AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Man føler seg frakoblet fra verden og selvet, uvirkelig og forvirret absolutt hele tiden? Fordi etter hva jeg har skjønt så er dissosiering noe man kun får episoder av innimellom? Anonymkode: 6721e...ab1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Kan handle om angst, da får man ofte de symptomene om angsten er sterk nok. Anonymkode: 1dfc4...1d2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Kan være. Er mange måter å dissosiere. Sliter du med traumer? Anonymkode: f4de6...ef7 1
tasmus82 Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 (endret) Hei. Jeg har en dissosiativ lidelse, og dissosiasjon kan være enkeltstående hendelser og det kan være konstant sånn at du har det som heter en dissosiativ lidelse. Du kan lese mer om de her: https://icd.who.int/browse11/l-m/en#/http:%2f%2fid.who.int%2ficd%2fentity%2f108180424 Det du beskriver der heter depersonalisering og derealisering, og det er en dissosiativ lidelse som heter depersonalisering- derealisering lidelse. Endret 19. juli 2022 av tasmus82
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man føler seg frakoblet fra verden og selvet, uvirkelig og forvirret absolutt hele tiden? Fordi etter hva jeg har skjønt så er dissosiering noe man kun får episoder av innimellom? Anonymkode: 6721e...ab1 For det første så trenger vi mere bakhistorie for å kunne gi et konkret svar. For det andre er alle mennesker kapabel til å dissosiere og man kan fint dissosiere uten at man oppfyller kriteriene foran dissosiativ lidelse. Anonymkode: 4a058...99d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For det første så trenger vi mere bakhistorie for å kunne gi et konkret svar. For det andre er alle mennesker kapabel til å dissosiere og man kan fint dissosiere uten at man oppfyller kriteriene foran dissosiativ lidelse. Anonymkode: 4a058...99d Ved sterk angst kan verden føles fremmed og man kan føle at omgivelsene forandrer seg. Så trenger ikke å handle om dissosiativ lidelse. Anonymkode: 1dfc4...1d2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ved sterk angst kan verden føles fremmed og man kan føle at omgivelsene forandrer seg. Så trenger ikke å handle om dissosiativ lidelse. Anonymkode: 1dfc4...1d2 Og nettopp derfor er det vanskelig å svare på Ts sitt spørsmål uten å ha noe mere bak historie fordi det hun kjenner på kan komme flere ulike ting. Anonymkode: 4a058...99d
Avstand Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man føler seg frakoblet fra verden og selvet, uvirkelig og forvirret absolutt hele tiden? Fordi etter hva jeg har skjønt så er dissosiering noe man kun får episoder av innimellom? Anonymkode: 6721e...ab1 Kjenner 2 med diagnosen. De beskriver det som at de flyr litt ut av kroppen sin. Den de snakker med trenger ikke merke noe, men egentlig så er de på en måte ikke der. Aner ikke hvordan det går an. Hun ene er stabil og grei å ha med å gjøre. Hun har lært seg teknikker og er åpen om det. Hun andre forsvinner bare helt ut av livet ditt for så å komme tilbake som om ingenting har skjedd. Det er irriterende for da vet ikke vi hvor vi har henne. Hun kan forandre veldig meninger, i tillegg lyver hun mye (lystløgner om høy inntekt feks) og hermer veldig. Ser på hva jeg gjør først eller hva jeg kjøper eå gjør hun helt det samme..
Gjest Warrior Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Kanskje, kanskje ikke. Det bør du høre med en lege om. Jeg får det av og til sånn hvis jeg får veldig sterk angst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå