Gå til innhold

Har bestått førerretten, men ikke fått fysisk førerkort ennå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som får midlertidig førerkortbevis på et A4 ark. Jeg fikk det digitalt (fikk lappen i april i år). 

TS sjekk "Digipost" app om du har det i mobilen (eller last ned appen), da ser du at du har fått midlertidig førerkort bevis. Du kan også laste ned " Digitalt førerkort" app som viser førerkortet ditt på mobilen. 

Anonymkode: 413a3...c2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Øker sjansen for ulykker dersom du ikke har et fysisk førerkort liggende i bilen?

Litt av en påstand!

Anonymkode: 98033...eab

Dess ferskere sjåfør du er, dess større sjanse for å være involvert i et uhell eller en ulykke..

Anonymkode: cfdfd...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bestod oppkjøringen så fortalte sensor bare at jeg må bestille førerkort på vegvesenet sin nettside, når jeg kan forvente å få det i posten, og at jeg kunne bruke førerkort appen i mellomtiden. Dro ikke inn på trafikkstasjonen og spurte etter midlertidig førerkort. Da jeg kom hjem bestilte jeg førerkort, og lastet ned appen. Jeg hadde fått melding på altinn fra vegvesenet. Det var en pdf fil med midlertidig førerkort. Appen gikk det ikke an å bruke enda da den ikke fant noe førerkort. Senere på dagen prøvde jeg igjen og da hadde jeg midlertidig førerkort på appen. 2 dager senere fikk jeg meldig fra vegvesenet at førerkortet var produsert og var på vei i posten. Da jeg åpnet førerkort appen så var den klar til bruk der og da var det jo bare å kjøre.

Anonymkode: c0aa7...9e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 12.28):

Dess ferskere sjåfør du er, dess større sjanse for å være involvert i et uhell eller en ulykke..

Anonymkode: cfdfd...1b5

Men hva i all verden har drt med om man har førerkort med seg eller ikke å gjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 15.23):

Ja det er lurt. Sjansen for ulykker i trafikken er jo ikke til stede. 

Anonymkode: 50c38...f16

Ble påkjørt av en bil en gang - hans feil. Politiet kom, spurte ham om førerkort, han sa han ikke hadde det med. Han fikk bare beskjed om å huske å ha det med fremover, ingen bot

Anonymkode: 5887f...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar til alle. Har kommet hjem fra ferie og førerkortet lå i postkassen.

Anonymkode: 13028...300

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 11.17):

Midlertidig førerbevis..... Har du rotet det vekk, gå og få et nytt. 

Anonymkode: 6eb16...1fe

Man kan gå inn på statens vegvesen.no selv og ordne det. Slipper å gå inn selv til statens vegvesen 

Skrevet

Du bør kanskje sette deg inn i det elementære lovverket rundt det å ha førerkort. Så klart får du bot. 

Hvorfor fikk du ikke midlertidig bevis den dagen du besto førerprøven? Du skal få det, jeg gikk rett inn etter å ha parkert bilen og fikk beskjed om at jeg hadde bestått. Noe som er en selvfølge, hvorfor har du ikke det? Den er kun gyldig i Norge. App vet jeg ikke om midlertidig førerbeviset kommer på, tror ikke det men vet ikke. Men den gjelder også bare i Norge. 

Anonymkode: a4720...159

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du bør kanskje sette deg inn i det elementære lovverket rundt det å ha førerkort. Så klart får du bot. 

Hvorfor fikk du ikke midlertidig bevis den dagen du besto førerprøven? Du skal få det, jeg gikk rett inn etter å ha parkert bilen og fikk beskjed om at jeg hadde bestått. Noe som er en selvfølge, hvorfor har du ikke det? Den er kun gyldig i Norge. App vet jeg ikke om midlertidig førerbeviset kommer på, tror ikke det men vet ikke. Men den gjelder også bare i Norge. 

Anonymkode: a4720...159

Midlertidig førerkort kommer også på appen. 

Anonymkode: 7de2a...d77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...