Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Kona har blitt veldig interessert i å chatte med sin nye mannlige venn. Hun har aldri tidligere vært opptatt av det, og er åpen om det.

Burde jeg være skeptisk? 

Anonymkode: c70cb...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun er åpen om det bør det gå bra. Forteller/viser hun deg hva de prater om? Min kone prater en god del med andre, både menn og kvinner, og forteller meg om disse. Kanskje spesielt at det kun er en utvalgt hun prater med..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har hun truffet ham? Og hva chatter de om? Dette er ganske viktige detaljer...

Anonymkode: 132b8...88d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne som ved to anledninger i livet, med ca 15 års mellomrom, fikk en mannlig venn som jeg ble betatt av vil jeg si du kan være skeptisk.. Det er forskjell på en ny kompis man chatter med i ny og ne, ser like sjelden som andre venninner etc. Men når man har hyppig kontakt og åpenbart er svært begeistret for en ny venn av det kjønnet man forelsker seg i, er sjansen for at det kan oppstå følelser stor. Er min erfaring.

Veldig sårende ovenfor partner og jeg angrer på at jeg var så idiot andre gangen når jeg visste hvordan dette kunne ende. Jeg vil ta med at det bunnet i noe jeg savnet hos partner, og det endte med tiden med brudd begge ganger, selv om jeg ikke var utro eller ble sammen den vennen. 

K45

Anonymkode: c6a95...8c8

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei, 

Kona har blitt veldig interessert i å chatte med sin nye mannlige venn. Hun har aldri tidligere vært opptatt av det, og er åpen om det.

Burde jeg være skeptisk? 

Ja, dette er ikke greit, det er starten på ett forhold. At hun er åpen er alibiet.

Anonymkode: b8184...8c9

• Liker 2
Gjest Crimson123
Skrevet

Så lenge hun er åpen  om det ville jeg ikke vært skeptisk. 

Skrevet

Det bunner jo veldig i hvordan denne relasjonen oppstod i utgangspunktet. 

Man stoler jo selvfølgelig på dama si, men når man ikke vet noen ting om den personen hun chatter med og hva hans intensjoner med samtalen er, så blir det jo en vanskelig situasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ta med at det bunnet i noe jeg savnet hos partner, og det endte med tiden med brudd begge ganger, selv om jeg ikke var utro eller ble sammen den vennen. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, dette er ikke greit, det er starten på ett forhold. At hun er åpen er alibiet.

Ikke nødvendigvis starten på et forhold, men slutten på det nåværende. Hun får dekket et behov for samtale og oppmerksomhet, og det gir drivstoff til den mentale bruddprosessen, som hun sikkert har kjent på i flere år. 

Anonymkode: fe3dd...91b

• Liker 1
Skrevet

Det at hun er åpent om det er dobbelpluss:

- Hun er ikke følelsesmessig eller fysisk utro mot deg nå.

- Hun vil at du skal føle deg trygg

Men dette er noe du opplagt har reagert på. Det jeg syns du kan gjøre er å snakke med henne om:

- Grenser med henblikk på sosiale medier, hvis dere ikke har hatt den samtalen tidligere. Hva som du er komfortabel med og hva og hvorfor noe ikke er innenfor din komfortsone.

- Det vanskelige med at det per nå kun er harmløs vennskap fra hennes side, men hva som kan skje videre ut i forløpet.

Egentligen er vel det alle par burde ha en samtale om, ikke minst bevisstgjøring om hvor de to punktene henger sammen.

Den uønskede utroskapen tror jeg er den vanligste. Der man starter med noe harmløst. Men så ruller ballen, til man plutselig har havnet et sted der man ikke ønsket å være.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekskona mi endte opp med å være utro med typen ho chattet med... De sendte masse nakenbilder til hverandre og ho endte opp med å forelske seg i typen...

Anonymkode: 7849d...f56

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Crimson123 skrev (2 timer siden):

Så lenge hun er åpen  om det ville jeg ikke vært skeptisk. 

Jeg var også veldig åpen, mannen min møtte dem til og med. Det er ikke alltid man vet at man faktisk er i ferd med å få følelser. Det kommer snikende. Først tenkte jeg at jeg liker personen og må da kunne ha venner av motsatt kjønn! Det hadde jeg jo som ung! Men når det er så viktig for en å ha denne spesielle vennen som man har hyppig kontakt med og snakker om litt oftere enn andre venner etc. så er det ikke lenge før man har krysset en grense og blitt bettatt. 

K45 igjen

• Liker 2
Skrevet

Du får følge med. Kanskje det er og forblir platonisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei, 

Burde jeg være skeptisk? 

Menn og kvinner kan ikke være venner, det er alltid en som vil noe mer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var også veldig åpen, mannen min møtte dem til og med. Det er ikke alltid man vet at man faktisk er i ferd med å få følelser. Det kommer snikende. Først tenkte jeg at jeg liker personen og må da kunne ha venner av motsatt kjønn! Det hadde jeg jo som ung! Men når det er så viktig for en å ha denne spesielle vennen som man har hyppig kontakt med og snakker om litt oftere enn andre venner etc. så er det ikke lenge før man har krysset en grense og blitt bettatt. 

K45 igjen

Hun var utro i fjor, så jeg reagerer på alt av menn hun omgås med...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette synes ikke jeg er greit. Følelser kommer snikende også, så jeg hadde vært veldig skeptisk til dette

Anonymkode: 51d2c...ba5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Forståelig det...

Anonymkode: f911a...2a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du ikke tar med denne informasjonen i HI men legger det til etterpå med (...), lukter det fake news av det. Ganske essensiell informasjon. Hvis du virkelig ønsker gode råd i forhold til din situasjon, ville du tatt det med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Når du ikke tar med denne informasjonen i HI men legger det til etterpå med (...), lukter det fake news av det. Ganske essensiell informasjon. Hvis du virkelig ønsker gode råd i forhold til din situasjon, ville du tatt det med. 

Ja, skjønner det burde vært med. Beklager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...