Gjest Lilleulv Skrevet 18. november 2005 #1 Skrevet 18. november 2005 http://www.vgb.no/687/perma/8474/ Hm, det var utrolig mange som mente at det ikke gikk an da. Jeg har alltid hatt masse guttevenner jeg, men i sommer så skar det seg med han ene kompisen min, og vi havna i seng sammen... Etter det så tør jeg nesten ikke å være sammen med han jeg... Enda jeg elsker kjæresten min! Jeg har blitt utsatt for sjalusi så og si hver eneste gang en av kompisene mine får seg dame. Helt grunnløst mener jeg... Hva mener dere om det som står i linken der?
Gjest Milah Skrevet 18. november 2005 #2 Skrevet 18. november 2005 (endret) Ja, jeg mener at det er fint går ann. Jeg har betydelig flere kompiser enn venninner, fordi jeg rett og slett triver bedre med gutta. Aldri noen gang, har jeg vært i nærheten av å havne til sengs med noen av vennene mine. Når jeg blir venner med noen, blir de på mange måter kjønnsløse for meg, og derfor uaktuelle partnere. Derfor mener jeg at ja, det går fint ann å bare være venner! Kanskje det ikke er slik for alle, men for meg er det i hvertfall slik.. Endret 18. november 2005 av Milah
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #3 Skrevet 18. november 2005 Jeg har alltid hatt mange guttevenner, og eksen min så ikke på det som noe problem, siden det var hans kamerater jeg var venner med. Går generellt best overens med gutter. Men jeg hadde ikke likt om eksen min hadde hatt mange jentevenner. Føler gutter med jentevenner er ute etter noe mer, mens jenter med guttevenner holder det der.
Lestat Skrevet 18. november 2005 #4 Skrevet 18. november 2005 Klart det går an å ha venner av motsatt kjønn. Samtidlig hadde jeg løyet rått hvis jeg hadde påstått at jeg ikke aldri har vurdert kvinnelige venner seksuelt. Jeg tror den spørsmålstillingen lett kommer opp hvis begge er single i alle fall. Spørsmålet er hvordan man forholder seg til det. Er man åpen og ærlig funker det meste i grunn
valentino Skrevet 18. november 2005 #5 Skrevet 18. november 2005 Det finnes ingen kjønnsløs interaksjon.
Gjest GreenSky Skrevet 18. november 2005 #6 Skrevet 18. november 2005 Det finnes ingen kjønnsløs interaksjon. ← Du tenker på sex med kompisene dine, altså?
Lestat Skrevet 18. november 2005 #7 Skrevet 18. november 2005 (endret) Det finnes ingen kjønnsløs interaksjon. ← Mulig det, men er rammene definert så er det jo ikke så veldig mye hokus-pokus å forholde seg til det egentlig. At behovet for å oppklare/definere rammene for vennskapet mellom to forskjellige kjønn nok dukker på et eller annet tidspunkt, skal jeg ikke nekte for dog. For å svare på spørsmålene fra artikkelen i VG: Kan man finne en person både sympatisk og attraktiv uten å ha lyst på sex med han eller henne? Neppe. Jeg hadde i alle fall hatt lyst til å ha sex... Kan man kun være ”bare venner” med mennesker man ikke har lyst å gå til sengs med? Ja, etter at man har avklart situasjonen er det fuldt mulig. Endret 18. november 2005 av Lestat
valentino Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 Kan man kun være ”bare venner” med mennesker man ikke har lyst å gå til sengs med? Ja, etter at man har avklart situasjonen er det fuldt mulig. ← Ja, men sannsynligheten for at denne personen har seksuell interesse i deg er stor. Så interaksjonen blir aldri kjønnsløs. Selv om jeg ser damer jeg ikke finner attraktive tenker jeg allikevel på hvordan det hadde vært å ha sex med hun, selv om det gir meg frysninger på ryggen og en visshet om at jeg hadde fått problemer med å "få jobben gjort".
Gjest GreenSky Skrevet 18. november 2005 #9 Skrevet 18. november 2005 Jeg tenker som så at ok - sex ødelegger som regel vennskapet. Vil jeg satse et bra vennskap mot noe så kortvarig som sex? (og tenk om sexen var dårlig attpåtil? )
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #10 Skrevet 18. november 2005 Min erfaring er at det ikke går ihvertfall. Alle mine vennskap med gutter har endt i enten klining/sex eller at de gjerne vil det og at jeg ikke vil.
Lestat Skrevet 18. november 2005 #11 Skrevet 18. november 2005 Ja, men sannsynligheten for at denne personen har seksuell interesse i deg er stor. Så interaksjonen blir aldri kjønnsløs. ← Nei, og så da ? Kan da vel være venner fordi vel
valentino Skrevet 18. november 2005 #12 Skrevet 18. november 2005 Nei, og så da ? Kan da vel være venner fordi vel ← Ja, det er ingen umulighet å være venner. Poenget er bare at interaksjonen ikke blir kjønnsløs. Det faktum at kjønnene er ulike gjør ting annerledes enn om det er to av samme kjønn.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #13 Skrevet 18. november 2005 Folk er selvsagt forskjellige og har behov for forskjellige kjøreregler når det gjelder vennskap. Ikke alle har venner som er til å stole på heller - eller kan stole på seg selv. Jeg er jente i et samboerforhold, og en av mine beste venner er hankjønn. Kompisen min har jeg kjent lengre enn kjæresten min, og jeg hadde en periode hvor jeg kan innrømme at jeg lurte på om jeg var betatt av han. Vi var da begge single. Likevel benyttet jeg aldri sjansen til å "teste ut" disse følelsene av ulike grunner. Jeg angrer ikke et sekund på dette, altså at jeg/vi aldri hoppet til sengs eller prøvde å være mer enn venner. I dag har vi begge samboere på hver vår kant - han skal gifte seg til sommeren. Vi har fortsatt den samme gode kontakten, og jeg har selvsagt gode følelser for han - det skulle bare mangle. Han er en kjempebra fyr. Vi treffes ikke så ofte, for vi bor i ulike landsdeler. Jeg kan beskrive følelsene for denne kameraten som varme og med et snev av beundring/respekt - men ikke annerledes enn jeg føler for min beste venninne. Kjæresten min er ikke sjalu på dette vennskapet, altså er det ikke noe problem. Han har ikke grunn til å være sjalu heller etter min mening:-) Hadde vi begge (fortsatt) vært single ville kanskje andre følelser ha blandet seg inn, selv om jeg tviler på at vi hadde latt det utvikle seg. Men vi er jo begge lykkelig opptatt - og i hvert fall MINE seksuelle/romantiske følelser er kun knyttet til kjæresten. Skulle det noen sinne skje, rent hypotetisk, at jeg var utro ville det vært mye mer sannsynlig at det skjedde md et tilfeldig eller nyere bekjentskap enn med bestekompisen min. Vi har ellers ikke kontakt med ekser/folk vi har ligget med, men det skyldes mer tilfeldigheter enn en regel i forholdet vårt.
Lestat Skrevet 18. november 2005 #14 Skrevet 18. november 2005 (endret) Vil jeg satse et bra vennskap mot noe så kortvarig som sex? ← Uffda GrønnSky, du vet det finnes tenknikker som gjør at gutten kan klare å holde på lengre ja ? Endret 18. november 2005 av Lestat
Gjest GreenSky Skrevet 18. november 2005 #15 Skrevet 18. november 2005 4 - 5 timer ( ) mot et langvarig vennskap blir likevel kortvarig. I den sammenhengen.
Gjest Tira Skrevet 18. november 2005 #17 Skrevet 18. november 2005 Klart det går an å ha venner av motsatt kjønn. Samtidlig hadde jeg løyet rått hvis jeg hadde påstått at jeg ikke aldri har vurdert kvinnelige venner seksuelt. Jeg tror den spørsmålstillingen lett kommer opp hvis begge er single i alle fall. Spørsmålet er hvordan man forholder seg til det. Er man åpen og ærlig funker det meste i grunn ← Selv om jeg ser damer jeg ikke finner attraktive tenker jeg allikevel på hvordan det hadde vært å ha sex med hun, selv om det gir meg frysninger på ryggen og en visshet om at jeg hadde fått problemer med å "få jobben gjort". ← Ser det er kun to menn her som har svart, men er det altså sånn at vi kvinner betrakter dere menn som venner, mens dere menn ser på oss som venninner og potensielle sexpartnere?
valentino Skrevet 18. november 2005 #18 Skrevet 18. november 2005 Ser det er kun to menn her som har svart, men er det altså sånn at vi kvinner betrakter dere menn som venner, mens dere menn ser på oss som venninner og potensielle sexpartnere? ← Jeg tror nok det. Kvinner spiller på sex for å manipulere menn. Det har dere gjort i alle år. For å kunne dette må dere ha evnen til å slå sexlysten av og på. Kleopatra er et strålende eksempel på dette. Mens menn har startet kriger så lenge organiserte samfunn har eksistert har kvinnene hatt rollen som manipulerende elskerinner. Kleopatra var den romeske diktatoren Julis Caesars elskerinne samtidig som var gift med faraoen av Egypt.
Gjest Tira Skrevet 18. november 2005 #19 Skrevet 18. november 2005 Tja, du har nok litt rett dessverre, men jeg tror nok ikke at vi alltid spiller på sex for å manipulere menn. Da er det nok noen som tolker våre signal feil
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. november 2005 #20 Skrevet 18. november 2005 Jeg har mest mannlige venner, og også en del kvinnelige venner. I utgangspunktet tenker jeg ikke på noen av dem som potensielle sexpartnere. Særlig fordi jeg selv har kjæreste, men jeg har ikke vurdert noen venner som potensielle sexpartnere når jeg har vært singel heller. Men samtidig er jeg jo ikke blind for hvilke av kompisene mine som er kjekke, og det er mange av dem jeg har tenkt at jeg hypotetiske sett kunne hatt sex med hvis situasjonen var helt annerledes. Eksempelvis, hvis vi begge hadde vært single, og vi over en periode hadde funnet ut at det var seksuell spenning i luften, kunne vi vurdert å la et eller annet skje. Men det ville i så fall vært etter lang tids spenning, og nøye overveiinger om hva som ville skje med vennskapet i så tilfelle. Med andre ord: en hypotetisk situasjon. Nå kan jeg godt flørte litt med kompisene mine, også selv om både jeg og han har dame. Det er fordi alle involverte vet hvor grensene går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå