Honey Dew Skrevet 12. august 2022 #101 Skrevet 12. august 2022 Roberto malone skrev (11 timer siden): Jo, det dyret er en stor trussel. Jeg har sett videoklipp der denne hvalrossen går til angrep, hadde det vært et barn i vannet kunne det gått galt. Den skal avlives, sånt som dette hører ikke hjemme i en stor by som Oslo. Folk får holde seg oppe fra vannet da. Det kan ikke være så vanskelig. Det er ikke dyret som er problemet her, det er hodeløse mennesker. 8
Rullerusk Skrevet 12. august 2022 #102 Skrevet 12. august 2022 2 minutter siden, Honey Dew said: En kan bruke bedøvelsespil. Det er det samme de bruker på rovdyr. Og når hun hopper ut i vannet hva gjør du?
Gjest Acer Skrevet 12. august 2022 #103 Skrevet 12. august 2022 Nå har denne hvalrossen fanget media, og mange sin oppmerksamhet i hele sommer, og noen byråkrater sitte å "klør seg i hode " hva de skal gjøre med dette dyret. Norge er en fiskerinasjon, og det finnes uttallige redskaper som forlengst kunne fanget dette dyret på en humaniter måte, og fraktet den til havs, Overlat denne jobben til de som har drevet med fiske-og fangst i genrasjoner, så kan byråkratene i Oslo heller få ta seg av boligproblema i byen.
Gjest Keikolina Skrevet 12. august 2022 #104 Skrevet 12. august 2022 Hvorfor må de bade der dyret er? Har de ikke svømmebassenger vest i Oslo? Trodde det var der de rike bodde, tilogmed vi som bor på bygda har råd til abonnement på østfoldbadet.
kraftwerk Skrevet 12. august 2022 #105 Skrevet 12. august 2022 Kjenner jeg blir så forbannet. Mennesker er så egoistiske, selvsentrerte å gir blanke faen i alt annet enn dem selv. Freya fikk være i fred før hun kom til Oslo, men nå må de kanskje avlive hun fordi folk IKKE klarer å holde avstand. Altså, hallo? Hvor er hjernen til folk? Hold for faen avstand å ikke oppsøk hun, det er ikke så jævlig vanskelig.Jeg klarer ikke forstå tankegangen til slike mennesker. Kan ikke lese flere artikler om Freya, jeg blir drit lei meg og forbannet på menneskeheten. 9
Gjest Acer Skrevet 12. august 2022 #106 Skrevet 12. august 2022 Hvalrossen sin yndlingsrett er muslinger, og de har formert seg i rekordfart i de senere årene i Norge. Hvalrossen kan vise seg å vera er stor ressurs i å få desse muslingen bort. Hovedføden er muslinger som de finner ved å stikke de følsomme værhårene sine ned i sedimentet. De fjerner løst sediment fra maten ved å vifte med fremsveivene, for så å suge bløtdelen ut av muslingene og spytte ut skallet. Tusenvis av muslinger kan konsumeres i ett måltid.
Vingemutter Skrevet 12. august 2022 #107 Skrevet 12. august 2022 13 hours ago, kraftwerk said: Kjenner jeg blir så forbannet. Mennesker er så egoistiske, selvsentrerte å gir blanke faen i alt annet enn dem selv. Freya fikk være i fred før hun kom til Oslo, men nå må de kanskje avlive hun fordi folk IKKE klarer å holde avstand. Altså, hallo? Hvor er hjernen til folk? Hold for faen avstand å ikke oppsøk hun, det er ikke så jævlig vanskelig.Jeg klarer ikke forstå tankegangen til slike mennesker. Kan ikke lese flere artikler om Freya, jeg blir drit lei meg og forbannet på menneskeheten. Mennesker er det eneste dyret som ikke gir blanke faen i andre enn det selv. Hvalross har ingenting i Oslofjorden å gjøre. Å avlive denne vil ikke påvirke bestanden noe, den vil aldri formere seg. Å la denne invaderende arten fortsette å leve er naivt tøv, bare fordi «den er jo så søt, atte». Det mest humanitære å gjøre med dette individet som har forvillet seg flere tusen km fra der den hører hjemme, er å avlive det først som sist, før den påfører økosystemet i Oslo, eller menneskebarn, varige mén. Få den bort.
Sen ve ben Skrevet 13. august 2022 #108 Skrevet 13. august 2022 Vingemutter skrev (13 timer siden): Mennesker er det eneste dyret som ikke gir blanke faen i andre enn det selv. Hvalross har ingenting i Oslofjorden å gjøre. Å avlive denne vil ikke påvirke bestanden noe, den vil aldri formere seg. Å la denne invaderende arten fortsette å leve er naivt tøv, bare fordi «den er jo så søt, atte». Det mest humanitære å gjøre med dette individet som har forvillet seg flere tusen km fra der den hører hjemme, er å avlive det først som sist, før den påfører økosystemet i Oslo, eller menneskebarn, varige mén. Få den bort. Jo det har den men ikke du!
Vingemutter Skrevet 13. august 2022 #109 Skrevet 13. august 2022 (endret) 40 minutter siden, Sen ve ben said: Jo det har den men ikke du! Da får jeg vel bare igjen vise til hvalrossens utredningsområder (sakset fra https://en.m.wikipedia.org/wiki/Walrus). Som du ser er ikke bare Oslofjorden langt unna resten av flokken; hele Fastlands-Norge ligger godt utenfor. Mennesker, derimot, har befolket Oslofjorden i ca 12.000 år. Slutt med denne sentimentale Disney-fantasien. Gjør det eneste humanitære; avliv det stakkars dyret. Ingen god skjebne venter på den. Endret 13. august 2022 av Vingemutter 2
Marcus Halberstram Skrevet 14. august 2022 #110 Skrevet 14. august 2022 (endret) Å fy faen! Freya er avlivet https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x81AkG/hvalrossen-freya-er-avlivet Endret 14. august 2022 av Marcus Halberstram 3
Miss perfect Skrevet 14. august 2022 #111 Skrevet 14. august 2022 Fy, så provoserende! Bare fordi jævla folk ikke klarte å holde seg unna. 2
Hummingbird2 Skrevet 14. august 2022 #113 Skrevet 14. august 2022 Freja utgjorde ingen fare for den oppegående delen av befolkningen som holdt seg unna. Hvert eneste menneske som har oppsøkt henne kan dra til helvete. Håper bildene dere kunne dele på SoMe var verdt det. Så kan dere vise ungene deres at dere var med på å ta livet av et uskyldig dyr. Helt sinnsykt å se hvordan folk har padlet og kjørt båt inntil henne. Hele barnefamilier, folk som har klappet henne og svømt rundt henne. Skam dere! 11
Miss perfect Skrevet 14. august 2022 #114 Skrevet 14. august 2022 Hummingbird2 skrev (Akkurat nå): Freja utgjorde ingen fare for den oppegående delen av befolkningen som holdt seg unna. Hvert eneste menneske som har oppsøkt henne kan dra til helvete. Håper bildene dere kunne dele på SoMe var verdt det. Så kan dere vise ungene deres at dere var med på å ta livet av et uskyldig dyr. Helt sinnsykt å se hvordan folk har padlet og kjørt båt inntil henne. Hele barnefamilier, folk som har klappet henne og svømt rundt henne. Skam dere! Helt enig!
elskermenn Skrevet 14. august 2022 #115 Skrevet 14. august 2022 (endret) Det som provoserer meg mest er de som hater ville dyr til fordel for muterte menneskeskapte beist som hunder. Til han over; det er forskjell på å respektere naturen og ha et sykelig nært forhold til hunder. Interessant at det gikk bra helt til hun kom til Norge. Meme country... Endret 14. august 2022 av elskermenn 1
kar90 Skrevet 14. august 2022 #116 Skrevet 14. august 2022 elskermenn skrev (Akkurat nå): Det som provoserer meg mest er de som hater ville dyr til fordel for muterte menneskeskapte beist som hunder. Til han over; det er forskjell på å respektere naturen og ha et sykelig nært forhold til hunder. Naturen ble respektert. Freya ble avlivet før hun rakk å avlive noen andre. Hadde hun tatt livet av noen hadde flere av dere sittet her og slått dere på brystet og sagt at det var velfortjent. 2 1
Sen ve ben Skrevet 14. august 2022 #117 Skrevet 14. august 2022 Marcus Halberstram skrev (28 minutter siden): Å fy faen! Freya er avlivet https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x81AkG/hvalrossen-freya-er-avlivet Fy f…….!!!!! Jævla mennesker! 4 1
Sen ve ben Skrevet 14. august 2022 #118 Skrevet 14. august 2022 kar90 skrev (6 minutter siden): Naturen ble respektert. Freya ble avlivet før hun rakk å avlive noen andre. Hadde hun tatt livet av noen hadde flere av dere sittet her og slått dere på brystet og sagt at det var velfortjent. 👎👎👎👎 6
Sisu Skrevet 14. august 2022 #119 Skrevet 14. august 2022 Sier ikke at det er rett å avlive i dette tilfellet, om det finnes gode alternativer vet jeg ikke nok om - men hva er det egentlig med folk og denne voldsomme forskjellsbehandlingen av dyr? De aller, aller fleste kjøper kjøtt av dyr som har hatt begredelige liv, drikker melken sin, spiser egg til frokost, nærmest uten tanke på all lidelsen som ligger bak. Jakt på vilt er ikke noe problem, viltkjøtt er jo så godt og en dyrevelferdsmessig forbedring... Men å finne på å drepe et hakket mer uvanlig dyr, uansett hvor velbegrunnet, nei, gud forby. Eneste grunnen til denne motstanden er at det er så "lett" å støtte, sammenlignet med å ta faktiske grep i eget liv for å støtte dyrevelferd på generell basis. Dobbeltmoralen er sinnssyk 🙂 6 2
kar90 Skrevet 14. august 2022 #120 Skrevet 14. august 2022 Sisu skrev (1 minutt siden): Men å finne på å drepe et hakket mer uvanlig dyr, uansett hvor velbegrunnet, nei, gud forby. Eneste grunnen til denne motstanden er at det er så "lett" å støtte, sammenlignet med å ta faktiske grep i eget liv for å støtte dyrevelferd på generell basis. Dobbeltmoralen er sinnssyk 🙂 Mennsker sympatiserer mer med dyr enn andre mennesker. Dyr er søte og fascinerende, mennesker er ofte det som er i veien. Det er infantilt, det er irrasjonelt, det er egoistisk, men det er samtidig populistisk og lett å feilaktig innbille seg at gjør en til et "godt" menneske, selv om det bare er føleri og total nedevaluering av andre menneskers verdi. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå