AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Jeg bruker aduvanz mot ADHD uten hyperaktivitet(ADD), har brukt det i et halvt år nå. Dere som bruker aduvanz, hvordan blir dere på den? Foretrekker dere å være for dere selv eller er dere sosiale med venner osv? Da tenker jeg enten besøk eller snakke over telefon. Jeg spør bare fordi jeg er introvert, men føler at aduvanzen gjør meg litt mer ekstrovert, men på samme tid ønsker jeg også å være alene. Kan ta et eksempel; hvis jeg skal på besøk til ei venninne så tar jeg aduvanz før jeg kommer. Da kan vi kose oss og snakke i flere timer, så går det rundt 5-6 timer så vil jeg hjem igjen fordi jeg er lei og vil være for meg selv og føler at etter de timene er jeg på en måte helt fjern i hodet og får ikke med meg hva hun sier til meg, men dette er ei venninne som også kan snakke ekstremt mye om alt og ingenting og hun er ofte sånn at hun ikke alltid hører etter heller så det kan bli slitsomt etter noen timer. Hun kan snakke om et tema og så sekundet etterpå kan hun skifte til et helt annet tema sånn helt uten videre. Hun sier hun har ADHD men hun har aldri gått på medisiner men jeg merker det på hele hun. Hun er ekstremt ekstrovert og må være med folk hele tiden og klarer sjeldent å sitte i ro, kan også vippe frem og tilbake på stolen for eksempel og går rundt og snakker som en foss. Jeg er ikke en psykolog men jeg merker hun har også noen trekk når det gjelder asperger da hun som sagt vipper på stolen og alltid skal si eller gjøre det samme som alle andre, hun hermer alltid etter folk men syns også det er rart når hun er så sosial av seg. En annen gang var vi på shopping og det var så mye folk og vi stresset både i butikkene og med å rekke toget hjem igjen, vi hadde vært ute i maks 2-3 timer så da vi satt oss på toget hjem var jeg helt utkjørt og fikk nesten ikke med meg et ord av det hun sa til meg, jeg ble bare helt utslitt i hodet og i hele kroppen og ville bare synke sammen. Kan også ta et annet eksempel; når jeg var sammen med eksen min så var jeg av og til med han på fest med venner av han for han likte å drikke alkohol, jeg var som oftest edru og jeg husker at jeg koste meg men etter 5-6 timer så var jeg lei av å være sosial med dem og ville bare hjem. Også de gangene jeg var alene med han så ble jeg bare lei av å være med han etter de timene, jeg kjedet meg og ville helst bare stikke hjem. Jeg blir liksom stresset, sliten og fjern i hodet etter det har gått 5-6 timer av å snakke med folk og være sosial med folk på aduvanz, men når jeg er hjemme for meg selv slapper jeg helt av og gjør mine ting. Kan også bli stresset hvis folk ringer, sender snap eller skriver på messenger når jeg har alenetid. Får fysisk vondt i magen og hjertet slår som et helvete hvis folk maser og stresser meg opp. Jeg tror ikke det er bra for meg å bli så stresset av andre mtp på hjertet for eksempel og jeg er også redd det kan gi meg magesår til slutt. Det er rart å si det men føler liksom at folk på en måte ødelegger effekten av aduvanzen og jeg bare får bivirkningene hvis dere skjønner? Får jeg blir som sagt ikke sånn i det hele tatt om jeg er alene. Var veldig vanskelig å forklare dette, men er det noen andre som har det sånn? Er det aduvanzen som gjør meg sånn eller er det fordi jeg er introvert? Hvordan skal jeg klare å stresse ned når folk maser? I dag har det vært et styr fra jeg sto opp til nå, kun pga folk vil snakke med meg og jeg er helt utkjørt, fjern og kjenner jeg har vondt i magen og i brystet. Dette skjer aldri om jeg får være i fred og det er sjeldent jeg får fred fra folk.. Anonymkode: 36fbb...ae0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå