Gå til innhold

Har bestått førerretten, men ikke fått fysisk førerkort ennå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skal komme i posten, men jeg har reist på ferie. Kan jeg kjøre bil uten å få bot om jeg blir stoppet uten å ha med meg førerkortet? Jeg har jo bestått, men ennå ikke fått den fysisk.

Anonymkode: 13028...300

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan få bot. Du må ALLTID ha med førerkortet ditt :) 

Anonymkode: 6b910...e7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boten for å kjøre uten å ha med førerkortet er på 500 kroner.

Anonymkode: 98033...eab

• Liker 1
Skrevet

Last ned førerkortappen så har du i hvertfall digitalt bevis på at du har førerkort 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har jo ikke mottatt den ennå, den er under produksjon, men jeg har bestått førerprøven.

Må jeg da kjøre med L skilt og mamma/pappa til jeg har mottatt førerkortet?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skal komme i posten, men jeg har reist på ferie. Kan jeg kjøre bil uten å få bot om jeg blir stoppet uten å ha med meg førerkortet? Jeg har jo bestått, men ennå ikke fått den fysisk.

Du fikk et midlertidig førerbevis da du bestod.

Anonymkode: dc395...634

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk midlertidig førerbevis, eller last med førerkort-app. Da kan du kjøre lovlig i Norge

Anonymkode: b4af8...e82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du egentlig bestått? En hver person som står ved oppkjøring mottar midlertidig førekort, å det står klart og tydelig - så dette bør du jo vite!

Anonymkode: 2763d...318

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjørt uten førerkort maaaaange ganger. Sjansen for å bli stopped er veldig liten, og boten lav. Dette går bra i over 99% av tilfellene.

AnonymBruker
Skrevet

Førerkortappen er det eneste du trenger. I Norge. 
Fysisk førerkort kan du legge igjen hjemme. 
I utlandet må du ha deg fysiske førerkortet. 

Anonymkode: 971dc...77f

AnonymBruker
Skrevet

Midlertidig førerbevis..... Har du rotet det vekk, gå og få et nytt. 

Anonymkode: 6eb16...1fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Last ned appen. Jeg har ikke hatt plastikk lappen siden 2018 ish

Anonymkode: 8366a...a0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men jeg har jo ikke mottatt den ennå, den er under produksjon, men jeg har bestått førerprøven.

Må jeg da kjøre med L skilt og mamma/pappa til jeg har mottatt førerkortet?

Ts

Nei, mitt førerkort ble mistet i posten så de måtte sende nytt, du fikk vel et ark på trafikkstasjonen med midlertidig førerkort? Jeg hadde det arket med meg en måneds tid, ble stoppet i kontroll og viste det frem og det gikk bra.

Anonymkode: 7dfa5...7c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, mitt førerkort ble mistet i posten så de måtte sende nytt, du fikk vel et ark på trafikkstasjonen med midlertidig førerkort? Jeg hadde det arket med meg en måneds tid, ble stoppet i kontroll og viste det frem og det gikk bra.

Anonymkode: 7dfa5...7c0

Fikk ikke ark, men de sa det lå digitalt? Fikk ikke beskjed om app. Hvis jeg blir stoppet ber jeg de bare sjekke på veivesenet?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk ikke ark, men de sa det lå digitalt? Fikk ikke beskjed om app. Hvis jeg blir stoppet ber jeg de bare sjekke på veivesenet?

Var du inne på trafikkstasjonen og snakket med en person i skranken før do dro hjem? De skal gi deg midlertidig førerbevis når du er inne og registrerer at du besto. Et A4-ark.

Søsteren til mannen glemte for øvrig å gå inn på trafikkstasjonen, og regnet med at det bare ville dukke opp i posten siden sensor snakket om at førerkortet ville ligge i postkassa om en ukes tid. Det kom aldri noe førerkort i posten fordi hun ikke var innom skranken før hun dro, så det ble aldri sendt bestilling på det. 😛

Anonymkode: 7574c...16e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har kjørt uten førerkort maaaaange ganger. Sjansen for å bli stopped er veldig liten, og boten lav. Dette går bra i over 99% av tilfellene.

Ja det er lurt. Sjansen for ulykker i trafikken er jo ikke til stede. 

Anonymkode: 50c38...f16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Når du nylig har tatt lappen så vet di godt at du ALLTID skal ha med deg førerkort. Fysisk, på appen, eller som midlertidig bevis i papirformat. 

Anonymkode: e8c68...f88

Skrevet

Midlertidig førerbevis og id

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Last ned førerkort appen, ellers så fikk du vel midlertidig kjøretillatelse på trafikkstasjonen når du besto?

Anonymkode: 5a267...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er lurt. Sjansen for ulykker i trafikken er jo ikke til stede. 

Anonymkode: 50c38...f16

Øker sjansen for ulykker dersom du ikke har et fysisk førerkort liggende i bilen?

Litt av en påstand!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...