Gå til innhold

Jeg liker sommer, men ikke norsk sommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som etnisk norsk (bare for å ha nevnt at jeg er det) så synes jeg norsk sommer er forferdelig. Jeg foretrekker at det er kaldt her i landet. Det er egentlig meningen også, stort sett er det jo kaldt her. Og klimaet tåler ikke høy varme i kalde land. Luften blir tørr, dårlig og klimaet føles på en måte innestengt (eller hva man skal kalle det). Orker ikke å gå på stranden og bade i Norge, alle strender er overfylt av folk nettopp fordi det ofte er så kaldt her i landet. Når det først er noen dager med sol ,så er det stappfullt med folk på alle strender. Strendene i Norge er ofte veldig små, upraktiske og ekle. Med for mye gress, gjørme eller masse steiner som er vondt å tråkke på. Sandstrender er det lite av og det er ofte veldig lite sand. I tillegg er det som regel kaldt vann, man kan nesten aldri bare gå ut i vannet og legge på svøm men fryse først og så legge på svøm. Jeg er glad i hytteturer på fjellet, der er det også litt kjøligere,men om sommeren er jo også det et helvete med all knotten og myggen om kvelden. Nei, Norge er ikke et land som er ment for varme somre. Skal man oppleve ordentlig sommer med godt klima uten å pese av varmen,så bør man reise til Hellas. Der er det fine åpne og luftige strender. Varmen er ikke like intens ,og om kvelden er det behagelig temperatur. 

Anonymkode: 164ee...663

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår argumentene dine og er så og si enig, men samtidig er Norge også et land med svært ulike naturmiljøer som du beskriver - dette er det mange som liker. Tror du heller burde fokusere på ting du liker og foretrekker, i stede for å henge deg opp i det du ikke liker. Det er sikkert mange som synes de samme tingene som deg, men klarer for det å heller gjøre det om til muligheter og glede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i en dal på innlandet i nord. Ofte når det blir opp mot 30 grader her, så er det ikke et vindpust. Takler det ikke 🥺

Anonymkode: deb05...6a3

Skrevet

Hadde det ikke vært for alle menneskene som sprader rundt overalt og støyer hadde jeg nok likt sommern end mer. I og med vi har en lang og heller kjip vinterperiode er det deilig mer dagslys og høyere temp. Synes også at alt av natur, parker og sånn ser mye finere ut på sommeren. Ang varme så er det ikke mer komplisert enn å sette på en vifte og la den stå nær der du befinner deg. Ellers er det bare ta på noe anti-insekt spray når det trengs. Alle årstider har sine fordeler og ulemper her på berget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er vi to! Jeg hater varme, kroppen klrer rett og slett ikke fungere ordentlig hvis det er 25 + grader. Jeg blir trøtt, sliten og sint. Klimaendringene gjør det jo verre og verre for både planeten og oss mennesker også, med hetebølger som den nye normalen. :(  Jeg flytter til nordvestlandet nå, for å slippe unna innlandsvarmen.

Anonymkode: 4cc02...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker norsk sommer jeg! Bor ved Oslo-fjorden og det er perfekt temperatur synes jeg. Ikke for varmt og ikke for kaldt.

Overfylte strender er jo bare å unngå, og finne seg en holme det er fredelig og stille (😁

Anonymkode: cdec3...79d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også sommer - bare ikke i Norge. Er en helt annen luftfuktighet her som jeg ikke liker/tåler. Som halvt italiensk, er det en befrielse å komme til varmen i Italia og Sør-Europa for øvrig.

Anonymkode: a21f0...f2b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...