Gå til innhold

Er det normalt å være misunnelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen mennesker jeg er misunnelig på. Dette kan være utseende, rikdom, finere tomt, bedre løperesultater og andre ting.
Hvis jeg blir avvist av noen jeg er misunnelig på så kan jeg tenke stygge tanker, men jeg utfører de ikke.

Er det normalt å være misunnelig og sammenligne seg med andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså jeg har til tider tanken om at "skulle ønske jeg også hadde ...", men det går raskt over til at jeg er glad på deres vegne. Jeg er rik på helt andre måter, så jeg får si meg fornøyd med det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si ja det er normalt å være misunnelig var vel kanskje det mest som barn 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om noen mennesker som har vært misunnelige på noe som helst

Zork rapporterte ikke om noen heller da det kom tilbake fra systemet Sol. Kan være mangler i dataen, Zork drar ofte på ranjek-fylla på oppdrag.

Anonymkode: 22c68...d05

AnonymBruker
Skrevet

I voksen alder er nok sjalusi mer normalt enn å misunne. Sjalusi er en følelse, mens å misunne er en (dårlig) egenskap. 

Å se opp til/beundre/ønske det samme som noen, er hèlt normalt. 

:hjerte:

Anonymkode: e5a04...ac4

Skrevet

Ja, men ettersom man blir voksen innser man at ingenting er slik er det ser ut, alle har sitt ,og at verden ikke er rettferdig. og Man har et ansvar for å gjøre det beste ut av de forutsetningene man selv har og den eneste man kan og bør sammenlikne seg med er gårsdagens utgave av seg selv og ikke alle andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LessMiserable skrev (3 timer siden):

Det er noen mennesker jeg er misunnelig på. Dette kan være utseende, rikdom, finere tomt, bedre løperesultater og andre ting.
Hvis jeg blir avvist av noen jeg er misunnelig på så kan jeg tenke stygge tanker, men jeg utfører de ikke.

Er det normalt å være misunnelig og sammenligne seg med andre?

Det er en barnegreie, noe man vokser av seg. 

Anonymkode: 53105...a83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja er vel noe en kan slite med i alle år har jeg erfart. 

Anonymkode: c455a...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...