Gjest gjest1 Skrevet 18. november 2005 #1 Del Skrevet 18. november 2005 Holder på å skrive en jobbsøknad nå og ser i utlysningsteksten at de ber om både attester og referanser sammen med søknaden. Nå har det seg slik at jeg ikke ønsker å oppgi referanser allerede når jeg sender søknaden. Jeg bruker å vente til intervju før jeg gir opplysninger om referansene, noe som aldri har vært et problem tidligere. Så, er det veldig negativt at jeg ikke oppgir referanser i søknaden? Eventuellt kan jeg oppgi referanser uten telefonnummer? Jeg ønsker jo ikke at mine referanser skal bli kontaktet uten at jeg har hatt mulighet til å snakke med disse først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 18. november 2005 #2 Del Skrevet 18. november 2005 Du kan jo skrive at du vil opplyse om referanse på et eventuelt intervju e.l. Du bør i hvert fall si noe om det siden de etterlyser det. Jeg synes de bør ha forståelse for at du ikke vil opplyse om det i søknaden, for det er jo mange som ikke vil flagge at de er på utkikk etter ny jobb. Lykke til i jobbsøkingen! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 18. november 2005 #3 Del Skrevet 18. november 2005 Du kan f.eks. skrive "referanser oppgis på forespørsel". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2005 #4 Del Skrevet 18. november 2005 Du kan f.eks. skrive "referanser oppgis på forespørsel". ← Signerer. Det skriver jeg, og det fungerer greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. november 2005 #5 Del Skrevet 18. november 2005 Takk for svar. Å skrive at referanser oppgis på forespørsel er det jeg normalt gjør, problemet er at i denne utlysningen bes det om at referanser oppgis sammen med søknaden. Lurte egentlig på om det oppfattes negativt å ignorere utlysningsteksten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 18. november 2005 #6 Del Skrevet 18. november 2005 Lurte egentlig på om det oppfattes negativt å ignorere utlysningsteksten? ← For å være helt ærlig, så tror jeg faktisk at det er noe som kan irritere de som mottar søknaden. Hvis jeg var deg, ville jeg gjort som de ber om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå