Gå til innhold

Du som har kunnskapsjobb, leser du fag på fritiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på om folk i kunnskapsstillinger holder seg faglig oppdatert på fritiden? Jeg skal begynne å jobbe som jurist innen et bredt fagområde, og det er jo mulig å lese døgnet rundt sånn sett 😃

Anonymkode: 04780...625

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hender. Jobber med HMS. Leser litt relevante nyhetssaker, granskingsrapporter o.l.

Anonymkode: be1ef...294

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ganske ofte. Vi har null tid til faglig oppdatering i jobben.

Anonymkode: 2921d...32c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ca en time hver dag. 

Anonymkode: 25808...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hele tiden. Kommer det inn en pasient med noe nytt/uvanlig/sjeldent må vi jo lese oss opp på det, samme hvis det er noe på poliklinikken. Er ikke satt av noe særlig tid til slikt, og den tiden forsvinner ofte i sykdom, administrativt arbeid og drift. Faller den ikke bort er det langt fra sikkert tiden passer med når man trenger den..

Anonymkode: bbe91...e8f

Skrevet

Ja, jevnlig! Leser og hører relevante podcaster.

Ikke hver dag eller nødvendligvis hver uke, men kan godt lese masse fag i en periode for så å bare lese skjønnlitteratur den neste.

Skrevet

Jepp! Jeg elsker jobben og fagfeltet mitt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er bare nysgjerrig på om folk i kunnskapsstillinger holder seg faglig oppdatert på fritiden? Jeg skal begynne å jobbe som jurist innen et bredt fagområde, og det er jo mulig å lese døgnet rundt sånn sett 😃

Anonymkode: 04780...625

Det hender seg at jeg plukker opp en relevant artikkel, ja. Men om det er direkte relevant for jobben min? Da bokmerker jeg den og så leser jeg for arbeidsgivers regning. Eller så leser jeg stoffet der og da, og så avspaserer jeg de timene. 
Å holde seg oppdatert er noe en skal og bør forvente å få betalt for. Jeg har til nå ikke møtt en arbeidsgiver som har synes det er snodig.

Anonymkode: ce1e7...734

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er heldig å ha en jobb som er svært faglig stimulerende og utviklende, og jeg føler jeg lærer mye mer av å være på jobb enn å gå på kurs eller lese fag hjemme. Så da unner jeg meg ordentlig fri når jeg har fri 😊

Anonymkode: a9597...42c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser utelukkende fagliteratur. Er det jeg synes er spennende og underholdende.

Men sjelden i mitt eget fag (IT). Leser for å slappe av og vil ikke tenke på jobb.

Anonymkode: b3dfd...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Som en designer, ja. Vi har stort fokus på utvikling og fagmiljø på jobben og i arbeidstiden, men jeg leser, følger med og «øver» på mye relevant i fritiden også. Det er rett og slett fordi design også er en hobby for meg og jeg elsker det :) 

Anonymkode: 5afa6...5bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...