AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Denne situasjon er ikke enkel i det hele tatt, etter det som startet med en ganske lang flørt som utviklet seg til at vi møttes ganske mange ganger og det ene førte til det andre har det altså endt opp med et barn i magen. Han har sagt at han lover å være der for meg og støtte meg og han føler for å si det til kona si selv om sjansen for at ekteskapet hans ryker er veldig tilstede, selv om ekteskapet begynte å skrante for lenge siden ifølge han selv. Alt ligger til rette for at jeg kan få dette barnet på egen hånd, bare så det er sagt, uten at han må støtte meg økonomisk på noen som helst måte, men jeg vil han skal være i livet til barnet vårt. Jeg er 19 uker på vei og har vel egentlig bestemt meg for å beholde, men jeg er fortsatt litt usikker på om han faktisk kommer til å være der for meg og ta del i ungen sitt liv. Trodde han var ferdig med småbarns livet for lengst, men det virker som han virkelig vil ta del og vil jeg skal beholde. Han sa også at om jeg vurderer abort så skulle det snakkes om med han, siden det er like mye hans barn. Vanskelig situasjon. Anonymkode: e858d...2be
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Ved 19 uker så har du ikke akkurat så mye valg da. For ei røre... Anonymkode: 39001...de6 33 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Nå er du langt over grensen for abort om du er 19 uker så at dette barnet blir noe av er det jo ingen tvil om? Anonymkode: 1f8f5...cae 17
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Tror jeg bare ville ha nekta for at det er hans i utgangspunktet 🤷♀️ så slapp man alt det dramaet.. Anonymkode: 68d29...e58 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Jeg bor i utlandet, studerer utenlands.. Anonymkode: e858d...2be
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen land har abortgrense helt til uke 24, bare sier det. Anonymkode: 37f52...b5a Jada, jeg er klar over det. De tar da livet av en baby som kunne ha klart seg på egenhånd. Er absolutt ikke abortmotstander, men å ta livet av en baby syns jeg ikke noe om. Anonymkode: 39001...de6 19 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Hvorfor i alle dager lot du den gamle grisen ha sex med deg? Presset han deg? Er han i en viktig stilling overfor deg? Anonymkode: 7a188...96d 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor i alle dager lot du den gamle grisen ha sex med deg? Presset han deg? Er han i en viktig stilling overfor deg? Anonymkode: 7a188...96d Jeg kombinerer studier og jobb og vi jobber sammen ja dvs han er et hakk over meg igjen. Men jeg har vært dum jeg å. Det eneste jeg føler jeg trenger er et 100% sikkert svar på at han vil være der for meg og det kommende barnet. Anonymkode: e858d...2be
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kombinerer studier og jobb og vi jobber sammen ja dvs han er et hakk over meg igjen. Men jeg har vært dum jeg å. Det eneste jeg føler jeg trenger er et 100% sikkert svar på at han vil være der for meg og det kommende barnet. Anonymkode: e858d...2be Han kreperer vel snart uansett Anonymkode: 9ebd1...c6d 2
regine Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Du blir alenemor. Det er det du må basere deg på. Og da burde du tenke nøye gjennom om du ikke bør flytte hjem til Norge. Du skriver ingenting om hvilket «utland» du befinner deg i, men i mange land er det mye vanskeligere å være mor, for ikke å snakke om alenemor, enn her i Norge. Barnehage? Fridager når ungen er syk? Barnetrygd? Alt dette er rettigheter du har i Norge, men ikke nødvendigvis i et utland. Dessuten: dette er en mann som åpenbart har makt over deg, han er overordnet deg på jobb og langt eldre enn du er, og han er fra det landet du nå bor i. Det betyr også at han har helt andre ressurser enn du har, både økonomisk og sosialt. Det kan godt tenkes at han blir uglesett en periode HVIS han går fra kona, men sannsynligvis kommer han langt bedre ut av det enn du gjør. Det kan også godt tenkes at han også i fortsettelsen må forsørge sin kone, fordi loven er slik i en del land. Og hvor mye blir det igjen til hans nye familie da? Jeg vil anbefale at du tar av deg de rosa skylappene og ser realistisk på situasjonen. Du risikerer å bli sittende alene i et utland, med dårlige støtteordninger, med lite/intet nettverk og fullt ansvar for et lite barn. Uten at han gjør annet enn å si at han ønsker å være tilstede for deg/barnet. Ord er billige, det er handling som teller. Og ønsker han å være tilstede for deg og barnet, så fikser han det om du nå reiser hjem til Norge og etablerer deg her, med bedre nettverk og muligens også økonomiske forutsetninger enn der du er nå. 4 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 regine skrev (1 time siden): Du blir alenemor. Det er det du må basere deg på. Og da burde du tenke nøye gjennom om du ikke bør flytte hjem til Norge. Du skriver ingenting om hvilket «utland» du befinner deg i, men i mange land er det mye vanskeligere å være mor, for ikke å snakke om alenemor, enn her i Norge. Barnehage? Fridager når ungen er syk? Barnetrygd? Alt dette er rettigheter du har i Norge, men ikke nødvendigvis i et utland. Dessuten: dette er en mann som åpenbart har makt over deg, han er overordnet deg på jobb og langt eldre enn du er, og han er fra det landet du nå bor i. Det betyr også at han har helt andre ressurser enn du har, både økonomisk og sosialt. Det kan godt tenkes at han blir uglesett en periode HVIS han går fra kona, men sannsynligvis kommer han langt bedre ut av det enn du gjør. Det kan også godt tenkes at han også i fortsettelsen må forsørge sin kone, fordi loven er slik i en del land. Og hvor mye blir det igjen til hans nye familie da? Jeg vil anbefale at du tar av deg de rosa skylappene og ser realistisk på situasjonen. Du risikerer å bli sittende alene i et utland, med dårlige støtteordninger, med lite/intet nettverk og fullt ansvar for et lite barn. Uten at han gjør annet enn å si at han ønsker å være tilstede for deg/barnet. Ord er billige, det er handling som teller. Og ønsker han å være tilstede for deg og barnet, så fikser han det om du nå reiser hjem til Norge og etablerer deg her, med bedre nettverk og muligens også økonomiske forutsetninger enn der du er nå. Dette !! Det vil være den beste løsningen på sikt å reise hjem. Du har kanskje familie her og et lite nettverk ? Jeg vet ikke om du tror og håper at du han bli værende der du er mens barnefar tar seg av deg og barnet ? Det eneste du vet sikkert er at det er deg og barnet og plikten til å gjøre det beste og fornuftigste ut av situasjonen. En kan ikke gjøre seg helt avhengig av andre og tro at de kan ordne livet ditt for deg. Hva barnefar gjør etterhvert vet bare han. Han har mye han skal ordne opp i Anonymkode: c866a...a38 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Denne situasjon er ikke enkel i det hele tatt, etter det som startet med en ganske lang flørt som utviklet seg til at vi møttes ganske mange ganger og det ene førte til det andre har det altså endt opp med et barn i magen. Han har sagt at han lover å være der for meg og støtte meg og han føler for å si det til kona si selv om sjansen for at ekteskapet hans ryker er veldig tilstede, selv om ekteskapet begynte å skrante for lenge siden ifølge han selv. Alt ligger til rette for at jeg kan få dette barnet på egen hånd, bare så det er sagt, uten at han må støtte meg økonomisk på noen som helst måte, men jeg vil han skal være i livet til barnet vårt. Jeg er 19 uker på vei og har vel egentlig bestemt meg for å beholde, men jeg er fortsatt litt usikker på om han faktisk kommer til å være der for meg og ta del i ungen sitt liv. Trodde han var ferdig med småbarns livet for lengst, men det virker som han virkelig vil ta del og vil jeg skal beholde. Han sa også at om jeg vurderer abort så skulle det snakkes om med han, siden det er like mye hans barn. Vanskelig situasjon. Anonymkode: e858d...2be Egentlig bestemt deg for å beholde? Du har vel strengt tatt ikke noe valg😅 Anonymkode: e8bdc...1bd
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Det beste er vel om du flytter hjem. Anonymkode: 8fe4c...7d8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han har sagt at han lover å være der for meg og støtte meg og han føler for å si det til kona si selv om sjansen for at ekteskapet hans ryker er veldig tilstede, selv om ekteskapet begynte å skrante for lenge siden ifølge han selv. Det han sier, er at han ikke akter å forlate henne. Anonymkode: 42926...925 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 En sånn bilselger prøvde seg på meg og. Tror sønnen hans var eldre enn meg og datteren året yngre. Så kleint, men han hadde vært i et 15 år langt forhold på si før han, selv om han hadde vært gift i 20+ år. Enkelte menn altså! Hadde selv aldri klart å en gang ta på en mann som kunne vært faren min. Og noe av det minst attraktive som finnes er opptatte menn. Nå er du jo ganske fast i dette sirkuset du selv har valgt. Sånn ble livet til ditt barn. Anonymkode: 660b1...73b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 Og du visste at han var gift fra starten? Du har satt deg i denne situasjonen selv. Anonymkode: 504f5...8ca 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Alt ligger til rette for at jeg kan få dette barnet på egen hånd, bare så det er sagt, uten at han må støtte meg økonomisk på noen som helst måte, men jeg vil han skal være i livet til barnet vårt. Du må jo ikke fra skrive deg økonomisk støtte fra han, klart du skal ha det! Ikke vær dumsnill. Ellers må jeg si gratulere me dat du skal bli mor. Ikke la noen ta fra deg den gleden. Livet er ikke perfekt, og vi må alle gjøre det beste ut av det som skjer. Ikke la andre bryte deg ned. Anonymkode: b9eed...074 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg kombinerer studier og jobb og vi jobber sammen ja dvs han er et hakk over meg igjen. Men jeg har vært dum jeg å. Det eneste jeg føler jeg trenger er et 100% sikkert svar på at han vil være der for meg og det kommende barnet. Anonymkode: e858d...2be Svaret på det er: 1. Det blir et helvetes konfliktnivå uansett 2. Ditt barn kommer til å få det veldig vanskelig mtp familiære relasjoner Anonymkode: ebe3c...5a5
Diezel Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 Ts: du og barnet sitt kan få et helt fint liv sammen - det er mange alenemødre. Ok det var dumt at det ble sånn og dere er to mennesker som har gjort feil og du må ta konsekvensen av det (med mindre du bor i et land der du kan kreve bidrag av far osv så kan jo han bare stikke fra problemet) Men du og barnet kan få det helt fint - helt likeverdig med A4 familier med en mamma og pappa, 1,4 barn Volvo og hund både i forhold til lykke, oppdragelse osv osv. Alle familier er forskjellige med sine utfordringer
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #20 Skrevet 20. juli 2022 Du må komme deg til norge fortere enn faen! Anonymkode: a646a...ea5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå