AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Vi har leid en ganske dyr hytte i en uke, og vi kom i går. Vi er meg, samboer og 4 barn. Vi fant hytten via ferieutleie på nettsiden Finn. I annonsen er kun enkelt om hytta beskrevet, men alt virket ok. Når vi ankommer møter vi eier som virker som en litt småskeptisk dame, dog hyggelig når vi snakker sammen. Hun viser oss fort rundt og vi får nøkler. Så sier hun " hvis det er noe så er jeg rett ved siden av". Jeg spurte hva hun mente med hvor hun var, og hun pekte på et ekstra hyttebygg på nøyaktig samme tomt som ikke er nevnt i annonsen. Bygget ligger KLIN oppe i den hytta vi leier, kanskje maks to meter ifra, kanskje ikke to meter en gang. Vi deler da samme hage og alt. Det var ikke opplyst i annonsen eller i kommunikasjonen mellom oss, og vi føler det er litt ubehagelig. Det føles jo ut som at vi blir fulgt med på uansett om vi gjør det eller ikke, og føler ikke ting et så privat for oss. Bli ble paffe og har ikke sagt noe. Spørsmålet er, hadde andre også reagert på dette? I tilegg så er ikke alt som det er opplyst i annonsen heller. I annonsen står det at tv er en fasilitet. Vi er her såklart ikke for å se på tv, men synes det er greit å ha muligheten på kvelden, så det var vi fornøyd med når vi så at det sto oppført i annonsen. Men det er altså ikke tv her. Komfyren er også fra nittenpilogbue, lukter litt vondt og funket nesten ikke på stekefunksjonen inne i ovnen. Kanskje småtterier det, men vi har jo gått ut ifra noe ikkesant. Uansett, plager det oss egentlig mest at vi ikke ferier alene på tomta her, men går rett på eier når vi går ut døren eller i hagen 🙄 Anonymkode: 6bc70...5ec
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Hm….. Denne er vrien. Om annonsen viser bilder av hage osv - og ikke sier noe om felles bruk ville jeg tenkt dere bør få prisreduksjon. Samme med TV. Var det ellers misvisende bilder? Det er forskjell på hva man antar, og hva annonsen beskriver/gir inntrykk av. Hadde uansett gitt henne veldig dårlig review i etterkant, med mindre dere selv leste annonsen dårlig. Anonymkode: f7303...008 10 6
Gjest Athena Catalina Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 (endret) Jeg hadde blitt rimelig paff selv, slikt burde opplyses om. Hadde aldri leid en hytte der eier var til stedet. Endret 19. juli 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Hadde dratt videre. Anonymkode: a25db...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm….. Denne er vrien. Om annonsen viser bilder av hage osv - og ikke sier noe om felles bruk ville jeg tenkt dere bør få prisreduksjon. Samme med TV. Var det ellers misvisende bilder? Det er forskjell på hva man antar, og hva annonsen beskriver/gir inntrykk av. Hadde uansett gitt henne veldig dårlig review i etterkant, med mindre dere selv leste annonsen dårlig. Anonymkode: f7303...008 Annonsen har mange bilder, av hagen også- men dette ekstrabygget er ikke på bildene. Da hun bare droppet å ta bilder akkurat den veien av tomta. Det blir ikke nevnt noe om felles bruk noe sted heller. Bildene av hytta innvendig er ikke så missvisende, de stemmer helt grei. Men det kommer ikke helt frem hvor gammeldags ovnen er på bilde av kjøkkenet da man kun ser ovnen fra siden. Tv står oppført som en fasiliteter der man kan opplyse om fasiliteter. En sånn liste nedover på en måte. Så litt kjipt som sagt det ikke stemte, men hadde det bare vært det eneste problemet så hadde det ikke betydd noe i lengden. Vi har gått over annonsen mange ganger i går etter dette her for å se om vi overså noe, og vi har ikke oversett noenting. Trives ikke med å dele med eier på denne måten da mye av privatliv forsvinner, så hadde vi visst så hadde vi ikke valgt denne hytten 😔 Anonymkode: 6bc70...5ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Dere må i det minste skrive dette kundeanmeldelsen på finn.no. Slik at andre ikke går i fella. Anonymkode: ebc5c...8f0 24 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere må i det minste skrive dette kundeanmeldelsen på finn.no. Slik at andre ikke går i fella. Anonymkode: ebc5c...8f0 Absolutt, det skal vi gjøre 👍 Anonymkode: 6bc70...5ec 2
Gjest Chroma Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere må i det minste skrive dette kundeanmeldelsen på finn.no. Slik at andre ikke går i fella. Anonymkode: ebc5c...8f0 Lurt. Dette burde vært opplyst om. Jeg forstår at dere reagerer. Hadde ikke klart å slappe av der selv.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Jeg hadde okkupert hagen Anonymkode: 0d678...b57 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Dette er kanskje tiden for å teste ut nudistlivet? Kanskje hun stikker kjapt da. Anonymkode: 51aca...122 16 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 Jeg hadde sagt ifra til henne, om at dette burde hun opplyse om i annonsen. Å ha henne så tett oppi dere, vil jo gjøre at dere ikke slapper av og føler dere hjemme. Jeg ville krevd prisreduksjon. Å skrive at det er TV på hytten når det ikke er det, er jo direkte misvisende. Si ifra med en gang at dette synes dere IKKE er ok. Ikke lat som alt er bra. Dette må dere og advare andre om på nett. Anonymkode: cc4e0...c3b 17 11
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde sagt ifra til henne, om at dette burde hun opplyse om i annonsen. Å ha henne så tett oppi dere, vil jo gjøre at dere ikke slapper av og føler dere hjemme. Jeg ville krevd prisreduksjon. Å skrive at det er TV på hytten når det ikke er det, er jo direkte misvisende. Si ifra med en gang at dette synes dere IKKE er ok. Ikke lat som alt er bra. Dette må dere og advare andre om på nett. Anonymkode: cc4e0...c3b Dette👍🏻 Anonymkode: 711cf...cf7
Gekko Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Snakk med utleier og si at dere forventet TV siden det står under fasilitetene i annonsen. Kanskje har hun krysset av feil eller kanskje knuste forrige gjest TV'en og hun har ikke kjøpt en ny. Kanskje hun fikser en TV umiddelbart. Si også ifra at det kom ikke frem av annonsen at dere skulle dele hage og at det er flere boenheter der. Hun får ikke gjort noe med det nå, men da kan det fikses til senere. Om ikke annet så er det omtrent dødfødt å be om refusjon dersom du ikke sier fra mens du er der. Jeg jobber med (profesjonell) hytteutleie på et populært feriested. Det er dessverre mange som har begynt å leie ut "på si" de siste årene, uten nødvendigvis å ha satt seg inn i hva som kreves av dagens gjester. Noen er flinke og er gode verter, andre smører litt tjukt på og tar det som det kommer. Uansett: Første bud er å snakke med utleier (evt maile, melde eller en eller annen form for kommunikasjon). 11 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 Jeg bor på en plass der mange leier hytte, eller hus eller leilighet nå. Prisene er ville, også er det bare jall de kommer til. Jeg hadde klaget. Dette er jo ikke greit i det hele tatt. Det burde opplyses om at eier er tilstede. Og om kummerlig forhold. Tv mangler. Da hadde jeg sagt at dere måtte ha det, og det var grunnen. Folk her nede tyner prisene opp i latterlige summer. For å tjene på sommerturister, krev det du skal ha, så skjønner de at de må gjøre litt selv også Anonymkode: b6dab...147 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 Jeg hadde klikket! Og klaget! Det er jo ingen ferie... Anonymkode: 24ed4...a03 9 1
A-hunter Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 Om dere skal ha noen rettigheter gjelder ihvertfall det som alltid gjelder: Reklamer umiddelbart, konkret og skriftlig. 6 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 "Hei, utrolig koselig hytte du leier ut, men vi har dessverre et par problemer iforhold til hva som er opplyst i annonsen. Det stå at det skal være tv her. Det er ikke det viktigste å ha i ferien, men deilig å ha på kveldene eller ved dårlig vær. Så når kommer den på plass? Det andre er at vi reiser bort for å få pause fra andre menneskene rundt oss og få å være helt alene og slappe av. I annonsen sto det ingenting om å dele hage. Det var heller ingen bilder som tilsa dette. Slik annonen fremstår er leieforholdet hele hytten OG hagen. Hadde dette vært opplyst hadde vi dessverre aldri leid denne enheten, da alenetid er alfa omega for reisen. Hvordan tenker du dette kan løses?" Anonymkode: ae622...bf2 27 15
Motelvibes Skrevet 19. juli 2022 #18 Skrevet 19. juli 2022 Finn en annen hytte og reis videre. Dere skylder henne ikke noe for totalt misvisende annonse. Er jo lureri. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 Dette er jo ikke greit! Her blir dere svindlet, noen er ute etter lettjente penger….. Anonymkode: 288a7...719 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Hei, utrolig koselig hytte du leier ut, men vi har dessverre et par problemer iforhold til hva som er opplyst i annonsen. Det stå at det skal være tv her. Det er ikke det viktigste å ha i ferien, men deilig å ha på kveldene eller ved dårlig vær. Så når kommer den på plass? Det andre er at vi reiser bort for å få pause fra andre menneskene rundt oss og få å være helt alene og slappe av. I annonsen sto det ingenting om å dele hage. Det var heller ingen bilder som tilsa dette. Slik annonen fremstår er leieforholdet hele hytten OG hagen. Hadde dette vært opplyst hadde vi dessverre aldri leid denne enheten, da alenetid er alfa omega for reisen. Hvordan tenker du dette kan løses?" Anonymkode: ae622...bf2 Hva skulle være poenget med å skrive at tv ikke er det viktigste å ha i ferien? Hva har det med saken å gjøre? Ikke noen vits i å være passiv-aggressiv i en klage. Anonymkode: c9d0d...ba9 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå