Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt ironisk og bruke dyrenes ve og vell, som et av argumentene for avlivning 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Drap blir ikke mindre humant av å kalles "avlivning".

Drap er fortsatt drap, og de som brukte Freya som et underholdningsobjekt som de kunne legge ut på sosiale medier og skryte av dette, burde stilles til ansvar for idiotien sin; hadde det ikke vært for dem, hadde det stakkars dyret fortsatt vært i live.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan reagerer resten av verden på dette? Freya er jo ikke bare kjendis og var på besøk hos oss

• Liker 3
Skrevet

Hvor tankeløse og hjerneskada er folk egentlig, faen så provoserende! Folk går regelrett over lik for å få skaffet seg et "imponerende" instabilde.. 

Folk er idioter, la oss drepe dyret som idiotene ikke klarer å la være i fred!

• Liker 8
Gjest Anonobilis
Skrevet

To ting jeg ikke begriper med denne saken:

(1) Hva er det med en hvalross som får folk til å (h)valfarte for å se den, til alle døgnets tider, og får folk til å lese nettsak etter nettsak om den?

(2) Når ekspertene først har valgt å avlive den, hva er det som får folk til å reagere så voldsomt med hele følelsesregisteret og forbanne det som om det var verdens viktigste sak? 

Bonus: har vi glemt Ukraina? 

Skrevet
Athena Catalina skrev (5 timer siden):

Folk skulle holdt seg unna,  ikke drevet å ta selfie og sånn med den. Den ble drept fordi mennesker ikke klarte å holde seg unna,  tross for advarsler. Finnes ingen unnskyldning for å drepe Freya.  Hun var uskyldig. 

Det er jeg enig i. Jeg støtter heller ikke avlivningen. Jeg støtter at hun måtte bort fra området med barnefamilier, men de burde ha flyttet henne, ikke drept henne. ❤️

Skrevet
Anonobilis skrev (1 time siden):

(1) Hva er det med en hvalross som får folk til å (h)valfarte for å se den, til alle døgnets tider, og får folk til å lese nettsak etter nettsak om den?

(2) Når ekspertene først har valgt å avlive den, hva er det som får folk til å reagere så voldsomt med hele følelsesregisteret og forbanne det som om det var verdens viktigste sak? 

Ingen har glemt Ukraina, Afrika, Afghanistan, de gamle, de fattige eller noen av de andre vi synes synd på. Men vi kan ha flere tanker i hodet samtidig.

Poenget her er at dette hadde vært så lett å unngå. Ja, folk  og dyr dør hver dag, men her er det snakk om et dyr, et eksemplar av en truet dyreart, som har blitt avlivet på grunn av at egoistiske og korttenkte mennesker ikke har klart å la den være i fred. 

Jeg synes det er forferdelig trist at mennesker er så idiotiske at de ikke kan holde seg på avstand. Folk har blitt advart og bedt om la henne være i fred helt siden hun havnet i media. Men de klarer f... ikke å skjønne det. Selfiene og anekdotene har tydeligvis vært viktigere. De har hatt null respekt for naturen.

Jeg håper disse tullingene har vett til å skamme seg nå, hver eneste en av dem. Så kunne jeg også tenkt meg å høre forklaringene de serverer ungene angående hvorfor hun ble avlivet. 

Skrevet

Etter min mening er det feil å avlive.

Begrunnelsen er også latterlig, ferien og badesesongen er akkurat over og så begrunnes det med at dyret er farlig for folk som bader. Om et par uker er det ikke en kjeft som bader. Og med skole og jobb blir det heller ikke masse folk som drar for å se på.

• Liker 7
Skrevet
Anonobilis skrev (2 timer siden):

Er mange reaksjoner i flere land nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
hraff skrev (1 minutt siden):

Begrunnelsen er også latterlig, ferien og badesesongen er akkurat over og så begrunnes det med at dyret er farlig for folk som bader. Om et par uker er det ikke en kjeft som bader. Og med skole og jobb blir det heller ikke masse folk som drar for å se på.

Billigste alternativ. 

Skrevet

Syntes det er trist at Frøya ble avlivet, selv om jeg forstår det slik at risikoen ved å ikke gjøre det ble for høy. Vedr å flytte henne leste jeg at det ville medført så stor stress belastning på dyret at det nesten ville vært vondt verre. Så det blir feil uansett hva de hadde gjort. 

• Nyttig 1
Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet
hraff skrev (3 minutter siden):

Det er sant. Hun har vært der i hele sommer og folk har vært helt innpå henne i vannet. Kan nesten virke som at de tok livet av henne fordi hun om litt ikke ville vært en attraksjon lenger. 

Annonse
Skrevet

Hva hadde skjedd med denne hvalrossen hvis den ble værende i oslofjorden? Ville den overlevd i det heletatt? Går det an å bedøve en hvalross på en forsvarlig måte for så å få flyttet den? Hvalrossen fortjente selvsagt ikke å dø, men for meg kan det kanskje virke som om det ikke fantes så veldig mange andre alternativer.

• Liker 2
Skrevet
ltfutt skrev (2 minutter siden):

Hva hadde skjedd med denne hvalrossen hvis den ble værende i oslofjorden?

I morgen er det meldt 30 grader. Den hadde vel funnet frem solbriller og en paraplydrink, og Dagbladet kunne skrevet en ny artikkel om hvordan Freya nyter sommeren. 

Skrevet

Jeg er så forbannet over avlivningen av Freya at jeg nesten tørner. Har lyst til å ytre meg om hva jeg synes om denne avgjørelsen til de ansvarlige. Søkte opp fiskeridirektoratet som har base i Bergen. Er det noen som har sendt klage? Ok enkelte nordmenn bare dreper et uskyldig dyr fordi de ikke gidder noe annet. Men jeg tror de aller aller fleste av oss føler at dette var et såpass grovt overtramp at det bør få konsekvenser.  Noen som har skrevet til dem? Synes de ansvarlige skal straffes

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger. Lomvi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...