AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg er heldig med mannen i mitt liv, sånn vanligvis. Men nå er det ferie og han har blitt skikkelig syk. Sånn at han ikke orker noe, bare ligger på sofaen med et lidende blikk. Det er selvfølgelig trist for ham, og han er helt sikkert veldig frustrert over alt han egentlig har lyst til å gjøre. Og nå har han vært syk i nesten en hel uke. Men vil han gå til lege? Neida. Vil han ta paracet? Neida. Vil han ha halsdrops som voksne barn foreslår fordi de har opplevd lindring? Neida. Alt er bare idiotisk, humbug, svindel etc. Og legetime vil han ikke ha fordi han ikke fikk komme på dagen, da han endelig ville ta kontakt kl 14. Vi har voksne barn og veldig nytt barnebarn på besøk, og det er mye ekstraarbeid på grunn av det. Såpass at jeg synes det stort sett går i matlaging, klesvask, rydding og oppvask, samt en del byssing og bæring. Jeg vet at det ikke er synd på meg. Men når mannen bare er sur, og ikke kan bidra med et ørlite takk eller smil, da kjenner jeg at det er veldig irriterende for den som skal være rundt. Dette er ikke morsomt for noen, men jeg hadde ikke kunnet tilbringe en uke på sofaen slik som han gjør! Vet ikke helt hva jeg vil, annet enn å klage litt🤪 Anonymkode: 2f788...205 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Be han om å gå å legge seg i senga i det minste. Anonymkode: 4c316...5e6 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Få ham til å legge seg i senga sånn at han får ro, er ute av syne for dere andre og ikke okkuperer stua. Anonymkode: 80c65...d9f 8 2
Havspeil Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 (endret) Gi han en kam, og si " grei deg sjæl " 👍 ( neida ) God bedring! Endret 19. juli 2022 av Havspeil 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Manflu er djevelens verk Anonymkode: fe719...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): men jeg hadde ikke kunnet tilbringe en uke på sofaen slik som han gjør! Anonymkode: 2f788...205 Joda, det kunne du. Med mindre du ammer gjør du ikke noe mannen ikke hadde klart å finne ut av. Veldig mange kvinner må legge av seg noe av dette martyr-komplekset og slutte å ofre seg. Ikke ment som noe angrep på deg altså, det er bare noe jeg har sett så mange ganger. Kvinnen sliter seg ut fordi hun mener hun er uunnværlig, og stiller mye høyere krav til (og har høyere tanker om) seg selv og sin evne til å drive hjemmet enn mannens. Blir en selvoppfyllende profeti. Anonymkode: 13c9c...b62 1 3
LessMiserable Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Hvis mannen din er syk så må han få hvile, pleie og omsorg. Det høres ut som om du har feil innstilling til husarbeid. Sett på litt musikk og se på det som trening. Etterpå kan du lage noe fingermat som du og mannen kan spise i en nyvasket stue.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 LessMiserable skrev (2 minutter siden): Hvis mannen din er syk så må han få hvile, pleie og omsorg. Det høres ut som om du har feil innstilling til husarbeid. Sett på litt musikk og se på det som trening. Etterpå kan du lage noe fingermat som du og mannen kan spise i en nyvasket stue. Klovn Anonymkode: 13c9c...b62 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Hvorfor skal han til lege? Er dette noe som ikke går over? Hvorfor har dere besøk når han er så syk? Anonymkode: 392ef...d65 2
Perle Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Be han om å gå å legge seg i senga i det minste. Anonymkode: 4c316...5e6 Du skrev akkurat hva jeg skulle til svare. Helt latterlig at han skal ligge der mitt i stua og forsure omgivelsene. Burde skamme seg som far og rollemodell. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 LessMiserable skrev (5 minutter siden): Hvis mannen din er syk så må han få hvile, pleie og omsorg. Det høres ut som om du har feil innstilling til husarbeid. Sett på litt musikk og se på det som trening. Etterpå kan du lage noe fingermat som du og mannen kan spise i en nyvasket stue. Strålende plan, bortsett fra den delen med baby og ekstra gjester på besøk... Anonymkode: 2f788...205
LessMiserable Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal han til lege? Er dette noe som ikke går over? Hvorfor har dere besøk når han er så syk? Anonymkode: 392ef...d65 Det lurte jeg også på. Det er også normalt i parforhold at man gir litt ekstra omsorg når partneren er syk. Jeg får ikke dette til å stemme, men det er lett å misforstå det man leser. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal han til lege? Er dette noe som ikke går over? Hvorfor har dere besøk når han er så syk? Anonymkode: 392ef...d65 Går sikkert over, men nå har han vært syk i en uke. Og besøk er i form av voksne barn som har lagt sin sommerferie her, etterlengtet besøk av baby mm. Anonymkode: 2f788...205 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 LessMiserable skrev (1 minutt siden): Det lurte jeg også på. Det er også normalt i parforhold at man gir litt ekstra omsorg når partneren er syk. Jeg får ikke dette til å stemme, men det er lett å misforstå det man leser. Han har fått masse ekstra omsorg, men problemet er at han er så inderlig SUR! Ingen takk eller smil uansett, og det er vel det som trigger meg Anonymkode: 2f788...205 2
LessMiserable Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går sikkert over, men nå har han vært syk i en uke. Og besøk er i form av voksne barn som har lagt sin sommerferie her, etterlengtet besøk av baby mm. Anonymkode: 2f788...205 Voksne barn kan hjelpe til å rydde og lage mat. Det er hyggelig å gjøre husarbeid i fellesskap. Skap et hyggelig minne i dag som dere kan le av senere.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 Jeg forstår det slik at dere har flere voksne barn på besøk med partnere og kun én baby? Dvs at kun én av disse voksne barna er okkupert til byssing/bleieskifte? I tillegg er sofaen okkupert? Flott! Da kan du sette disse voksne barna til oppvask og matlaging og bæring av mannen din inn på soverommet. Anonymkode: 564ba...fec 3 1
lillevill Skrevet 19. juli 2022 #18 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er heldig med mannen i mitt liv, sånn vanligvis. Men nå er det ferie og han har blitt skikkelig syk. Sånn at han ikke orker noe, bare ligger på sofaen med et lidende blikk. Det er selvfølgelig trist for ham, og han er helt sikkert veldig frustrert over alt han egentlig har lyst til å gjøre. Og nå har han vært syk i nesten en hel uke. Men vil han gå til lege? Neida. Vil han ta paracet? Neida. Vil han ha halsdrops som voksne barn foreslår fordi de har opplevd lindring? Neida. Alt er bare idiotisk, humbug, svindel etc. Og legetime vil han ikke ha fordi han ikke fikk komme på dagen, da han endelig ville ta kontakt kl 14. Vi har voksne barn og veldig nytt barnebarn på besøk, og det er mye ekstraarbeid på grunn av det. Såpass at jeg synes det stort sett går i matlaging, klesvask, rydding og oppvask, samt en del byssing og bæring. Jeg vet at det ikke er synd på meg. Men når mannen bare er sur, og ikke kan bidra med et ørlite takk eller smil, da kjenner jeg at det er veldig irriterende for den som skal være rundt. Dette er ikke morsomt for noen, men jeg hadde ikke kunnet tilbringe en uke på sofaen slik som han gjør! Vet ikke helt hva jeg vil, annet enn å klage litt🤪 Anonymkode: 2f788...205 Han kan legge seg i senga, han trenger ikke ta opp sofaen for alle dere andre. Bare si til han at nå har du skiftet på sengen og gjort klar deilig te, så kan han velte seg avsted til soverommet for litt skikkelig hvile. Da får dere andre voksne litt mer plass i stua, og kan hygge dere sammen med et nytt barnebarn. Dere er vel 3 voksne da som veksler på å bysse / koke flasker osv, og så kan dere jo gå tur ute sammen. Det er vel ikke SÅ mye arbeid? Dra en tur til byen? syke mannen kan ligge hjemme og være sur. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er heldig med mannen i mitt liv, sånn vanligvis. Men nå er det ferie og han har blitt skikkelig syk. Sånn at han ikke orker noe, bare ligger på sofaen med et lidende blikk. Det er selvfølgelig trist for ham, og han er helt sikkert veldig frustrert over alt han egentlig har lyst til å gjøre. Og nå har han vært syk i nesten en hel uke. Men vil han gå til lege? Neida. Vil han ta paracet? Neida. Vil han ha halsdrops som voksne barn foreslår fordi de har opplevd lindring? Neida. Alt er bare idiotisk, humbug, svindel etc. Og legetime vil han ikke ha fordi han ikke fikk komme på dagen, da han endelig ville ta kontakt kl 14. Vi har voksne barn og veldig nytt barnebarn på besøk, og det er mye ekstraarbeid på grunn av det. Såpass at jeg synes det stort sett går i matlaging, klesvask, rydding og oppvask, samt en del byssing og bæring. Jeg vet at det ikke er synd på meg. Men når mannen bare er sur, og ikke kan bidra med et ørlite takk eller smil, da kjenner jeg at det er veldig irriterende for den som skal være rundt. Dette er ikke morsomt for noen, men jeg hadde ikke kunnet tilbringe en uke på sofaen slik som han gjør! Vet ikke helt hva jeg vil, annet enn å klage litt🤪 Anonymkode: 2f788...205 Her er der jeg som er syk. Fått korona og hjemme med en 1,5 åring som bare vil ut. Samboer MÅ på jobb og min mor måtte komme 6 timers kjøretur og har vært her en uke og prøvd å hjelpe meg. Men hun er gammel og klarer ikke holde ut med barnet så lenge av gangen. Så jeg gjør mye, selv om jeg er dødssyk. Hadde jeg hatt en partner som deg og bare kunne lagt meg på sofaen hadde jeg vært evig takknemlig. Ikke rart du er frustrert. Du virker som en bra person. Typisk at de som har sånne partnere ikke setter pris på det. Dessverre. Han fortjener deg ikke. Anonymkode: 11112...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har fått masse ekstra omsorg, men problemet er at han er så inderlig SUR! Ingen takk eller smil uansett, og det er vel det som trigger meg Anonymkode: 2f788...205 Han er jo syk, sliter ikke ut smilemuskel jeg heller når jeg ikke er i form. I tillegg har dere huset fult av folk, og et lite barn som krever mye. Forstår dette med barnebarn og voksne barn, men da får de trå til å hjelpe til. Synes du er for hard mot ham nå som han er dårlig. Du trenger ikke gå og bysse hele tiden, foreldrene er jo også hos dere. Det kan virke som om du får det litt fra alle kanter. Sett de voksne i arbeid, og så gir du mannen rom for fred og ro, kanskje han blir i bedre humør da. Men hadde min ektefelle klaget fordi jeg var syk og ikke kunne hjelpe voksne barn når de er på besøk, hadde jeg blitt skikkelig forbanna og lei meg. Anonymkode: 392ef...d65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå