AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Hva er normal praksis? Er man et fritt menneske som skal kunne reise vekk når det passer en, eller bør man alltid konferere med den andre forelderen først? Anonymkode: 18b43...dbb
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Klart man skal snakke med den andre forelderen først, for å høre om det er ok at at man reiser. Hvis man ser at det ikke er et gunstig tidspunkt å reise på uansett,så trenger man ikke spørre en gang før man takker nei til turen. Anonymkode: 0bc32...896 7
Zoey Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Siste, vel. Ellers risikerer man jo at begge har booket seg vekk samme helg. Jeg ber ikke om lov. Men sjekker at det passer, at jeg ikke har glemt noen annen avtale eller planer. Jeg er invitert til Trysil helgen før høstferien, passer det for deg eller? Så fint, da sier jeg ja til de som inviterer. 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Vel, man blir enig om det passer eller ikke? Jeg hadde blitt skikkelig sur om mannen bare informerte meg om at han skulle bort, og ikke spurte. Det samme ville han blitt vil jeg tro. Vet ikke, vi snakker om det og avtaler iallefall. Anonymkode: 30f02...df5 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Som regel så er det jo et puslespill som må til. Det er gjerne én som leverer barna mens den andre henter f eks, for ikke å gi barna 9 t lange barnehage- eller SFOdager. Ungene har gjerne både lekser og fritidsaktiviteter og må kjøres til og fra. Om mannen min skulle bort i 4-5 dager så måtte jeg ha sjekket med jobben min om det i det hele tatt var mulig å både komme sent og dra tidlig. Måtte i tillegg avtalt kjøring og henting med andre foreldre i fht aktiviteter som kræsjet med hverandre. Og i det øyeblikket man får barn sammen så må man jo også forholde seg til det. Man er ikke en rotløs tenåring som kan gjøre nøyaktig som man vil mer. Viktig med luftetur innimellom nårdet er mulig, men husk å tilby partner å gjøre det samme. Og hvis partner er for sliten til egne sosiale ting, så ta med barnet til dine egne foreldre en langhelg så partneren din får sovet ut hjemme. Anonymkode: bcec0...89f 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Jeg spør selvsagt om det er greit. Vi har felles ansvar, og det er ikke opp til meg alene å bestemme at han skal ta det ansvaret alene i en periode. Ingen av oss ville sagt nei med mindre det var gode grunner til det da, og det er det sjelden. Og ingen av oss reiser bort i tide og utide heller. Så det har aldri vært noe problem her. Anonymkode: d1bbd...fdc 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Min vokste opp med stefar fra han var tre år. Var aldri noe problem om jeg skulle ut med jobb, eller overnatte borte en sjelden gang. Da jeg var gift med barnets far, var det uaktuelt. Han nektet å være alene med barnet sitt. Anonymkode: a0741...501
Hinsk Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Selvfølgelig spørr/informerer man når man har barn, det gjorde jeg da som bare samboer også. Ser jeg på som en selvfølge
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Selvfølgelig spør man om det passer/er greit. Som regel er det jo det hvis ikke det er umulig for han å få fri den helgen. Men vi sjekket med den andre før vi fikk barn og. Handler om respekt for hverandre. Anonymkode: 52935...ef4
tangent Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Jeg informerer. Legger inn i kalenderen og sier "siste helga i august skal jeg på hyttetur med jentene!". Har felles kalender, så vet at han ikke har planlagt noe.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er normal praksis? Er man et fritt menneske som skal kunne reise vekk når det passer en, eller bør man alltid konferere med den andre forelderen først? Anonymkode: 18b43...dbb Uansett hva vi tenker at vi har lyst til i hverdagen så snakker vi sammen om når det passer for begge. Vi planlegger hver dag og resten av livet sammen. Det hadde vært rart om jeg bare dro bort en helg uten å si noe. Hva om jeg bare dro også hadde ham planlagt noe å bare dro? Hvem er igjen med barna? Alt annet enn å planlegge sammen er rart. Anonymkode: dc497...145
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 Jeg mener det er en selvfølge å spørre hverandre om det passer når en deler ansvaret for barn. Anonymkode: db36c...42a
Heln Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 En selvfølge at man må spørre. Den andre blir jo stuck med barna imens, ikke alltid det passer heller.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 Jeg bare pakker og drar. Anonymkode: 3ee3f...883
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 tangent skrev (1 time siden): Jeg informerer. Legger inn i kalenderen og sier "siste helga i august skal jeg på hyttetur med jentene!". Har felles kalender, så vet at han ikke har planlagt noe. Sånn gjør jeg det også! 😊 Anonymkode: 28d8c...efc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er normal praksis? Er man et fritt menneske som skal kunne reise vekk når det passer en, eller bør man alltid konferere med den andre forelderen først? Anonymkode: 18b43...dbb Haha HÆ? Anonymkode: 68664...6b3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 Jeg spør/informerer, selvom barna er store. Så lenge kalenderen er åpen tenker jeg det ikke er noen grunn for at jeg ikke skal kunne dra, så da er det kanskje mer informasjon enn et spørsmål, men han får selvfølgelig si sin mening. Anonymkode: bba2b...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå