Gå til innhold

oppgi referanse i søknad?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Holder på å skrive en jobbsøknad nå og ser i utlysningsteksten at de ber om både attester og referanser sammen med søknaden. Nå har det seg slik at jeg ikke ønsker å oppgi referanser allerede når jeg sender søknaden. Jeg bruker å vente til intervju før jeg gir opplysninger om referansene, noe som aldri har vært et problem tidligere. Så, er det veldig negativt at jeg ikke oppgir referanser i søknaden? Eventuellt kan jeg oppgi referanser uten telefonnummer? Jeg ønsker jo ikke at mine referanser skal bli kontaktet uten at jeg har hatt mulighet til å snakke med disse først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo skrive at du vil opplyse om referanse på et eventuelt intervju e.l. Du bør i hvert fall si noe om det siden de etterlyser det.

Jeg synes de bør ha forståelse for at du ikke vil opplyse om det i søknaden, for det er jo mange som ikke vil flagge at de er på utkikk etter ny jobb.

Lykke til i jobbsøkingen!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Å skrive at referanser oppgis på forespørsel er det jeg normalt gjør, problemet er at i denne utlysningen bes det om at referanser oppgis sammen med søknaden. Lurte egentlig på om det oppfattes negativt å ignorere utlysningsteksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte egentlig på om det oppfattes negativt å ignorere utlysningsteksten?

For å være helt ærlig, så tror jeg faktisk at det er noe som kan irritere de som mottar søknaden. Hvis jeg var deg, ville jeg gjort som de ber om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...