Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Adobyen
Skrevet

Enda en politiker som har altfor høy lønn og lever på en rosa/lysegrønn sky langt over samfunnet.

Skrevet
Adobyen skrev (3 minutter siden):

Enda en politiker som har altfor høy lønn og lever på en rosa/lysegrønn sky langt over samfunnet.

Lan er jo selve essensen av det du beskriver der (helt enig) 👍

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at mange flere føler nå på strømprissorg, matprissorg, drivstoffprissorg.

Bare alminnelige "småfolk", evt. "deplorables". Ingen bryr seg.

(Enig med deg altså.)

• Liker 6
Skrevet

Skjønner hun egentlig selv hvor privilegert hun fremstår? Jeg hadde følt på skam at ikke flere småbarnsfamilier fikk oppleve denne nydelige skjærgårdsidyllen i løpet av livene sine. Hun ser det på en litt annen måte:

"For mange barn er ikke sørlandssommeren komplett før man har forsøkt lykken med strandkrabbene. Det har definitivt vært sommerens favorittaktivitet for vår treåring." (Dagsavisen)

• Liker 8
Skrevet

Kom hun i skade for å publisere dagbokinnlegget sitt i stede for en annen tekst?

• Liker 3
Gjest Bildet
Skrevet
Drizzt skrev (På 19.7.2022 den 10.21):

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/07/14/okosorg-i-sorlandsidyll/

En tekst som renner over av føleri.

Jeg er ganske sikker på at mange flere føler nå på strømprissorg, matprissorg, drivstoffprissorg.

På tide å skrive en tekst også om disse sorgene som tross alt rammer nesten alle i dette landet.

Synes det var trist å lese om økosorgen til Lan. La oss arrangere et fakkeltog til støtte for Lan for de med økosorg. I det minste et LAN-party.

Gjest Velvia
Skrevet

Har følelser blitt det nye skjellsordet på høyresiden? Ser det går igjen i en rekke debatter.

Skrevet
Velvia skrev (41 minutter siden):

Har følelser blitt det nye skjellsordet på høyresiden? Ser det går igjen i en rekke debatter.

Tipper svært mange som ikke plasserer seg på skrotvenstre føler på et sinne mot LMB. Teller det?

• Liker 4
Gjest Velvia
Skrevet
35 minutter siden, Rasstappen said:

Tipper svært mange som ikke plasserer seg på skrotvenstre føler på et sinne mot LMB. Teller det?

Hvorfor føle på sinne mot LMB?

Skrevet

Jeg tror nok MDG sitter i en litt kinkig situasjon nå, der de på mange måter har fått viljen sin når det gjelder strømpriser og de fleste samtidig kan se hvor katastrofalt det ville vært om de fikk viljen sin med tanke på norsk oljeutvinning og den ytterligere styrkingen av Russland det ville medført. Sånn sett virker de å ha ligget ganske lavt i det siste og unngått begge temaene som ville gjort dem veldig upopulære. I en slik situasjon er det kanskje like greit å drodle litt rundt strandkrabben og tareskogen, og vente på bedre tider. 

• Liker 11
Gjest Bildet
Skrevet
Velvia skrev (4 timer siden):

Er nok mange her som stemmer både AP og SP. Det er virkelighetsfjerne partier man har et problem med.

Gjest Velvia
Skrevet (endret)
3 hours ago, Bildet said:

Er nok mange her som stemmer både AP og SP. Det er virkelighetsfjerne partier man har et problem med.

Hva er mest virkelighetsfjernt: Nekte å innse at vi står overfor en miljøkatastrofe som allerede er i gang eller fortsette å pumpe opp olje med argumententet om at andre kommer til å ta markedet om Norge ikke fortsetter.

Jeg ser helt klart at nødvendige endringer kommer til å bli svært utfordrende, men det gjør ikke miljøsituasjonen på kloden mindre sann.

Endret av Velvia
Skrevet (endret)

Hun har jo et poeng... Oslofjorden har definitivt nådd grensen for hva som er bærekraftige utslipp, fordi den er lang og smal med lite vannutskiftning. Problemet er at Lan får alt til å dreie seg om seg og sitt (les: min hytteidyll, mitt barn etc. ), og dermed mister hun publikummet sitt. Verden har utvilsomt større problemer enn at hennes treåring bare fanget én strandkrabbe, og ikke 40. Vet ikke hva hun egentlig vil med artikkelen, men hun sauser inn karbonutslipp, plastsøppel, global oppvarming og overfiske, som om de alle har direkte sammenheng med krabbebestanden på Tromøya. 

At krabbene forsvinner er nok mest av alt et lokalt problem, ikke globalt, og det har trolig en ganske enkel forklaring. Kloakkrenseanleggene rundt Oslofjorden og Østersjøen er håpløst utdaterte, samtidig som befolkningsmassen (og utslippene) øker. Teknologi for å rense kloakk og grå/svartvann til omtrent drikkevannskvalitet har eksistert lenge, men investeringsviljen er heller laber.

Endret av Portia Catonis
  • Liker 5
Skrevet

Velvia skrev (10 timer siden):

Hvorfor føle på sinne mot LMB?

Nei, si dét, du. Alle som har fått med seg hennes politiske virke de siste år, og som ikke stemmer MdG eller SV, er nok ikke overvettes begeistret. Det samme gjelder alle som er opptatt av likhet for loven. Skjønt, sinne er kanskje ikke rett ord. Forakt, sterk irritasjon kombinert med lattermildhet er nok bedre.

Tilbake til artikkelen:

Vi kan føle sorg når landskapet vi elsket, er sprengt vekk av en ny motorvei. Eller når vi ser stubbene av en skog som er utsatt for flatehogst.

Dette er jeg helt enig med henne i, og konkret gjelder det vindmøller og vindmølleparker. Hvorfor føler hun ingen sorg over dette? Ute av syne, ute av sinn? Har hun ingen omtanke for dem som har fått forringet livet sitt av grusomt stygge og støyende installasjoner i nærområdet sitt?

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Velvia skrev (4 timer siden):

Hva er mest virkelighetsfjernt: Nekte å innse at vi står overfor en miljøkatastrofe som allerede er i gang eller fortsette å pumpe opp olje med argumententet om at andre kommer til å ta markedet om Norge ikke fortsetter.

Jeg ser helt klart at nødvendige endringer kommer til å bli svært utfordrende, men det gjør ikke miljøsituasjonen på kloden mindre sann.

Hvilken miljøkatastrofe? Hvilken forandring gjør det på miljøet om Norge plutselig slutter å «pumpe opp» olje?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Bildet
Skrevet
Rasstappen skrev (1 time siden):

Nei, si dét, du. Alle som har fått med seg hennes politiske virke de siste år, og som ikke stemmer MdG eller SV, er nok ikke overvettes begeistret. Det samme gjelder alle som er opptatt av likhet for loven. Skjønt, sinne er kanskje ikke rett ord. Forakt, sterk irritasjon kombinert med lattermildhet er nok bedre.

Tilbake til artikkelen:

Vi kan føle sorg når landskapet vi elsket, er sprengt vekk av en ny motorvei. Eller når vi ser stubbene av en skog som er utsatt for flatehogst.

Dette er jeg helt enig med henne i, og konkret gjelder det vindmøller og vindmølleparker. Hvorfor føler hun ingen sorg over dette? Ute av syne, ute av sinn? Har hun ingen omtanke for dem som har fått forringet livet sitt av grusomt stygge og støyende installasjoner i nærområdet sitt?

MDG’ere eier ikke bil, og har således aldri vært i de deler av landet der man har vindmølleparker.

Skrevet

Sunn idealist, ok ?  Men stort sett barnslig pjatt. Enkle løsninger.. Eier ikke teknologisk innsikt.

Altfor høy lønn og høy på seg seg. Terningkast 2.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rasstappen skrev (1 time siden):

Har hun ingen omtanke for dem som har fått forringet livet sitt av grusomt stygge og støyende installasjoner i nærområdet sitt?

"spikeren på hodet." Takk..

• Liker 6
Skrevet
PITTY skrev (9 minutter siden):

Sunn idealist, ok ?  Men stort sett barnslig pjatt. Enkle løsninger.. Eier ikke teknologisk innsikt.

Altfor høy lønn og høy på seg seg. Terningkast 2.

Her er du vel raus. Soleklar 1-er fra meg.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...