AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 De var gift i tjue år, har 4 barn, nå har hun vært utro med en fyr og sier at han også kommer til å gå fra sin kone. To familier ødelegges grunnet dette. Jeg husker da jeg falt for en annen, så var hun svært tydelig på at jeg ikke måtte gå videre på det. Og det gjorde jeg heller ikke. Mitt ekteskap består og det er jeg glad for. Normalt å falle for andre, men ikke å agere på det. Men nå har hun selv gjort dette. Det verste er at hun og familien er så opptatt av fasaden. Nå lager hun store riper i lakken, det er jo HUN som har vært utro,ikke han....Jeg vet bare ikke hvordan forholde meg til dette. Hun forventer min støtte og at jeg er der for henne gjennom dette, men jeg har så vondt av mannen hennes og barna. Hvordan skal jeg klare å være en god venninne og samtidig ikke bare legge egne verdier til side? Noen råd? Anonymkode: eb4da...af7 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Jeg synes ikke at du skal gå på akkord med dine egne verdier for å støtte det hun gjør. Hun har oppført seg dårlig, og vært med på å ødelegge to familier. Det er hennes valg, og ikke noe du trenger å støtte. Ville holdt meg helt utenfor dette, og heller snakket med mannen hennes og sagt hvor tragisk du synes situasjonen er. Må være forferdelig for ham at noen støtter det hun har gjort, så vis heller sympati overfor ham og barna. Anonymkode: 9e262...f53 10 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Jeg hadde ikke bært venninne med et sånt menneske mer. Null støtte. Hadde sagt akkurat hva jeg mente, og avsluttet hele relasjonen. Anonymkode: a6c76...66a 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Livet er ikke svart-hvitt, og venner støtter hverandre. Kan ikke forstå hvorfor du skulle dolke din venninne i ryggen. Anonymkode: 371f5...77d 26
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Selvfølgelig støtter du henne og hjelper til å ta så gode valg hun kan for barna i prosessen. Du er venninnen hennes også når hun gjør ting du ikke ville gjort. Anonymkode: 1da2a...ca1 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Så bra at hun klarte å være der for deg. Nå må du være der for henne, selv om livet hennes er blitt rot. Anonymkode: 39d43...711 5
tangent Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Du kan være ærlig mot henne. Si at du synes det er vanskelig å støtte henne nå, siden hun var veldig klar på og gav deg råd om å ikke gå videre med ting. At du synes det er vanskelig å se mannen og barna som har det vondt. At du er glad i henne, men synes det er vanskelig å være glad på hennes vegne i forholdet hun har begynt på nå. Det kan ha sin pris, men du skal ikke måtte lyve om at du synes det er fantastisk at hun har funnet en ny mann. Men du skal ikke se bort ifra at din og hennes situasjon var veldig forskjellige. Du klarte av en grunn å legge vekk følelsene som oppsto, hun klarte det ikke. Og da blir det jo på et punkt umulig å leve i et ekteskap man ikke vil være i. 14
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Livet er ikke svart-hvitt, og venner støtter hverandre. Kan ikke forstå hvorfor du skulle dolke din venninne i ryggen. Anonymkode: 371f5...77d Er enig i dette. Livet er ikke svart-hvitt. Du trenger ikke applaudere det som har skjedd, men hun kan også trenge en person i livet hennes som kan også støtte. Det betyr ikke at du er enig i valgene hennes. Anonymkode: 7a73b...65a 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Enig med de som sier hun trenger støtte - du trenger ikke være enig i det hun har gjort men ofte er det faktisk to sider av en historie.. de fleste som er utro har vært ulykkelige/prøvd å fikse osv osv og til slutt så gjør de noe som er veldig dumt men av en grunn.. Alle gjør feil, og alle trenger noen som man kan være ærlige med - ville tatt det som en tillitserklæring at hun valgte å si det til deg Anonymkode: 6c57d...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er enig i dette. Livet er ikke svart-hvitt. Du trenger ikke applaudere det som har skjedd, men hun kan også trenge en person i livet hennes som kan også støtte. Det betyr ikke at du er enig i valgene hennes. Anonymkode: 7a73b...65a Enig det er det som er ektevennskap at man er der om ting går til helvete for den ene. De som sier de skal kutte ut noen som ikke følger samfunnets spille regler er ingen god venn i utgangspunktet og slike venner har man ikke bruk for som stikker så fort det kommer litt motgang. LIvet er fyllt med opp og nedturer. Men har man en venn man kan stole på som man vet står der selv om ting er vanskelig er gull verd. Jeg har ingen slike venner..jeg opplevde at de stakk når jeg fikk en runde med motgang. Etter det har jeg holdt meg langt unna venninne opplegg.. ja du trenger ikke å være enig i det hun gjør men hun trenger nå støtte uansett. Noen å prate med som gjør livet litt enklerer når det er som svartest. Det er jo da man virkelig trenger venninnene sine. Hadde det vært min venninne så hadde jeg blitt ved hennes side.. no doubt. Anonymkode: 967df...184 1
Overaltalltid Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 (endret) Man trenger ikke er enig eller syntes at det hun har gjort er innenfor dine verdier. Og ikke alltid lett å følge egne råd. Og bestevenner betyr tykt og tynt..Din jobb som venninne er å være der for hun. Om ikke så burde hun revurdere vennskapet med deg , for en bestevenn er din beste venn. Endret 19. juli 2022 av Overaltalltid
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 Du får tenke gjennom hvor gode venner dere egentlig er. Det kommer til å bli et slit å være venninne med henne fremover høres det ut som. Først denne prosessen med skilsmisse, så det nye livet og alt som skjer. Jeg er enig med deg ts, hadde hatt store problemer med det. Spesielt siden hun var så skinnhellig da du var i samme situasjon. Anonymkode: 7ecf1...081 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Overaltalltid skrev (1 time siden): Man trenger ikke er enig eller syntes at det hun har gjort er innenfor dine verdier. Og ikke alltid lett å følge egne råd. Og bestevenner betyr tykt og tynt..Din jobb som venninne er å være der for hun. Om ikke så burde hun revurdere vennskapet med deg , for en bestevenn er din beste venn. Bestevenner er for 15-åringer. Og det er en grunn til det. Slitsomt å måtte være «bestevenn» med folk som ødelegger sine og andres liv i godt voksen alder. Anonymkode: 7ecf1...081 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bestevenner er for 15-åringer. Anonymkode: 7ecf1...081 Nei. Anonymkode: 39d43...711
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Anonymkode: 39d43...711 Jo. Anonymkode: 7ecf1...081 1
regine Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 Tror ikke du vinner årets venninnepris, TS. Du må gjerne mene at hun tar feil valg, samtidig: hvis du mener at hun er en god venninne, så støtter du henne tross dette. Det går an å si sin mening, men likevel være tilstede for venninna di. Hvis du mener at din venninne alltid skal være perfekt og aldri kan gjøre feil for å «fortjene» vennskap, så bør du kanskje revurdere vennskapet i utgangspunktet. Jeg vil iallfall ikke ha venner som ikke godtar at jeg er et menneske med både feil og mangler….. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De var gift i tjue år, har 4 barn, nå har hun vært utro med en fyr og sier at han også kommer til å gå fra sin kone. To familier ødelegges grunnet dette. Jeg husker da jeg falt for en annen, så var hun svært tydelig på at jeg ikke måtte gå videre på det. Og det gjorde jeg heller ikke. Mitt ekteskap består og det er jeg glad for. Normalt å falle for andre, men ikke å agere på det. Men nå har hun selv gjort dette. Det verste er at hun og familien er så opptatt av fasaden. Nå lager hun store riper i lakken, det er jo HUN som har vært utro,ikke han....Jeg vet bare ikke hvordan forholde meg til dette. Hun forventer min støtte og at jeg er der for henne gjennom dette, men jeg har så vondt av mannen hennes og barna. Hvordan skal jeg klare å være en god venninne og samtidig ikke bare legge egne verdier til side? Noen råd? Anonymkode: eb4da...af7 Du er jo, ts, hennes beste venn. Sier du. Bestevenner er ikke de som sier «jeg heier deg frem i lovet uansett hva». Bestevenner er de som sier «Nå har du valgt å oppføre deg som et møkkamenneske. Og da er det min oppgave som din beste venn i livet å si: nå endrer du kurs og adferd, ikke å støtte din ferd mot å bli et dårligere menneske. For dette siste livsvalget ditt har gjort meg sinnsykt skuffa over deg. Og vet du hva? Som din bestevenn vet jeg at du er bedre enn dette ene valget. Så velg å være bedre.» Og så står dere i det. For bestevenner er der for å korrigere oss inn, ikke for å heie oss frem, når vi tråkker feil. Ja, du kan støtte henne. På ferden mot bedre adferd. Anonymkode: ea490...71d 4 1
Overaltalltid Skrevet 19. juli 2022 #18 Skrevet 19. juli 2022 Altså så lenge det ikke er gubben til bestevenninnen hun er utro med så burde hun ikke bry seg 😅😅
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er jo, ts, hennes beste venn. Sier du. Bestevenner er ikke de som sier «jeg heier deg frem i lovet uansett hva». Bestevenner er de som sier «Nå har du valgt å oppføre deg som et møkkamenneske. Og da er det min oppgave som din beste venn i livet å si: nå endrer du kurs og adferd, ikke å støtte din ferd mot å bli et dårligere menneske. For dette siste livsvalget ditt har gjort meg sinnsykt skuffa over deg. Og vet du hva? Som din bestevenn vet jeg at du er bedre enn dette ene valget. Så velg å være bedre.» Og så står dere i det. For bestevenner er der for å korrigere oss inn, ikke for å heie oss frem, når vi tråkker feil. Ja, du kan støtte henne. På ferden mot bedre adferd. Anonymkode: ea490...71d Tar med meg denne på veien og sier meg 100% enig i det. Jeg skal være der og støtte men også du fra. Takk for alle råd og innspill. TS Anonymkode: eb4da...af7 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Livet er ikke svart-hvitt, og venner støtter hverandre. Kan ikke forstå hvorfor du skulle dolke din venninne i ryggen. Anonymkode: 371f5...77d Utroskap og graviditet er to ting i livet som et svart-hvitt. Enten er du utro søppel, eller så er du det ikke. Anonymkode: bad3c...5b6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå