Rosagodis Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har fått det skrevet ut av gynekologen min faktisk... Mot vaginisme og vulvodyni... Sliter også med depresjon så kanskje det funker mot både smerter og depresjon.... Men tør søren ikke begynne med dem.... Er jo så mye bivirkninger... Noen her som går på dem og kan fortelle meg hvordan det går med dere? Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Jeg gikk på dem; i hovedsak pga angst(men har også vaginisme og vulvodyni). Sov en time i snitt hver natt, de 6 ukene jeg gikk på de. Fikk en forstoppelse jeg ikke hadde taklet i dag; det provoserer smerter der nede helt vannvittig; det trykket. Men noen får veldig god hjelp av denne medisinen. Kan jo være litt føre var å ta noe mot forstoppelse både før, og under medisinering. Anonymkode: 3512a...556
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Kjenner noen som bruker denne for vestibulær migrene (altså svimmelhet, ikke primært hodepine). Endel har god effekt Men oppstartsbivirkninger må man regne med som på alt annet av ssri/snri. Jeg bruker en ssri for vestibulær sykdom, og kommer ikke til å slutte. Om oppstart blir veldig tøft kan du be om Sobril i de første 2-3 ukene. Det synes jeg dempet godt/utliknet. Anonymkode: 7065a...38f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner noen som bruker denne for vestibulær migrene (altså svimmelhet, ikke primært hodepine). Endel har god effekt Men oppstartsbivirkninger må man regne med som på alt annet av ssri/snri. Jeg bruker en ssri for vestibulær sykdom, og kommer ikke til å slutte. Om oppstart blir veldig tøft kan du be om Sobril i de første 2-3 ukene. Det synes jeg dempet godt/utliknet. Anonymkode: 7065a...38f Kan jeg spørre hva slags vestibulær tilstand det er, og hva slags ssri?😇🙏Har nettopp begynt på ny antideppressiva, som er skånsom mot mage. Og vil forhåpentligvis hjelpe på smerter(surmontil). Anonymkode: 3512a...556
Rosagodis Skrevet 20. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 10.11): Kjenner noen som bruker denne for vestibulær migrene (altså svimmelhet, ikke primært hodepine). Endel har god effekt Men oppstartsbivirkninger må man regne med som på alt annet av ssri/snri. Jeg bruker en ssri for vestibulær sykdom, og kommer ikke til å slutte. Om oppstart blir veldig tøft kan du be om Sobril i de første 2-3 ukene. Det synes jeg dempet godt/utliknet. Anonymkode: 7065a...38f Off ja var det jeg regnet med... Har lest at man kan bli veldig dårlig i oppstarten. Er så lei av og prøve medisiner og bli dårlig på et eller annet vis Ass.. Har søren ikke turt og begynne kun åpnet esken. Fine farger på pillene da.. Rosa og hvit 😅😅
Rosagodis Skrevet 20. juli 2022 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 6.55): Jeg gikk på dem; i hovedsak pga angst(men har også vaginisme og vulvodyni). Sov en time i snitt hver natt, de 6 ukene jeg gikk på de. Fikk en forstoppelse jeg ikke hadde taklet i dag; det provoserer smerter der nede helt vannvittig; det trykket. Men noen får veldig god hjelp av denne medisinen. Kan jo være litt føre var å ta noe mot forstoppelse både før, og under medisinering. Anonymkode: 3512a...556 Off da... Så de hjalp deg ingen ting? Hvordan ble du kvitt vaginisme og vulvodyni? Gikk det bort av seg selv?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Jeg tok de i ca 2,5 år mot depresjon med stor suksess. Anonymkode: 10894...7ab
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Les deg opp på bivirkninger, withdrawal symptoms, samt både positive og negative effekter av disse før du tar valget. Gjerne på duckduckgo, da Google blir betalt av legemiddelfirmaer for å fremme produkter. Jeg gikk på de i ca. ett år, og ødela nesten forholdet mitt. Jeg ble helt likegyldig til det meste, sov lite, og la på meg 15-20 kg. Å slutte på de var det verste jeg har opplevd, fikk stadige støt i hodet, depresjonen og angsten ble verre enn før jeg startet på medisinen, og jeg ble sykemeldt i en lang periode - hvor jeg til slutt mistet jobben. Sliter fortsatt med fatigue flere år etterpå. Nå var jeg nok veldig uheldig, men dette er altså en risiko man tar. Legen min hadde fått de anbefalt på et gratis luksusseminar, og fikk ikke opplyst om de negative bivirkningene. Anonymkode: 7d825...432 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Jeg har brukt dem mot angst/depresjon med veldig god effekt! Anonymkode: 35ff2...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Jeg har brukt de mot angst og depresjon. Ble manisk av de. Helt ukritisk og ødela nesten livet mitt. Anonymkode: f2f6e...b13 1
Rosagodis Skrevet 25. juli 2022 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har brukt de mot angst og depresjon. Ble manisk av de. Helt ukritisk og ødela nesten livet mitt. Anonymkode: f2f6e...b13 Oi!!! Off... Jeg tror ikke jeg tør og begybbe jeg altså! Off off
Rosagodis Skrevet 25. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les deg opp på bivirkninger, withdrawal symptoms, samt både positive og negative effekter av disse før du tar valget. Gjerne på duckduckgo, da Google blir betalt av legemiddelfirmaer for å fremme produkter. Jeg gikk på de i ca. ett år, og ødela nesten forholdet mitt. Jeg ble helt likegyldig til det meste, sov lite, og la på meg 15-20 kg. Å slutte på de var det verste jeg har opplevd, fikk stadige støt i hodet, depresjonen og angsten ble verre enn før jeg startet på medisinen, og jeg ble sykemeldt i en lang periode - hvor jeg til slutt mistet jobben. Sliter fortsatt med fatigue flere år etterpå. Nå var jeg nok veldig uheldig, men dette er altså en risiko man tar. Legen min hadde fått de anbefalt på et gratis luksusseminar, og fikk ikke opplyst om de negative bivirkningene. Anonymkode: 7d825...432 Off da... Føler virkelig med deg... Nå fikk jeg hvertfall ikke lyst til og begynne med de! Har prøvd så mye og det er så mye bivirkninger på alt... Orker ikke ha det værre enn jeg har det nå... Jeg har det levelig liksom Trøste klemmer til deg ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Rosagodis skrev (På 20.7.2022 den 22.04): Off da... Så de hjalp deg ingen ting? Hvordan ble du kvitt vaginisme og vulvodyni? Gikk det bort av seg selv? Sliter med det den dag i dag. Er blitt ufør pga totalen av funksjonsnedsettelse. Hadde mye helseplager før dette også. Anonymkode: 3512a...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå