Gå til innhold

Farmasiet.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
annanass skrev (2 timer siden):

Styr unna farmasiet.no – useriøs kundebehandling og tvilsomme praksiser.

Min erfaring med farmasiet.no var rett og slett uakseptabel. Jeg betalte flere tusen kroner for varer jeg aldri mottok. Farmasiet sendte pakken med PostNord, men med feil e-postadresse, så jeg ble aldri varslet. Dermed gikk pakken i retur etter bare én uke – mens jeg var på ferie – uten at jeg hadde noen mulighet til å utsette hentefristen. Det var først da pakken allerede var på vei i retur at jeg selv sjekket opp og ble mer og mer fortvilt over utviklingen som fulgte.

Jeg tok kontakt med både PostNord og Farmasiet for hjelp, men fikk null støtte. Farmasiet hevdet at varene måtte destrueres fordi de krever temperaturkontroll – og at de derfor ikke kunne gi refusjon. Dette virker mer som en unnskyldning for å fraskrive seg alt ansvar enn som reell praksis.

Farmasiet hevder altså at varene måtte destrueres fordi de ikke kunne garantere temperaturkontroll. Men da må man spørre: Hvordan kan de i det hele tatt sende slike varer ut til kundene i utgangspunktet, hvis de ikke kan garantere nødvendig temperaturkontroll ved normal transport?

I mitt tilfelle ble ikke hentefristen overholdt fordi jeg aldri ble varslet. Hadde jeg fått beskjed, slik de er forpliktet til, kunne jeg ha utsatt hentefristen. I så fall ville de uansett vært nødt til å opprettholde korrekt temperatur frem til jeg hadde anledning til å hente varene. Det hele virker altså bare å være en unnskyldning for å ikke refundere varene de selv gjorde utilgjengelige for meg.

Jeg er svindlet for flere tusen kroner og ønsker å advare slik at det ikke skjer med flere. Dessverre ser jeg flere som skriver i sine anmeldelser at de har opplevd det samme.

Har bare gode erfaringer med Farmasiet, samme har alle jeg har snakket med om det.

Hvorfor hadde de feil epostadresse?

Anonymkode: 8ce9f...1c5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Farmasiet i årevis, og får bestillingene levert på døren med bud. Aldri vært noen problemer. Stoler på de, og har tenkt å fortsette og bruke dem. De er gode på pris, og har rask levering (Porter Buddy). Om jeg bestiller varene/medisinene før kl 12 på dagen, kan jeg få de levert på døren samme kveld. Etter kl 12, så får man levert dagen etter (eller senere om man vil det, så klart).

Jeg har aldri prøvd å få medisiner fra Farmasiet tilsendt pr post. Det tar jo flere dager. Da kunne jeg like gjerne gått til apoteket selv.

Og @annanass jeg lurer også på hvor Farmasiet hadde fått tak i "feil epostadresse"? Det må jo være du som har gitt den til dem, og så har du glemt å endre den på bestillingen din. Det høres ikke ut som det er Farmasiets feil at du aldri fikk melding om henting. Og hvorfor bestiller du varer som skal sendes pr post når du står på farten til å reise på ferie? 

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestiller alle apotekvarer (med mindre det haster) gjennom farmasiet, kun gode erfaringer. Både reseptvarer og annet.

Anonymkode: 9ba52...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo en gammel tråd, fra 2022 men ja, jeg er også en fast kunde hos Farmasiet, har vært det siden de het komplettapotekk. Det er mye billigere å bestille derifra enn å kjøpe på apoteket, av og til halvparten av pris. Her jeg bor kommer også værene samme dag eller neste dag, så Farmasiet er best på frakt. 

Anonymkode: 3e4cf...1d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...