Gå til innhold

Fortelle om overvekt i daringprofil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en overvektig kvinne på vei inn i dating etter et skilsmisse. 
jeg har minst 20kg for mye, og er (som de aller fleste andre overvektige) veldig klar over dette. Helsa er god og jeg trener et par ganger i uka, men pga medisinbruk og pcos går ikke vekta akkurat fort ned. 
jeg har foreløpig ikke heltfigur-bilde på datingprofil, da jeg ikke helt får til å ta et ok bilde av meg selv… ansiktsbilder viser en ikke helt slank dame… 

bør jeg opplyse på noen måte om vekta mi? Skylder jeg noen det?  Og i om så, på hvilken måte? 

Anonymkode: 7fb8c...5e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha helfigur-bilde, det er bedre enn å skrive noe. 

Anonymkode: 771cb...11a

• Liker 10
Skrevet

Nei du skylder ingen det, som AB sier over meg heller prøv å ta et pent bilde av deg i helfigur om du er veldig usikker på at noen skal reagere negativt om du evt får kontakt med noen. Holder med et pent speilbilde eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du velger selv hva du vil opplyse om. Men klarer du ikke å vente med dating til du har en vekt du føler at du kan stå inne for? 

Anonymkode: a8689...bb3

Skrevet

Overvekt? Er det noe som får meg på gli så er det en kvinne med former, så disse ekstra kiloene er bare positive om du spør meg. Legg ved bilder så lar du de andre få bestemme hva de synes. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har selv PCOS, og var 20-30 kg for mye i min karriere på Tinder. Sprek, men overvektig. Jeg opplyste aldri om overvekta mi under samtaler. Jeg hadde ikke heltfigur-bilde, men man kunne se på ansiktet at jeg var noen kg for mye. 

Var selv veldig usikker på det med vekta, og brukte lang tid på å møte noen. Etterhvert var jeg på flere dater, aldri fått kommentar eller inntrykk av at vekta er noe problem. Nesten alle datene ga tilbakemelding på at de synes jeg var en fin, pen og hyggelig jente, og at de ville møtes til en andre date. Bortsett fra en, men det var veldig tydelig at vi ikke var en match. 

Et lite tips er å bruke litt tid til å bli kjent over Tinder, evt. snap. - og følg magefølelsen om det er noen du er trygg på å møte eller ikke. Da vil du nok få gode opplevelser på Tinder 🥰

Takket være Tinder er jeg blitt samboer med en kjekk mann som forelsket seg til tross for overvekta mi❤️ Det er allerede 4,5 år siden vår første date! 

Lykke til - og kos deg masse!!

Endret av Haapefull
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta et helfigurbilde. Ha på deg noen pene klær, smil bredt, poser fint. Det er mye bedre en ingenting. Du får det garantert til bare du prøver. Kanskje i et prøverom? Selfie på treningsenteret? Sette på kameraavløseren?

Du skylder ingen å fortelle noenting om overvekt, men man må nesten være realistisk her: Ikke alle liker overvekt. Og jo mer ærlig du er i din datingprofil jo større sjangse er det for at du vil finne noen som liker deg akkurat sånn som du er. :)

Jeg synes det er bra å ha med et helfigurbilde på datingprofilen sin, uansett om man er slank eller tykk. Det gir et mye finere helhetsinntrykk av personen. Helst i en eller annen situasjon. På tur f.eks. :)

Anonymkode: c9e2e...bf4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du velger selv hva du vil opplyse om. Men klarer du ikke å vente med dating til du har en vekt du føler at du kan stå inne for? 

Så hun skal ikke date fordi hun er overvektig? Teit sagt.

Til ts, bedre å være ærlig og si eller vise det som det er. Da blir det ingen overraskelser når man møtes. Lykke til. ps. Overvektige kvinner er også vakre kvinner. Hvorfor i alle dager skal du ikke date før du er på trivselsvekt? For alt du vet, finnes det mange menn der ute som vil ha en som er akkurat som deg. Ikke alle vil ha de tynne formløse damene. 

mann 43

Anonymkode: 013c3...9a5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med å ha helkroppsbilder er at de som da er interesserte i deg, faktisk ikke har vekt som en dealbreaker. Og det er en fin måte å filtrere ut folk du uansett ikke hadde ønsket å dra på date med. Det kan hende det blir færre matcher, men samtidig er det ikke de matchene du hadde ønsket. Jeg hadde helkroppsbilder av meg selv da jeg var på Tinder med femti(!) kilo for mye og det var aldri et problem, møtte masse bra folk. 

Anonymkode: 7aa7b...01b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skriv det i profilen. Det luker ut menn som blir utilpass av overvekt som du ikke ønsker å treffe. 

Anonymkode: 0da54...62a

Skrevet

Jeg valgte å skrive at jeg var lettere overvektig, men at jeg hadde gått mye ned i vekt og var aktiv. Jeg hadde også helfigurbilde.

Hvilken respons jeg fikk, det var i hvert fall ingen hindring for de menn som tok kontakt. Fikk mange seriøse henvendelser, og jeg endte til slutt med en fyr som i dag er min kjæreste og samboer. :) Mange syntes jeg var herlig, forfriskende ærlig. ;) 

Ta det med et glimt i øyet (om du klarer). Mange menn liker litt å ta i også, og så får du luket ut dem som synes det er en deal-breaker. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den gangen jeg var på tinder så hadde jeg helfigursbilde, på den måten slapp jeg å tenke på om jeg kom til å skuffe noen pga vekten og det tok vekk mye av stresset for min del.

Anonymkode: 739fb...c3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lyv om vekt og utseendet.

Skriv høyde og vekt, evt helfigurbildet.

Anonymkode: 2da57...c40

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg ville ha hatt bilder. Å skrive vekt ville jeg ikke gjort siden det virker ikke som alle er så gode på å bedømme hvordan man da ser ut. Da må man ha med høyde også, men når man leser om menn som tror at slanke kvinner er 50 kg selv om de er 180 så kan man begynne å lure litt :P

Du kan også skrive at du er overvektig og i tillegg ha bilder. Å være ærlig om sånne ting tror jeg er positivt.

Skrevet

Ville ikke nevnt det, men absolutt hatt med bilder og alder. Jo mer ærlig man er, jo mer har man sjanse på å få akkurat de man vil ha. Du vil jo ha en som vil ha deg. Det er nok med han ene som liker deg, enn mange likes som hadde kanskje ikke likt deg for den du er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt 2 menn fra tinder som fortalte de trodde de skulle møte ei slank dame men at damen var overvektig, de hadde visst begge bare dratt derfra og følt seg lurt. Så tror det er vanlig at man ikke viser overvekt, men at det er lurt å gjøre det med et helkroppsbilde så de som syns din kropp er perfekt vil møte deg for den du er :) 

Anonymkode: 6c423...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Her er vi damer litt vanskelige.

Det at du nevner er 20 kg overvekt, kan bety at du veier 70 kg, noe som for svært mange menn vil sees på som helt normalt. Eller det kan bety at du veier 100 kg og mener det er 20 kg overvekt 😅

Min erfaring (har hatt et par datingperioder med vellykkede dates, samt endt opp i et forhold via badoo) er at det funker fint å ha bilder som viser hvordan du faktisk ser ut (du vil alltid synes du ser verre ut enn du er, slapp av♥️) og hvis de er alternativ på kroppsform i profilen, velger du «litt ekstra å ta i» eller noe i den duren.

Anonymkode: 04e74...c8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Her er vi damer litt vanskelige.

Det at du nevner er 20 kg overvekt, kan bety at du veier 70 kg, noe som for svært mange menn vil sees på som helt normalt. Eller det kan bety at du veier 100 kg og mener det er 20 kg overvekt 😅

Min erfaring (har hatt et par datingperioder med vellykkede dates, samt endt opp i et forhold via badoo) er at det funker fint å ha bilder som viser hvordan du faktisk ser ut (du vil alltid synes du ser verre ut enn du er, slapp av♥️) og hvis de er alternativ på kroppsform i profilen, velger du «litt ekstra å ta i» eller noe i den duren.

Hæ, dette gir jo ingen mening? Hun skriver at hun er 20 kg overvektig, da er hun vel det. Det er ikke vanskelig å beregne med BMI-kalkulator. 

En høy kvinne på rundt 180 kan veie opptil 80 kg innenfor normal BMI, og med 20 kg overvekt blir det 100 kg. Er hun 160, er det naturligvis andre tall, men 20 kg er 20 kg uansett.

En annen ting er at det vil ta seg helt forskjellig ut på kroppen om man er kort eller lang.

Anonymkode: cb7d0...4d1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så hun skal ikke date fordi hun er overvektig? Teit sagt.

Til ts, bedre å være ærlig og si eller vise det som det er. Da blir det ingen overraskelser når man møtes. Lykke til. ps. Overvektige kvinner er også vakre kvinner. Hvorfor i alle dager skal du ikke date før du er på trivselsvekt? For alt du vet, finnes det mange menn der ute som vil ha en som er akkurat som deg. Ikke alle vil ha de tynne formløse damene. 

mann 43

Anonymkode: 013c3...9a5

Hun kan selvfølgelig date selv om hun er overvektig! Ikke det jeg sier i det hele tatt. Men da må hun også akseptere at sånn er det hun ser ut inntil videre, og eie overvekten sin. Det gjør hun ikke når hun er så usikker at hun må lage en tråd på KG og spørre. Og dating når man er veldig usikker, vel, det tiltrekker ikke nødvendigvis de beste mennene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hæ, dette gir jo ingen mening? Hun skriver at hun er 20 kg overvektig, da er hun vel det. Det er ikke vanskelig å beregne med BMI-kalkulator. 

En høy kvinne på rundt 180 kan veie opptil 80 kg innenfor normal BMI, og med 20 kg overvekt blir det 100 kg. Er hun 160, er det naturligvis andre tall, men 20 kg er 20 kg uansett.

En annen ting er at det vil ta seg helt forskjellig ut på kroppen om man er kort eller lang.

Anonymkode: cb7d0...4d1

Poenget mitt er at det er veldig mange som ikke forholder seg til bmi-kalkulator når de sier typ «jeg er 20 kg» overvektig. Noen forholder seg til bmi-skala, andre forholder seg til at de er 20 kg mer enn sin egenvurderte idealvekt. Vi vet ikke hva TS har oppgitt. 

Neste poeng er deretter at bmi og antall kilo sitter utrolig forskjellig på kroppen (som du også nevner) og at det ikke er vits i å opplyse om antall kilo overvekt til andre. De færreste klarer gjette BMI. 
Så kan man jo ta en prat om dagens bmi-skala og hvordan enkelte mennesker utifra en bmi-skala vil få Høre at de er smått overvektige, selv om man ser helt Normal ut og i en dating-setting; helt perfekt for den aktuelle mannen som ser etter kjæreste.

Folk (også de mest ærlige og direkte jeg kjenner, som ikke legger noe mellom) har en tendens til å gjette både antall kilo og klesstørrelse til å være mindre enn hva den egentlig er, for meg som er overvektig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...