AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Termin nærmer seg og vi tenker mye på hva barnet skal hete. Vi har så og si landet på to navn også får vi se når babyen kommer hvilket det blir - eller om han er en helt annen. Greia er den at det ene navnet (favoritten) er navnet på en ff/date/relasjon jeg hadde før jeg møtte min mann. Den relasjonen var mildt sagt trøblete og førte mye vondt med seg. Jeg har likevel ikke noe imot navnet da det er et veldig vanlig navn som mange heter, jeg forbinder det derfor ikke direkte med denne relasjonen. Det jeg er litt redd for er om det kan bli helt fullstendig feil for min mann om han noen gang skulle finne ut om dette skjelettet i skapet mitt? At hans sønn skal hete det samme liksom? Er det jeg som overtenker eller bør jeg styre oss vekk fra det navnet? Anonymkode: 48bc6...fc3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Ville styrt unna dette navnet for å unngå dårlig stemning og eventuelle konflikter. Jeg ville ikke vært særlig blid om jeg i ettertid hadde oppdaget at mannen hadde foreslått navnet på en av sine ekser tror jeg. Ville ikke vært verdens undergang liksom, men jeg hadde ikke vært superhappy heller. Anonymkode: 181f0...50f 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Du burde ihvertfall informere din mann om at du hadde en ff med samme navn. Anonymkode: 40857...b70 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Blir litt feil om han noensinne får vite det ja, at du har oppkalt sønnen din etter en eks på en måte 😅 Anonymkode: c6df8...676 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Jeg hadde nok styrt meg vekk. Tror ikke jeg hadde likt det om vi hadde kalt dattera vår "Mari", for så å senere funnet ut at det var navnet til en eks for typen. Men tror ikke det er alle som tenker slik, da 2 av mine tidligere ff, eller som jeg hadde noe på gang med har kallt døtrene sine det samme som jeg heter. Har nok ingen tro på at de tenker på meg hver gang de roper på ungen, men heller at jeg er så utav deres verden at det ikke betydde noe Anonymkode: 73d3a...745 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Ja, det kan dessverre bli veldig feil. Beklager virkelig, men her bør dere finne et annet navn. Jeg ville ikke likt det om jeg fikk vite i etterkant at vi hadde "kalt opp" barnet etter eksen til mannen. Da ville jeg 100% sikkert valgt noe annet. Den eneste måten å eventuelt komme unna med dette er å drøfte det med partneren din på forhånd. Men huff...det kan virke som om du fortsatt har følelser for eksen. Anonymkode: f5c22...e44 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Spiller ingen trille. Vi har alle en historie. Om du ikke kan ha barn med samme navn som en tidligere date, hva er det neste? Ikke ferie sammen et sted du/partner har vært med andre? Ikke spise på samme resteurant? Etc. Vann under brua tenker jeg. Anonymkode: 6382b...2af
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Hvorfor i all verden velge det navnet? Jeg hadde protestert om jeg var mannen din, og lurt på om du var helt med Anonymkode: 4886b...e4a 1 1
Blåjojo Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Jeg ville i alle fall ha fortalt han det. Så hadde det vært opp til han å velge. For min del hadde det ikke vært noe problem om vi kalte barnet vårt det samme som en eks/ff. så lenge det var et forhold som var avsluttet lenge før jeg møtte min mann. Alle har en fortid. 1
Gjest Crimson123 Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 AV RESPEKT FOR DIN MANN, VELGER DU IKKE DET NAVNET.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 Det finnes en trillion navn å velge iblant. Dette er totalt unødvendig, og grenser til usmakelig. Anonymkode: f4126...6d1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Det som overrasker meg, er at du har kommet så langt i diskusjonen at det nærmest bare står mellom 2 navn, uten å opplyse mannen din om at du har hatt en relasjon til en med det ene av disse navnene. Det er jo ikke noe problem å gi ungen det navnet, så lenge du er åpen til mannen om at du har hatt en relasjon til en med det navnet før, men at du ikke forbinder dette navnet spesielt med den personen. Da får han muligheten til å mene noe om det er greit for han eller ikke. Anonymkode: 2ac41...d1d 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 Hadde du likt om din mann foreslo navnet til ......osv fra sine glansdager...om dere ventet en jente. ? Anonymkode: 3f883...3c2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 Ts her. Takk for alle innspillene, ser av tilbakemeldingene at mange tenker som meg at det kan bli litt feil. Vil bare presisere at dette navnet er min manns forslag og ikke noe jeg har vært pådriver for, men har jo heller ikke noe imot navnet da det er et fint og vanlig navn. Det er jo også over 10 år siden jeg hadde denne relasjonen. Tror nok likevel jeg skal prøve å dra oss i retning det andre navnet da det vil føles mer riktig Anonymkode: 48bc6...fc3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Takk for alle innspillene, ser av tilbakemeldingene at mange tenker som meg at det kan bli litt feil. Vil bare presisere at dette navnet er min manns forslag og ikke noe jeg har vært pådriver for, men har jo heller ikke noe imot navnet da det er et fint og vanlig navn. Det er jo også over 10 år siden jeg hadde denne relasjonen. Tror nok likevel jeg skal prøve å dra oss i retning det andre navnet da det vil føles mer riktig Anonymkode: 48bc6...fc3 Da finner dere jo fort utav det om du sier: «Jeg hadde en flørt engang med en med det navnet». Om han sier det gjør ingenting, så er det jo ikke mer å bruke tid på? 🤷🏻♂️😊 Anonymkode: f4126...6d1 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Takk for alle innspillene, ser av tilbakemeldingene at mange tenker som meg at det kan bli litt feil. Vil bare presisere at dette navnet er min manns forslag og ikke noe jeg har vært pådriver for, men har jo heller ikke noe imot navnet da det er et fint og vanlig navn. Det er jo også over 10 år siden jeg hadde denne relasjonen. Tror nok likevel jeg skal prøve å dra oss i retning det andre navnet da det vil føles mer riktig Anonymkode: 48bc6...fc3 Men hvorfor har du ikke fortalt det? Det var noe av det første jeg fortalte da vi kom i samme situasjon. Og vårt barn fikk navnet, men det er jo da også fordi det nå ikke er et skjellet i skapet. Anonymkode: 4cf41...b39 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #18 Skrevet 19. juli 2022 Selvfølgelig ikke gi barnet et navn du assosierer med en eks. Anonymkode: 20320...633
Virrevirrevapp Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Spiller ingen trille. Vi har alle en historie. Om du ikke kan ha barn med samme navn som en tidligere date, hva er det neste? Ikke ferie sammen et sted du/partner har vært med andre? Ikke spise på samme resteurant? Etc. Vann under brua tenker jeg. Anonymkode: 6382b...2af Hvor mange dater har man hatt, eller få navn liker man, når navnet til eksen blir det eneste navnet ungen skal hete hele livet? Jeg ville syntes det var rart om noen ekser av meg kalte ungene sine "Virrevapp", "Vappeline" eller tilsvarende. Ville faktisk lurt på om eksen ikke er riktig vel bevart 😄
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 Jeg ville ikke valgt et navn du assosierer med en dårlig eks. Selv om det er et vanlig navn vil det likevel gi deg assosiasjoner til denne fyren. At du vurderer det uten at mannen din vet om eksen din er rett og slett respektløst. "Alle" du kjenner vet om dette og kommer til å snakke om det bak ryggen til mannen din. En dag vil det komme frem og han vil føle seg som en idiot. Ønsker du virkelig det? Anonymkode: e1b9a...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå