Gå til innhold

Hva sier man til barn 6 år ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forklarer man at pappa er en drittsekk som helst ikke burde ha samvær? Aner ikke om jeg kan nekte det, men. Forholdet er over pga utroskap. Hva kan man si til en 6-åring?

Anonymkode: ce0ed...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har vært utro mot deg, ikke barnet. Barnet trenger ikke blandes inn i årsakene til deres samlivsbrudd og har fremdeles behov for sin far. Ut fra hvordan du skriver anbefaler jeg deg at du kontakter fvk før du snakker med barnet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den over. Din ektefelle er en drittsekk. Men faren til barna er ikke nødvendigvis det.

Da jeg ble skilt, var det pga utroskap. Selvsagt var jeg såret og sint, selvsagt hadde jeg lyst til at hele verden skulle vite hvilken ufyselig fyr han var.

Men barna elsket sin far, og trengte oss begge. Det hadde vært helt grusomt av meg å fremstille han som en skikkelig ufin person overfor dem.

Så vi voksne gikk til familierådgivning, mens barna fikk være barna til oss begge.

Dere er de voksne ts. Og uansett hva du føler for din ektefelle, så er han fortsatt pappa til barna deres.

Anonymkode: 6b4e1...e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du han ikke kan ha samvær fordi han var utro? 

Anonymkode: c80d6...42f

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du sier at noen ganger er det best at mamma og pappa ikke bor sammen. Men at dere elsker barnet og at det ikke har noe med barnet å gjøre. 

Fokuser på barnet og barnet sitt beste. Få godt samarbeid vedrørende samvær, skole, fritidsaktiviteter og ferier. 

Annenhver uke kan du være forbanna og bitter og hyle ut til venninner. 

Jeg skjønner du er sint og såret. Men det beste er faktisk å akseptere at han var utro, det er over og ikke lage sur stemning mellom dere da det uansett ikke vil endre på det som har skjedd. 

En venninne av meg gikk igjennom det samme for litt siden. Var selvfølgelig jævlig. Livet ble snudd på hodet. 

Men de involverte ikke barnet. Tross det var bruddet steinhardt for ungen. Mye gråt, separasjonsangst, dårlig appetitt og skyldfølelse. 

Heldigvis går det mye bedre nå som de er skilt og hun er lykkelig igjen. 

Tør ikke å tenke på hvor ungen hadde vært om hun hadde snakket stygt om faren. Han er jo en god far. Men er dårlig ektemann. 

Det skal ikke ungen lide for. 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan forklarer man at pappa er en drittsekk som helst ikke burde ha samvær? Aner ikke om jeg kan nekte det, men. Forholdet er over pga utroskap. Hva kan man si til en 6-åring?

Er han en dårlig far da? Eller bare en elendig partner? (Ekspartner)

Prøv å tenk på hva som er det beste for barnet ditt. Å høre at pappa er en slem drittsekk som var slem mot mamma er ikke det..

Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du skal ikke forklare noe for barnet som setter far i dårlig lys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...