Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg helt alene om det. Tenker på det hele tiden og kjenner på det hver dag.

Ja, har vært hos gynekolog og fysioterapeut, de vil ikke sette diagnose engang for det ser visstnok helt normalt ut. (Dvs. normalt føkka etter en fødsel). Har likevel plager og ubehag. Fortvilende, og gjør meg veldig skeptisk til å få flere barn i tilfelle det blir enda verre. Er 1,5 år siden fødsel nå så begynner å se jævlig mørkt på noen bedring.

Anonymkode: 65d64...4f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor meg? Hvorfor kunne ikke jeg være en av dem som ble tipp topp akkurat som før? :(

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i å slite da?

Ja, det er selvfølgelig helt normalt at underlivet får noen forandringer/plager etter en fødsel. For mange er det forbigående, for noen permanent.

Om det er noe som kan fikses på må nesten en lege/gyn/urolog uttale seg om.

Anonymkode: c30ce...e35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva legger du i å slite da?

Ja, det er selvfølgelig helt normalt at underlivet får noen forandringer/plager etter en fødsel. For mange er det forbigående, for noen permanent.

Om det er noe som kan fikses på må nesten en lege/gyn/urolog uttale seg om.

Anonymkode: c30ce...e35

Underlivsplager som fremfall, lekkasjer, smerter og ubehag, vanskeligheter med å tømme blære og tarm, elendig sexliv, etc. etc.

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg utfordret legene på at det er den faktiske funksjonen som er viktig, ikke hvordan det "ser ut". 

Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: f878b...88e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg utfordret legene på at det er den faktiske funksjonen som er viktig, ikke hvordan det "ser ut". 

Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt. 

Får bare høre at det ser helt normalt ut for ei som har født og at jeg må trene bekkenbunnen. Noe jeg gjør, men bra blir det jo ikke likevel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Får bare høre at det ser helt normalt ut for ei som har født og at jeg må trene bekkenbunnen. Noe jeg gjør, men bra blir det jo ikke likevel.

Har du fått hjelp til å trene bekkenbunnen? Hvordan du skal gjøre det? Jeg hadde en heftig fødsel og fikk hjelp til å gjøre treningen riktig. 

Ellers hvis du har smerter må du stå på ditt! 

Anonymkode: 61c73...cff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du fått hjelp til å trene bekkenbunnen? Hvordan du skal gjøre det? Jeg hadde en heftig fødsel og fikk hjelp til å gjøre treningen riktig. 

Ellers hvis du har smerter må du stå på ditt! 

Legger til: Hva gjør det vanskelig med å tømme blæra og tarmen? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få gjort et inngrep for å slippe lekkasjer, men leger vegrer seg ofte tydeligvis for at pasienten skal få dette inngrepet som gjør livskvalitet betraktelig bedre har jeg skjønt på andre. 

Anonymkode: 9e5ac...f64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan få gjort et inngrep for å slippe lekkasjer, men leger vegrer seg ofte tydeligvis for at pasienten skal få dette inngrepet som gjør livskvalitet betraktelig bedre har jeg skjønt på andre. 

Anonymkode: 9e5ac...f64

Hvorfor? Sikkert en årsak til det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså blir plagene dine bagatellisert og du blir avfeid. Skjønner at du blir frustrert. 

Da kan du svare at det er mulig at alt ser normalt ut, men funksjonen er ikke normal, så normalt er det ikke.

Har du prøvd å stille spørsmål som hvorfor de mener at bekkenbunnstrening skal hjelpe nå, når det ikke har hjulpet hittil? Hvor lenge skal man holde på med øvelser før man kan forvente bedring? Mener de at smerter er noe man bare må leve med resten av livet? Helt konkret, hva kan du forvente?

Stå på ditt! Blir så sint på hvordan kvinnehelse ikke tas på alvor. Og det er jo ikke så rart når de ikke lytter til hva pasienten forteller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...