Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ramona1970
Skrevet
Sisu skrev (1 minutt siden):

Sier ikke at det er rett å avlive i dette tilfellet, om det finnes gode alternativer vet jeg ikke nok om - men hva er det egentlig med folk og denne voldsomme forskjellsbehandlingen av dyr? De aller, aller fleste kjøper kjøtt av dyr som har hatt begredelige liv, drikker melken sin, spiser egg til frokost, nærmest uten tanke på all lidelsen som ligger bak. Jakt på vilt er ikke noe problem, viltkjøtt er jo så godt og en dyrevelferdsmessig forbedring...

Men å finne på å drepe et hakket mer uvanlig dyr, uansett hvor velbegrunnet, nei, gud forby. Eneste grunnen til denne motstanden er at det er så "lett" å støtte, sammenlignet med å ta faktiske grep i eget liv for å støtte dyrevelferd på generell basis. Dobbeltmoralen er sinnssyk 🙂

Det er noe med å prinsipielt respektere ville dyrs rett til å leve på planeten akkurat som oss, istedenfor å gripe etter løsningen "drepe, drepe drepe" ved det minste tegn til problem. Det vitner om en så totalt respektløs holdning til det vi faktisk er avhengig av for å leve - naturen.

Og nå er det en god sjanse for at de som bryr seg om ville dyr også bryr seg om tamdyr, og tenker på hvor de får maten sin fra. 

Skrevet
Ramona1970 skrev (Akkurat nå):

Det er noe med å prinsipielt respektere ville dyrs rett til å leve på planeten akkurat som oss, istedenfor å gripe etter løsningen "drepe, drepe drepe" ved det minste tegn til problem. Det vitner om en så totalt respektløs holdning til det vi faktisk er avhengig av for å leve - naturen.

Og nå er det en god sjanse for at de som bryr seg om ville dyr også bryr seg om tamdyr, og tenker på hvor de får maten sin fra. 

Enig i det, men folk flest bryr seg ikke, nei. Og det er ufattelig mange flere som støtter Freya enn de som støtter dyrevelferd på generell basis (er ikke det litt åpenbart når man ser engasjementet her, samt vet hvor dritt landbruksdyr har det og hvor lite "folket" faktisk bryr seg om det?). Førstnevnte er utrolig lettvint om man ikke selv opplever direkte konsekvenser, sistnevnte krever faktisk noe av deg selv. Engasjerer du deg like mye når det er tid for elgjakt for eksempel?

Skrevet
Ramona1970 skrev (4 minutter siden):

Hun fikk leve i flere måneder, ødelegge båter, ta livet av fugler og flere episoder der badegjester ble jaget av henne. Dette er ikke det minst tegn til et problem, men å ignorere et stort problem over lang tid.

• Liker 6
Skrevet

Norge bryr seg kun om to "dyr"; sau og hund.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er med sorg jeg leser at Freya er avlivet. Folk på Kadettangen hadde fått god informasjon. Likevel valgte de å ta selfier og stimle sammen rundt henne. Barna hadde ikke fått rett beskjed fra kloke voksne. De flokket seg, fordi de så til hverandre og til voksne som gikk foran med et dårlig eksempel. Folk burde holdt seg på 20 meters avstand slik de hadde fått beskjed om. Isteden oppførte de seg som om de trodde de var i en dyrehage. Hvis Oslo kommune og Bærum kommune hadde giddet, kunne de ha beordret avsperring av områdene der hun hadde sitt habitat. Nå er hun avlivet. Gratulerer til eiendomsretten, og til alle som np slipper å få båten ødelagt. Jeg skulle ønske det hadde vært annerledes. En sorgens dag!

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Endelig avlivet, så slipper jeg å lese mer om henne. Verdt det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Stonegiant skrev (2 minutter siden):

Jepp,sommeren er på hell. Spennende å se hva neste sommer bringer 

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Kom dessverre ikke som noen overraskelse dette her. Mennesker er så vant med å se ville dyr i fangenskap,at de tror de ikke er farlige.

Skrevet

Så da fikk de viljen sin, de som ville drepe freya.  Et uskyldig dyr ble avlivet av staten Norge fordi mennesker er idioter

Norge er grusom ift dyr. Og media burde skamme seg for å hause opp denne saken. VG er medskyldig i drapet på Freya. Jeg blir bare kvalm, æsj!

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Så da fikk de viljen sin, de som ville drepe freya.  Et uskyldig dyr ble avlivet av staten Norge fordi mennesker er idioter

Norge er grusom ift dyr. Og media burde skamme seg for å hause opp denne saken. VG er medskyldig i drapet på Freya. Jeg blir bare kvalm, æsj!

Føler media gjort sin plikt. Kjekk opplysning om at det er en hvalross som svømmer rundt mellom beina på folk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

… Og her er hovedgrunnen til at jeg liker dyr bedre enn mennesker som jeg skrev tidligere i tråden. Det er helt utrolig hvor skamlite vett enkelte folk har. Jeg blir flau av å være menneske! Disse barnefamiliene og andre som har plaget dette dyret kan dra seg til helvete. Har ikke ord. Har prøvd å holde meg rolig og saklig til nå, men nå har begeret rent over for min del.

Endret av Fjellulven
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Ryddet for brukerangrep, avsporinger og brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Endret av Lomvi
Ryddet avsporinger
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Stonegiant skrev (21 minutter siden):

Ingen har tvunget deg til å lese noe. Det heter å scrolle forbi. Egoismen lenge leve. 

Skrevet
Trikker skrev (39 minutter siden):

Føler media gjort sin plikt. Kjekk opplysning om at det er en hvalross som svømmer rundt mellom beina på folk. 

De har hauset det opp og publisert folk som er idioter. Jeg håper VG blir klaget inn for PFU, og at foreldre som har holdt barn ut mot Freya for å ta bilder blir meldt til barnevernet

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Samme levende når Ulven blir skutt etter å ha drept mange sauer på brutalt vis. Det er en debatt mellom "By og Land".

Spørsmålet er om bonden skal avvikle saueholdet så Ulven får leve. ?

Eller ein kan  sette alle dem som kjemper for at Ulven skal få leve  i fred  til å gjeta suene når de er på beite. ?  

Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg ikke har fulgt med i media, og jeg bor langt unna, så jeg hadde ikke hørt om dyret før i dag. Det var åpenbart at dyret ikke kunne bli værende i Oslofjorden. Den måtte enten blitt flyttet eller avlivet. De burde gjort forsøk på å flytte den, men at den måtte bort? Helt klart. Man kan ikke risikere at barn, eller andre mennesker, blir skadet eller drept.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke har fulgt med i media, og jeg bor langt unna, så jeg hadde ikke hørt om dyret før i dag. Det var åpenbart at dyret ikke kunne bli værende i Oslofjorden. Den måtte enten blitt flyttet eller avlivet. De burde gjort forsøk på å flytte den, men at den måtte bort? Helt klart. Man kan ikke risikere at barn, eller andre mennesker, blir skadet eller drept.

Da burde jo hunder også avlives, i tilfelle de skader eller dreper noen? 

Skrevet
elskermenn skrev (1 time siden):

Norge bryr seg kun om to "dyr"; sau og hund.

Det er husdyr. 

Freya var et villt dyr som ble skadedyr, på lik linje som mus og stokkemaur som går løs på eiendommen din. 

• Liker 2
Skrevet
Trikker skrev (6 minutter siden):

Det er husdyr. 

Freya var et villt dyr som ble skadedyr, på lik linje som mus og stokkemaur som går løs på eiendommen din. 

Feil, folk lekte med freyya, og hun  ble drept for at ikke de som brøt alle advarsler og oppførte seg som idioter, ble skadd.  Norge har altså drept et uskyldig dyr for å hindre skade på folk som bevisst oppsøker fare for å ha det gøy. Dette er en skandale 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Trikker skrev (7 minutter siden):

Det er husdyr. 

XD L take

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...