Mensen er blødningen som skjer fordi egget ikke har blitt befruktet. Har du mensen, har du eggløsning.

Anonymkode: 5f45c...e07

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig individuelt, men hos meg tror jeg ammingen påvirket syklusen. Da jeg fikk tilbake mensen etter fødsel, hadde jeg veldig uregelmessige blødninger, ofte bare to uker mellom hver. Jeg begynte å tempe og bruke eggløsningstester for å finne ut av det, og så at jeg fikk mensen mellom et par dager og ei uke etter eggløsning. Da er det ikke mulig for et eventuelt befruktet egg å feste seg. Jeg ble gravid måneden etter at jeg sluttet å amme, men mistet tidlig, og så gravid igjen påfølgende måned og da gikk det bra.

Anonymkode: 45f80...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...