AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 For meg er et menneske dårlig om de ikke klarer å respektere grenser, at de ikke på en måte forstår at jeg er et menneske med selvstendige følelser og tanker. Folk som forveksler høflighet med interesse, jeg krever faktisk at de blir litt kjent med meg først, ikke at de bare ‘vet’ alt mulig, uten å egentlig finne ut noe først, som altså stiller null krav til seg selv. Jeg er flink til å respektere andre, av og til til de grader at jeg føler at enkelte føler seg litt vel trygg i mitt nærvær, slik at jeg må se på ‘spesiell’ oppførsel. Ikke av den søte typen, men av den snodige typen som vekker avsky, at noen blir for nærgående eller invaderer den private sfæren. Dette har også ført til at jeg avviser folk ganske kontant nå og gjør noen ‘rare’ ting bare for å slippe å sitte i klisteret igjen. Ikke at jeg sårer noen, jeg velger heller å drite meg ut fremfor å såre noen. Jeg later som at jeg sosialt sett er litt ‘tilbake’ eller at jeg er dum, føler at valgalternativer er få når jeg møter på ‘verdensmestere’ som står klare til å avlevere sin O’ Store Dom. 😬 (selv om de ikke har noe som skulle tilsi at de er i posisjon til å dømme) Hva med deg? 🥹 Hvordan er din skrekkperson? Hva synes du er dårlige kvaliteter? 🤔 Anonymkode: acb52...e73 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Ett dårlig menneske er en person som sier en ting og gjør noe annet. Ett dårlig menneske respekterer ikke din tid og behov. Ett dårlig menneske kritiserer dine feil og gir deg råd du ikke har bedt om Ett dårlig menneske latterliggjør deg foran andre mennesker for å fremheve seg selv Ett dårlig menneske lyger til deg, sier ting som ikke stemmer Ett dårlig menneske snakker styggt om sine venner når de ikke er tilstede. Ett dårlig menneske holder ikke avtaler gang på gang. Ett dårlig menneske blir misunnelig på deg, heller enn å heie på din fremgang Ett dårlig menneske prøver å endre deg og dine verdier. Ett dårlig menneske tømmer alt som er negativt over på deg, slik at du må bruke all din energi på å løfte personen opp. Ett dårlig menneske respekterer ikke ett NEI, de overser det og forsetter Dårlige mennesker trenger hjelp eller være sammen med andre dårlige mennesker. Gode mennesker fortjener å være sammen med gode mennesker, og holde seg langt unna dårlige. Anonymkode: a8853...013 3 2
Portia Catonis Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 De som dømmer andre er dårlige mennesker. (med mindre man jobber som dommer….) 1
Gjest StellaNova Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Egoistiske mennesker. Det gjelder ofte alle valgene deres og det påvirker hvordan de ser på andre mennesker. Mennesker som ikke kan sette seg inn i andres liv, de har ikke emosjonell kapasitet til å forstå at vi er alle egentlig veldig like når det kommer til hva vi trenger. Alt er endimensjonalt, alt har bare en side, en sannhet og det er deres egen. Lite empati. Mennesker som ikke kan respektere andre som ikke er som dem selv. Dette er de tre trekkene som gjør noen til et dårlig menneske etter min mening. I forskjellig grad, naturligvis.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Jeg synes det er vanskelig å sette folk i bås om å være enten god eller dårlig. Allikevel så er det ting jeg ikke takler i et vennskap og det er de som lager drama og så spiller uskyldig. Jeg synes det er ufint å sette andre opp mot hverandre for å få mer sympati selv og jeg ser fort gjennom de før andre gjør det. Dette er vel en form for egoisme, men også manipulasjon. Anonymkode: 110b3...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 StellaNova skrev (9 timer siden): Egoistiske mennesker. Det gjelder ofte alle valgene deres og det påvirker hvordan de ser på andre mennesker. Mennesker som ikke kan sette seg inn i andres liv, de har ikke emosjonell kapasitet til å forstå at vi er alle egentlig veldig like når det kommer til hva vi trenger. Alt er endimensjonalt, alt har bare en side, en sannhet og det er deres egen. Lite empati. Mennesker som ikke kan respektere andre som ikke er som dem selv. Dette er de tre trekkene som gjør noen til et dårlig menneske etter min mening. I forskjellig grad, naturligvis. Synes ofte noen ganger at det er ganske så ironisk at noen kan tillate seg å være veldig egoistisk nettopp på grunn av at mennesker er veldig romslige med dem. Lurer liksom på om de forstår at hvis folk generelt hadde vært som dem (de egoistiske), at de hadde mislikt sterkt å leve i den verdenen. Det er vel det jeg lurer mest på om dagene. Om de er klar over hvor heldige de er, og om de i det hele tatt evner å sette pris på det, eller om det bare er en stor selvfølge. Anonymkode: acb52...e73
Gjest StellaNova Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Synes ofte noen ganger at det er ganske så ironisk at noen kan tillate seg å være veldig egoistisk nettopp på grunn av at mennesker er veldig romslige med dem. Lurer liksom på om de forstår at hvis folk generelt hadde vært som dem (de egoistiske), at de hadde mislikt sterkt å leve i den verdenen. Det er vel det jeg lurer mest på om dagene. Om de er klar over hvor heldige de er, og om de i det hele tatt evner å sette pris på det, eller om det bare er en stor selvfølge. Anonymkode: acb52...e73 Tror de veit det, men de mener de fortjener det da, og andre er ikke verdt det. De tar helt klart å utnytter at andre mennesker tenker annerledes. Men du må aldri glemme hva du er verdt. Din verdi blir ikke mindre på grunn av noens manglende evne til å se den. Men med tiden så er det lett å glemme det, så man burde fjerne mennesker som tar sånne ting for gitt fra livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 «Mitt barn og meg» folk… Anonymkode: cbdd2...1c0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Folk som kun vil være venner med de som de anser som «status». Anonymkode: 63e97...bcd 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Folk som utnytter andre for penger. Tonje Anonymkode: 24e79...7ec
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 En som ødelegger for andre. Anonymkode: 68967...d26
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Folk som forveksler høflighet med interesse Så dette er dårlige mennesker? Anonymkode: 3a14b...4dc
Gjest Athena Catalina Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 De som har behov for å kontrollere andre, de som aldri ser sine egne feil, de som setter seg selv i offerrollen, de som manipulerer, de som lyver for å sette seg selv i et bedre lys, de som mishandler både psykisk og fysisk (mennesker og dyr), de som er egoister og helt uten empati/sympati, de som har null respekt for andre, de som bare skal kritisere, de som er falske, de som kun er der når de trenger noe fra deg, de som kun er nedlatende.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 De som er utro og egoistiske Anonymkode: bef8e...7bb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 Snobb og moralske hyklere Anonymkode: 483f6...0a9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så dette er dårlige mennesker? Anonymkode: 3a14b...4dc Ja, når det ender opp med at de blir rasende for at jeg ikke dedikerer livet mitt til dem. 😬 Anonymkode: acb52...e73
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, når det ender opp med at de blir rasende for at jeg ikke dedikerer livet mitt til dem. 😬 Anonymkode: acb52...e73 Ok... Dette høres ganske spesielt ut. Det gjør forøvrig du og for å være helt ærlig, no offense 🙂 Anonymkode: 3a14b...4dc
Boetica Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 Eksemplene som er gitt i denne tråden beskriver personlighetstrekk relatert til cluster-B personlighetsforstyrrelser - antisosial, narsissistisk, histrionisk og borderline.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 On 7/20/2022 at 1:22 AM, Portia Catonis said: De som dømmer andre er dårlige mennesker. (med mindre man jobber som dommer….) Helt enig. Dette var det første jeg tenkte på da jeg så emnetittelen. Anonymkode: de4e3...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå