Gå til innhold

Sjekker du legelisten.no før du velger tannlege/lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brent meg én gang da jeg ikke gjorde det. Nå når jeg sjekker ser jeg jo at anmeldelsene stemmer godt med min opplevelse av legen min (som er utrolig flink), og med en tannlege som er helt elendig.

Jeg synes det er veldig viktig å skrive om man er fornøyd, men også dårlige opplevelser, slik at folk kan unngå å bli scammet. Dette gjelder vel helst tannleger og andre i det private. 

Anonymkode: 6b208...0a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Og jeg skriver alltid selv, særlig hvis det er negative opplevelser. For å advare andre. Skriver også positive anmeldelser hvis det er noen som er spesielt varme og hensynsfulle, og som jeg kan anbefale til andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja er greit å lese andres meninger om leger og sånn.

Anonymkode: 4c485...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skulle ha gjort det. Fikk tildelt en ny kvinnelig fastlege for noen år siden, og hun var FÆL. Og nei, jeg er ikke en narkoman som ba om medisiner, men dagen etter nødtimen jeg bestilte hos henne, så måtte en sjokkert tannlege skrive ut medisinen jeg egentlig skulle hatt... Denne legen var visst kjent for å la pasienter lide seg igjennom sykdommen uten medisiner.

Skulle ha sjekket legelisten, for jeg var ikke den eneste...

Anonymkode: c1931...6ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekker alltid!

Anonymkode: 23bb9...e25

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 18.07):

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg skulle ha gjort det. Fikk tildelt en ny kvinnelig fastlege for noen år siden, og hun var FÆL. Og nei, jeg er ikke en narkoman som ba om medisiner, men dagen etter nødtimen jeg bestilte hos henne, så måtte en sjokkert tannlege skrive ut medisinen jeg egentlig skulle hatt... Denne legen var visst kjent for å la pasienter lide seg igjennom sykdommen uten medisiner.

Skulle ha sjekket legelisten, for jeg var ikke den eneste...

Du er ikke narkoman??? Hva har det med medisiner å gjøre? Sorry digresjon, men ble bare så satt ut av at du skrev det...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sjekket alltid hvakostertannlegen også, helt til diverse krefter fikk siden nedlagt. Regner med staten sto bak nedleggelsen siden det beviste at offentlige tannleger overpriset alle sine tjenester og var dyrest i alle norske byer.

Anonymkode: de9ed...e6b

Skrevet (endret)
Suzanne skrev (På 19.7.2022 den 18.23):

Du er ikke narkoman??? Hva har det med medisiner å gjøre? Sorry digresjon, men ble bare så satt ut av at du skrev det...

Noen leger tror jo gjerne, og dessverre, at man er narkoman om man insisterer på å få medisiner.

Endret av Tvillingsjel
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Suzanne skrev (11 minutter siden):

Jeg skrev det, fordi jeg vet at i en del slike tråder som dette, vil noen bortforklare slike hendelser med at det sikkert er rusmisbrukere som ikke får viljen sin. Det finnes sikkert en del slike historier også, men i mitt tilfelle dreide det seg om en alvorlig betennelse i kroppen, som jeg ironisk nok bestilte nødtime hos legen for.

• Liker 2
Gjest Suzanne
Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

Noen leger tror jo gjerne, og dessverre, at man er narkoman om man insisterer på å få medisiner.

Personlig har jeg en tvangslidelse som tar helt knekken på meg, så for min del var det ikke noe alternativ å skulle begynne å trappe ned igjen, nå som medisinene endelig begynte å få effekt.

Men legen nektet jo apoteket å skrive ut riktig dose, og behandlet meg som jeg løy. Parallellt med at hun påstod at hun ikke hadde gitt apoteket forbud. Nei vel, det var jo akkurat det apoteket sa. Hun sa også at hun hadde ringt legen min (midt i ferien hans ??) og at jeg tok feil. Legen hadde ikke sagt at jeg kunne øke dosen. Hun var sikkert glad for å kunne avsløre meg som "løgner".

Jeg løy ikke. Jeg hadde til og med dokumentert selv (jeg skriver etter samtaler) at jeg kunne øke dosen fra en viss dato. Men denne vikarlegen satt seg helt på bakbeina. Ikke snakk om. 

Idiot som hun var tenkte hun ikke over at jeg bare kunne hente ut en pakke på et annet apotek. Kanskje utspekulert, men rett og slett i desperasjon og redsel for å trappe ned og få det enda verre. Apoteket reagerte på at resepten var forsvunnet. Og da måtte jeg krype til korset å si at jeg hadde vært på et annet apotek. Det så ut som hun hadde falt fra månen. Men hun lovte å ikke snakke med legekontoret. Jeg gadd åpenbart ikke å bli kjeftet på av legen for tredje gang. Det holdt nå. Denne legen hadde bare bestemt seg for at jeg var en løgnaktig rusmisbruker som tynet leger og apoteket for medisiner.

Tragisk, rett og slett. Det endte jo bare med at jeg hentet medisiner på et annet apotek og supplerte med de medisinene jeg fikk utdelt av apoteket.

Ok, skjønner. Har hatt noen sånne leger, men det er så lenge siden. Det er kjipt. Min fastlege stoler på meg, så jeg bare ringer legen og sier hva jeg skal ha, evt diskuterer vi andre alternativer. 

Jeg gjør alltid research i forkant av samtale med legen ang meds. Jeg vet jo best hvordan jeg har det (kronisk smertesyndrom, mild form), og det forventer jeg at legen skjønner. 

Bra du ble kvitt henne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser på legelisten, men jeg stoler ikke på det som står der. Jeg hadde en av de med fleste stjerner og best omtaler i landet, kjempesympatisk lege, men totalt ubrukelig da jeg faktisk ble skikkelig syk. Hun var veldig god på "stakkars deg" og "uff du har det ikke godt", tok av og til litt prøver, men å faktisk utrede og behandle det som var noe var det verre med. Turte ikke ha henne lenger og byttet til en av de få som var ledig, en med tre stjerner og noe labre omtaler, men som har vist seg å være helt fantastisk! Nå er det noen år siden og han jeg byttet til ha masse toppomtaler, men det viser bare at man ikke kan stole på det som står der. Samarbeidet tidligere med flere fastleger via jobb, og de ingen av oss noensinne ville gått til var pasientene ofte fornøyd med, fordi de fikk de de ville ha av medisiner, utredning, sykemelding og innleggelse. Skinner også gjennom på legelisten at det er mange som er negative fordi legen (ofte med rette) har satt ned foten.

Anonymkode: e96c0...c16

• Liker 3
Skrevet (endret)
Suzanne skrev (På 19.7.2022 den 18.39):

Ok, skjønner.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg har flyttet et nytt sted og ikke fått noen spesifikke anbefalinger fra venner i området. Opplever at det er en hjelp i det - men samtidig har jeg sett dårlige anmeldelser av leger jeg har hatt, som jeg synes er fantastisk gode.

Anonymkode: c2a18...951

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Fantastisk hjelpemiddel for å unngå fæle leger og overpriset tannlege.

Anonymkode: ffe37...da1

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Bryr meg ikke om sånt, for vet ikke hvor troverdig disse tilbakemeldingene er bestandig. Jeg tar heller det som ligger nærmest meg som er det mest praktiske for min del. Har hatt samme lege og tannlege de siste åra, så det har gått helt fint så langt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg leser på legelisten, men jeg stoler ikke på det som står der. Jeg hadde en av de med fleste stjerner og best omtaler i landet, kjempesympatisk lege, men totalt ubrukelig da jeg faktisk ble skikkelig syk. Hun var veldig god på "stakkars deg" og "uff du har det ikke godt", tok av og til litt prøver, men å faktisk utrede og behandle det som var noe var det verre med. Turte ikke ha henne lenger og byttet til en av de få som var ledig, en med tre stjerner og noe labre omtaler, men som har vist seg å være helt fantastisk! Nå er det noen år siden og han jeg byttet til ha masse toppomtaler, men det viser bare at man ikke kan stole på det som står der. Samarbeidet tidligere med flere fastleger via jobb, og de ingen av oss noensinne ville gått til var pasientene ofte fornøyd med, fordi de fikk de de ville ha av medisiner, utredning, sykemelding og innleggelse. Skinner også gjennom på legelisten at det er mange som er negative fordi legen (ofte med rette) har satt ned foten.

Anonymkode: e96c0...c16

Jeg begynte hos en fastlege med dårlig omtale og det viste seg at han var helt fantastisk. Han var streng med b-preparater (i følge han selv) og jeg tror noen av omtalene var av folk som ikke fikk den mengden de ønsket. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, men jeg ser først og fremst etter positive tilbakemeldinger. Min nåværende fastlege hadde flere, og det er veldig fortjent!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (19 minutter siden):

Hele problemet bunnet jo i at min fastlege hadde tatt ut ferie, uten å journalføre at medisindosen skulle økes. Og den andre legen fra legekontoret satt seg fullstendig på bakbeina, mens hun skyldte på meg og ringte flere ganger for å kjefte på meg. Hadde fastlegen vært på jobb hadde dette aldri skjedd :)  

Her var det jo fastlegen din som gjorde en dårlig jobb, spør du meg, i og med at han ikke journalførte endringen i dosering.

Anonymkode: 3f608...a55

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...