AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 " – Vi blir behandlet som mennesker som ikke er i stand til å snakke for oss selv. Jane, kvinnelig sexarbeider" https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/red-light-district-i-fare?fbclid=IwAR0W3D_qN-7h5JU7ejGpvl9_0PgLIpbSuIgJvWfCOCGoVjFlV0bOT6TNK7Q Hvorfor har vi så store vanskeligheter i 2022 med å bare passe våre egne saker, og la andre voksene mennesker gjøre som de vil? Bedrevitere og moralister, bør virkelig skamme dere. Anonymkode: 6ad57...709 5
Stillalive Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Jeg har full respekt for selvbestemt sexhandel. Om det er sexsalg, onlyfans eller film har ingen betydning såfremt det er eget valg av en voksen oppegående person... Hadde sikkert valgt det selv om jeg var en kvinne av flere grunner 🤔 Men det ER et problem når mindreårige eller flyktninger blir utnyttet, om man velger å kalle det for trafifcking eller noe annet spiller ikke så stor rolle, å der kommer staten og bedrevitere inn i bildet. Noe som er helt ok for prøve å få bukt med dette som jeg med flere anser som et problem. Dermed så blir da også den frivelige selvstendige sexarbeideren dratt under den samme kammen selv om jeg ikke er enig i at det burde bli det. Jeg personlig mener det burde legges opp til bordell under kontrollerte forhold, alternativt litt mer ordentlige nettsider. 3 2
kitty_monster Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Tenker om vi hadde skilt mer i mellom det som er frivillig sexarbeid og ufrivillig som trafficking etc, så hadde det vært lettere å bruke energien og fokuset der det virkelig trengs. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Kvinnen skal alltid være offer. Eneste løsning på dette med kjøp og salg av sex er å gjøre det lovlig i trygge former. Man får ALDRI stoppet det, nå i dag er ting enda verre fordi som føler seg desperat til å selge. Det må skje "under jorda", utrygt. Tillat bordeller. Ferdig snakka. Husk også en ting, svært få kvinner er tvunget til å selge sex. Et svært lite mindretall gjør det under tvang, har halikker etc. Så har du rusmisbrukere som gjør det for å finansiere dop. SÅ har du faktisk endel "vanlige" norske kvinner som gjør for å spe på, gjerne som student. Slutter etterpå. Anonymkode: 193fb...ca5 2
LessMiserable Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Hvis prostitusjon ble lovlig så ville vi damer ha mistet enormt med makt. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Stillalive skrev (24 minutter siden): Jeg har full respekt for selvbestemt sexhandel. Om det er sexsalg, onlyfans eller film har ingen betydning såfremt det er eget valg av en voksen oppegående person... Hadde sikkert valgt det selv om jeg var en kvinne av flere grunner 🤔 Men det ER et problem når mindreårige eller flyktninger blir utnyttet, om man velger å kalle det for trafifcking eller noe annet spiller ikke så stor rolle, å der kommer staten og bedrevitere inn i bildet. Noe som er helt ok for prøve å få bukt med dette som jeg med flere anser som et problem. Dermed så blir da også den frivelige selvstendige sexarbeideren dratt under den samme kammen selv om jeg ikke er enig i at det burde bli det. Jeg personlig mener det burde legges opp til bordell under kontrollerte forhold, alternativt litt mer ordentlige nettsider. 1.35 millioner mennesker dør hvert år i bil/mc ulykker. Skal ikke forby bil og mc, av den grunn. Hadde forbudsmafiaen regulert næringen, så hadde det vært tilnærmet null tilfeller av mellommenn og utnyttelse. Anonymkode: 6ad57...709
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Fordi det er grunnleggende feil og ekkelt å gjøre sex til en transaksjon. Anonymkode: 94b89...4ce 11 3
Stillalive Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det er grunnleggende feil og ekkelt å gjøre sex til en transaksjon. Anonymkode: 94b89...4ce Kan du begrunne? Tenker da som en saklig debatt og ikke nødvendigvis personlig overbevisning. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): " – Vi blir behandlet som mennesker som ikke er i stand til å snakke for oss selv. Jane, kvinnelig sexarbeider" https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/red-light-district-i-fare?fbclid=IwAR0W3D_qN-7h5JU7ejGpvl9_0PgLIpbSuIgJvWfCOCGoVjFlV0bOT6TNK7Q Hvorfor har vi så store vanskeligheter i 2022 med å bare passe våre egne saker, og la andre voksene mennesker gjøre som de vil? Bedrevitere og moralister, bør virkelig skamme dere. Anonymkode: 6ad57...709 Ja, for de tusenvis av ukrainske prostituerte som dukket opp rundt om i Europa ville ikke tatt seg en annen jobb om det var tilgjengelig ok betalte jobber av annen art? Ja, det finnes her og der en og annen kvinne eller mann som oppriktig ønsker å jobbe med sex. Nei, de er ikke i flertall. Fordi en og annen person står frem og sier de trives med et møkka-yrke betyr ikke det at yrket i seg selv er trivelig. Det finnes her og der en og annen person som står frem og sier de lever lykkelig som katter, også. Det betyr ikke at å leve som en katt er forenelig med mental stabilitet. AnonymBruker skrev (3 timer siden): 1.35 millioner mennesker dør hvert år i bil/mc ulykker. Skal ikke forby bil og mc, av den grunn. Hadde forbudsmafiaen regulert næringen, så hadde det vært tilnærmet null tilfeller av mellommenn og utnyttelse. Anonymkode: 6ad57...709 Om vi hadde regulert næringen ville den trolig knapt ha eksistert. Og den ville ikke ha eksistert i dagens form. Den ville ha eksistert i et tilrettelagt rom med alarmknappen og videoovervåkning og vekter ved døren. Der ethvert tilløp til å bryte regler strengt fremlagt av den som selger ville ført til utkastelse. Og prisen ville nok ikke lignet på noe du hadde ønsker å betale. For vedkommende i artikkelen kan stå frem alt hun vil og si hun elsker yrket sitt. Hun blir også slått, voldtatt og dengt i yrket sitt. For å fjerne den risikoen behøver man et samtidig vitne med vilje og evne til å kaste kunden ut. Anonymkode: 38cb2...01a 12 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Stillalive skrev (5 minutter siden): Kan du begrunne? Tenker da som en saklig debatt og ikke nødvendigvis personlig overbevisning. Jeg mener helt oppriktig at det ikke er mulig å få til god nok HMS i det yrket, rett og slett. Det vil aldri kunne sies å være helsefremmende og det er idealet vi bør ha for alle yrker. (Jada jada, finnes mange andre yrker som er helseskadelige men two wrongs don't make a right!). Anonymkode: 94b89...4ce 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi det er grunnleggende feil og ekkelt å gjøre sex til en transaksjon. Anonymkode: 94b89...4ce Det er din trangsynte mening. Eksemplvis synes fleste menn at det er ekkelt at de selv blir tatt i rumpa av en annen mann, men det skal ha null å si om naboen ønsker å prøve det. Ikke støtt liberalismen på deltid. La voksene folk ta sine egne valg! Anonymkode: 6ad57...709
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er din trangsynte mening. Eksemplvis synes fleste menn at det er ekkelt at de selv blir tatt i rumpa av en annen mann, men det skal ha null å si om naboen ønsker å prøve det. Ikke støtt liberalismen på deltid. La voksene folk ta sine egne valg! Anonymkode: 6ad57...709 Javel. Jeg bryr meg om folk og synes ikke det er riktig at de skal skades på jobb. Anonymkode: 94b89...4ce 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Dere som er så for det, og gjør det, føles det godt å vite at jenta sannsynligvis er seksuelt misbrukt allerede som barn? Salg er sex er ofte relatert til selvskading etter tidligere misbrukt. Eller ren tvang av bakmenn. Vel bekomme. Anonymkode: 5dd20...91b 9 5
Stillalive Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som er så for det, og gjør det, føles det godt å vite at jenta sannsynligvis er seksuelt misbrukt allerede som barn? Salg er sex er ofte relatert til selvskading etter tidligere misbrukt. Eller ren tvang av bakmenn. Vel bekomme. Anonymkode: 5dd20...91b Dessverre så er det nettopp denne bastante herske teknikken som gjør at mange ender opp med den stikk motsatte tankegangen i enhver debatt. 4
AnnePåLande Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dere som er så for det, og gjør det, føles det godt å vite at jenta sannsynligvis er seksuelt misbrukt allerede som barn? Salg er sex er ofte relatert til selvskading etter tidligere misbrukt. Eller ren tvang av bakmenn. Vel bekomme. Anonymkode: 5dd20...91b Det evner de ikke å reflektere over da lystene er større enn vettet. At sexhandel og menneskehandel går hånd i hånd er noe de fleste voksne oppegående mennesker er klar over. 11
Stillalive Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 Jeg er mann, har aldri kjøpt sex og aldri vært inne på tanken av å kjøpe sex. Men pussig nok så mener jeg at jeg ikke skal bestemme hva et voksent oppegående individ velger å gjøre eller ikke. Jeg heier ikke på trafficking/halikker og missbruk av mindreårige/flyktninger eller rusmisbrukere. Men jeg mener at en person som frivillig velger den yrkes veien gjerne må gjøre det så lenge det er av fri vilje. 1
mjaus Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 Stillalive skrev (2 minutter siden): Jeg er mann, har aldri kjøpt sex og aldri vært inne på tanken av å kjøpe sex. Men pussig nok så mener jeg at jeg ikke skal bestemme hva et voksent oppegående individ velger å gjøre eller ikke. Jeg heier ikke på trafficking/halikker og missbruk av mindreårige/flyktninger eller rusmisbrukere. Men jeg mener at en person som frivillig velger den yrkes veien gjerne må gjøre det så lenge det er av fri vilje. Problemet er at det ikke er et yrke. Det er ikke en jobb samfunnet trenger for å gå rundt. Det er svarte penger (om man ser bort ifra amsterdam og plasser der det er lovlig) Ikke at de nødvendigvis har det noe bedre. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #18 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, for de tusenvis av ukrainske prostituerte som dukket opp rundt om i Europa ville ikke tatt seg en annen jobb om det var tilgjengelig ok betalte jobber av annen art? Ja, det finnes her og der en og annen kvinne eller mann som oppriktig ønsker å jobbe med sex. Nei, de er ikke i flertall. Fordi en og annen person står frem og sier de trives med et møkka-yrke betyr ikke det at yrket i seg selv er trivelig. Det finnes her og der en og annen person som står frem og sier de lever lykkelig som katter, også. Det betyr ikke at å leve som en katt er forenelig med mental stabilitet. Om vi hadde regulert næringen ville den trolig knapt ha eksistert. Og den ville ikke ha eksistert i dagens form. Den ville ha eksistert i et tilrettelagt rom med alarmknappen og videoovervåkning og vekter ved døren. Der ethvert tilløp til å bryte regler strengt fremlagt av den som selger ville ført til utkastelse. Og prisen ville nok ikke lignet på noe du hadde ønsker å betale. For vedkommende i artikkelen kan stå frem alt hun vil og si hun elsker yrket sitt. Hun blir også slått, voldtatt og dengt i yrket sitt. For å fjerne den risikoen behøver man et samtidig vitne med vilje og evne til å kaste kunden ut. Anonymkode: 38cb2...01a Når du utnevner deg selv som talsperson for en gruppe meningsmonstandere (i dette tilfelle sexarbeidere), så har du ikke lenger noe prinsipiell eller moralsk overlegenhet enn taliban eller Saudi Arabia som mener at burka er best for kvinner, selv med tvang. På tide å heie frem genuin liberalisme. Forbud mot forbud. Nei til tyrani og forbudsmafiaen. Anonymkode: 6ad57...709 1
mjaus Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 Jeg finner det interessant hvordan majoriteten av de som forsvarer kjøp av sex er menn, de som forteller hvordan det ikke er en bra ting er kvinner. Burde ikke det være en tankevekker for menn? 12 3
mjaus Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 Stillalive skrev (31 minutter siden): Dessverre så er det nettopp denne bastante herske teknikken som gjør at mange ender opp med den stikk motsatte tankegangen i enhver debatt. Hvorfor? Hvor er logikken i det? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå