Siam Skrevet 18. november 2005 #1 Skrevet 18. november 2005 Jeg skal lage en kald pastasalat til barselgruppa kommer til meg på mandag. Jeg har tenkt å lage den ferdig på søndag så det ikke blir så stress på morgenen. Er det noen som har en god oppskrift? Eller bare oppskrift på en god dressing, gjerne med hvitløk?
Arkana Skrevet 18. november 2005 #2 Skrevet 18. november 2005 Forslag til hva du kan ha i salaten:- pasta (selvsagt ) - kylling eller bogskinke i terninger - vårløk - tomater/cherrytomater - paprika - osteterninger/fetaost - mais - hardkokte egg - oliven - avocado - sukkererter Forslag til dressing: 2 fedd hvitløk 50 g pinjekjerner 1 potte basilikum 1 dl olivenolje 100 g revet parmesan salt Rist pinjekjernene og mos i blender med hvitløk, basilikum og parmesan. Spe med olje og smak til med salt. Bland i 1,5 dl kesam og 1 dl kremfløte og vend inn i salaten. Gir en nydelig kremet pastasalat Karridressing er også veldig godt: et beger lettrømme blandes med 1 eggeplomme, 1 ss god sennep, litt finhakket purre, 1 ts sterk karri, salt/pepper, 1 ts sitronsaft og klippet gressløk.
Siam Skrevet 18. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2005 Mmmm, det hørtes godt ut. Jeg går for den, tenker jeg. Takk for hjelpen Arkana!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå