AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg ser at mange stadig kler seg mer og mer utfordrende. På samme tid er det er stort fokus på uønsket seksuell oppmerksomhet. Hvis noen går kledd med stor synlig utringning, går i minimale kjoler, skjørt, eller går kledd i så stramme tights eller bukser at man kan se omrisset av kjønnsorgan, eller kan se undertøyet i gjennom klærne - er det vanskelig å ikke titte. Jeg er selv mann og syns det kan være vanskelig å være i nærheten av noen som viser så mye av kroppen sin. Jeg prøver å ikke gi det noe oppmerksomhet, men det er ikke lett å se bort. Den nye trenden nå er at en del går uten bh med ganske gjennomsiktige klær.Jeg skjønner godt at mange opplever å få negativ seksuell oppmerksomhet når de kler seg slik. Jeg har respekt for at man bestemmer over egen kropp og kan kle seg som man vil. Likevel tror jeg ikke at de som kler seg mest utfordrende bare kler seg utfordrende bare for å se bra ut for seg selv. De søker en form for oppmerksomhet. Hjemme bryr folk seg ikke så mye om hvordan de ser ut. I sosiale medier eller ute blant andre folk er man mer opptatt av oppmerksomhet. Faktum er at man får mye oppmerksomhet når man kler seg ekstra utfordrende, og man må da tåle å få negativ oppmerksomhet fra noen også. Jeg mener ikke at folk kan ta seg til rette. Jeg bare sier at jeg forstår at man kan få uønskete reaksjoner fra folk når man kler seg mer utfordrende enn det som er vanlig. Nå sier jeg ikke at kvinner skal dekke seg til. Jeg bare sier det kan ha gått litt langt. Anonymkode: 70eff...043 4 1 1
Gjest Ghostface Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Skjønner hva du mener, men jeg går som regel med jeans og genser/hettegenser året rundt, for jeg liker ikke å vise meg frem noe særlig. Liker best å være påkledd.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Jeg så faktisk ei dame i 50 årene som gikk med sports bh og boxser shorts i byen i dag, det syns jeg var drøyt. Anonymkode: 84339...263 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg så faktisk ei dame i 50 årene som gikk med sports bh og boxser shorts i byen i dag, det syns jeg var drøyt. Anonymkode: 84339...263 Hvorfor er det liksom drøyere enn 25 åringer i gjennomsiktige treningstights uten truse? I tillegg et det hett over hele landet i dag, det 50 år gamle kvinner gjerne har hetetokter pga overgangsalder, i tillegg til varmen som de må hanskes med. Alder er i alle fall ikke noe som skal bestemme hva som er ok og hva som ikke er det. Anonymkode: 637c5...2f7 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det liksom drøyere enn 25 åringer i gjennomsiktige treningstights uten truse? I tillegg et det hett over hele landet i dag, det 50 år gamle kvinner gjerne har hetetokter pga overgangsalder, i tillegg til varmen som de må hanskes med. Alder er i alle fall ikke noe som skal bestemme hva som er ok og hva som ikke er det. Anonymkode: 637c5...2f7 Skrev jeg at det ikke var drøyt? Det er drøyt uansett alder, å gå rundt i trusa på byen. Anonymkode: 84339...263 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den nye trenden nå er at en del går uten bh med ganske gjennomsiktige klær.Jeg skjønner godt at mange opplever å få negativ seksuell oppmerksomhet når de kler seg slik. Å blotte seg slik ER uønsket seksuell oppmerksomhet. Anonymkode: ab172...e17 4
Peanut Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Den nye trenden nå er at en del går uten bh med ganske gjennomsiktige klær.Jeg skjønner godt at mange opplever å få negativ seksuell oppmerksomhet når de kler seg slik. Likevel tror jeg ikke at de som kler seg mest utfordrende bare kler seg utfordrende bare for å se bra ut for seg selv. De søker en form for oppmerksomhet. Anonymkode: 70eff...043 «Ny» trend? Å gå uten bh? <_< For min del har jeg gått uten i ca 12 år, men ikke med gjennomsiktige klær. Ikke for oppmerksomhet men fordi jeg liker det og føler meg best da ^^, 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Jeg hadde en lærer som ikke brukte BH. Husker første friminuttet etter timen så snakket alle kun om at hun gikk uten BH. Folk får gå som de vil, men som lærer bør man vel ikke kle seg på en måte som får elevene til å fokusere på ting de ikke burde fokusere på. Anonymkode: 9f229...c46
Gjest Some guy Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Hvordan ville folk reagert hvis jeg gikk rundt med speedo og kjønnshår hengende ut. Hvit gjennomsiktig speedo. Avhenger kles still i offentlige stedet basert på om jeg er hunk eller gammel gubbe? Er dette en egen preferanse eller er det visse sosiale koder her? Antar at speedo midt i karl johan er iallefall utafør sosial kles kode. Men et dette noe jeg bestemer? Og kan jeg kreve at folk skal ikke være dommende mot klesstilen min?
Trish Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Da må ihvertfall folk lære seg å respektere andre mennesker uansett hvordan de går kledd. Man skal uansett ikke finne seg i ubehagelig oppførsel. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 Vår frihet er viktig. Likevel er er det viktig at man har noen moralske og fastsatte regler å forholde seg til. Hadde alle gjort akkurat som de følte for hadde det blitt anerki og kaos. Seksualdriften, sammen med sult og instinkt for å overlever er de sterkste driftene vi har. Når noen kler seg svært utfordrende rører det med vår seksualdrift. De fleste klarer å oppføre seg anstendig, men det er alltid noen som av ulike årsaker ikke klarer å styre seg. Mange syns også det er sjenerende å se på mennesker som nesten ikke har klær på seg. Hvis man snur på det er det mange som ønsker å kunne gå fritt rundt uten å måtte forholde seg til slike inntrykk. På den måten bryter den individuelle friheten med andre sin frihet. Tar man for eksempel bussen og må stå eller sitte rett ved siden av en som viser fram brystene sine gjennom en gjennomsiktig t-skjorte kan det fort bli en ubehagelig situasjon for mange. Husker en gang jeg så en mann og kjæresten som tok bussen sammen. Så kom det to unge damer med så korte skjørt at du kunne se undertøyet under. De sto rett foran kjæresteparet som satt. Underkanten av skjørtene deres var derfor omtrent i deres øyehøyde. Han hadde det tydelig vanskelig hele turen. Han visste ikke hvor han skulle feste blikket. Kjæresten satt irritert og fulgte med blikket hans, og han forsøkte å finne noe å feste blikket på, men det var ikke så lett siden de sto rett foran dem. Anonymkode: 2c6d3...57d 2
Iso1 Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 Jeg kler meg lett på sommeren for å ikke svette ihjel i denne møkkavarmen, ikke for oppmerksomhet. Oppmerksomhet fra ekle menn er det siste jeg vil ha.. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 Det Iso1 skrev (2 timer siden): Jeg kler meg lett på sommeren for å ikke svette ihjel i denne møkkavarmen, ikke for oppmerksomhet. Oppmerksomhet fra ekle menn er det siste jeg vil ha.. Det handler ikke om å kle seg lett. Det er naturlig og det må alle tåle. Det er mer at noen tar den litt lenger. Anonymkode: 2c6d3...57d 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 Når vi er innom temaet så jeg denne i avisen i dag. Her er en tidlige "Naked attraction" deltager som er ute å kritiserer at menn kan gå "toppløs" mens med kvinner får man mer negativ oppmerksomhet. Anonymkode: 70eff...043
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når vi er innom temaet så jeg denne i avisen i dag. Her er en tidlige "Naked attraction" deltager som er ute å kritiserer at menn kan gå "toppløs" mens med kvinner får man mer negativ oppmerksomhet. Anonymkode: 70eff...043 Naked Atraction deltaker uttaler seg ja. 😂 Anonymkode: 99bef...082 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 Jeg tenker i hvert fall at kvinnebryster er mye mer seksualisert enn herre bryst. Som mann har jeg for eksempel opplevd flere ganger å få "puppebilder" av andre kvinner på Facebook og liknende i et forsøk på å få en seksuell respons tilbake. På samme måte som enkelte kvinner for dickpics av menn. Det sier seg selv når kvinner bruker brystet for å pirre menn i andre settinger, at det da blir vanskelig å skille det seksuelle fra det naturlige i en annen setting. Kroppen vår er naturlig og alle er født naken, men siden kroppen for mange er privat og enkelte deler av den er spesielt seksualisert, er det normalt å skjule deler av den. Anonymkode: 2c6d3...57d 1 1
Lønnesirup01 Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 Jeg tenker at dette justerer seg med samfunnsnormene. Folk venner seg til andres bekledning, og reagerer mindre og mindre. Det er godt mulig det er noen som kler seg på en måte som du reagerer på, men mange kler seg også på en måte som få reagerer på (f.eks. ettersittende singlet og shorts), men som mange hadde reagert på i et annet land, eller skapt furore i enkelte. På 70-tallet var det veldig vanlig å sole seg toppløs og ingen reagerte på, nå er det få som gjør det og mange reagerer. Drar du til enkelte europeiske land er det fortsatt såpass vanlig at ingen reagerer. Det er ikke tilfeldig at mange kvinner opplever negative reaksjoner fra utenlandske menn her i Norge når de kler seg på en viss måte, eller soler seg toppløs. For dem er det veldig unormalt, og de har ikke klart å justere seg, for sjokket kommer for brått. Det finnes jo enkelte folkegrupper i Afrika og Sør-Amerika der kvinner går toppløse hele tiden. Alle er jo da "avvent" med dette som oppsiktsvekkende. 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 Jeg er enig i at det er sosialt og kulturelt betinget også. Likevel er det for eksempel en del biologiske faktorer som er vanskelig å ignorere. Hvorfor menn er opptatt av pupper er noe som er forsket bredt på. En av hovedteoriene om hvorfor menn tiltrekkes av pupper er at bryst sier noe om kvinners fruktbarhet. At hun har fått kvinnebryster signaliserer at hun er kjønnsmoden og kan få barn. Det er med på å vekke interessen hos det motsatte kjønn. Det er en iboende mekanisme som ikke kan styres. At mange kvinner viser fram brystene sine i andre kulturer betyr ikke at de ikke er utsatt for uønsket adferd. I de aktuelle kulturene er det mannen som er sjefen og har 100 prosent kontroll over kvinnen. Han kan gjøre hva han vil med hun når han vil. Det er også i enkelte kulturer lov å ha flere kvinner på en gang. Jeg har også sett mange toppløse kvinner på stranden osv i andre land. Jeg ser også at de får mye oppmerksomhet, spesielt de som er ekstra pene. Det er vel litt mer sosialt akseptert å være toppløs eller naken på en strand, men det er likevel mange som gir oppmerksomhet eller forsøker å titte litt ekstra. Mange kvinner har også komplekser for kroppen sin. Media tegner et urealistisk ideal som mange sliter med å leve opp til. Det er derfor mange kvinner som ikke liker å vise fram kroppen sin. At noen viser for mye fram kan også vekke negative følelser hos det motsatte kjønn. Til slutt er det vel også en del grunner til at kvinner dekker seg til. En del får som jeg har skjønt vondt hvis de ikke går med bh eller liknende. Spesielt de som har litt store bryst. Menn har ikke slike problemer. Ikke minst er bryst blitt meget seksualiserte. Kvinner viser fram brystene sine for å tiltrekke seg menn. Hvis man da viser fram mer enn bare kløften kan det virke veldig forstyrrende. Anonymkode: 2c6d3...57d 1
Gjest AprilRyan Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 Hvor er alle disse som går så utrolig utfordrende kledd? De som går uten bh under gjennomsiktige topper er vel kjendiser. Aldri sett noen ellers som går sånn. Utenom det er det ikke en spesielt lettkledd trend nå for tiden. Tvert imot så er den mer påkledd enn noensinne. Jeg har i hvert fall ikke sett særlig mange vanlige folk som går rundt veldig lettkledd. Jeg synes egentlig at det var mer lettkledd og sexy da jeg var yngre. Så jeg synes moten nå har vært veldig tekkelig. Da jeg var tenåring var det mote å vise g-strengen over bukselinningen for eksempel. For bare litt siden var det skinny jeans og generelt mer tettsittende klær. Korte skjørt har vel kvinner gått med i mange år. De fleste unge jenter og kvinner er veldig påkledd. Det eneste stedet jeg har reagert litt er på treningssenteret. Enkelte unge jenter/kvinner viser både det ene og det andre der.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 On 7/19/2022 at 7:18 PM, Peanut said: «Ny» trend? Å gå uten bh? <_< For min del har jeg gått uten i ca 12 år, men ikke med gjennomsiktige klær. Ikke for oppmerksomhet men fordi jeg liker det og føler meg best da ^^, Ny trend at mange damer prøver å gjøre det så synlig som mulig at de ikke har på BH, bonuspoeng om de viser fram at de ikke barberer armhulene sine. Anonymkode: 64a7c...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå