Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en MA for noen uker siden og har nå sluttet å blø for noen dager siden. 

Helsepersonell anbefaler jo stort sett å vente med å prøve til det har gått en syklus. Men kjenner at jeg har veldig lite lyst til å begynne å styre med kondom nå🙄 

Noen som har vært gjennom dette før? Ventet dere en syklus?

Anonymkode: 83106...9c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble også anbefalt å vente en syklus etter min MA i uke 8/9. Men grunnen til det var at det da ville være lettere å beregne en ny graviditet, og at eventuelle rester kan komme ut ved første mens. Men det er egentlig ingen grunn til å vente. Bare å starte prøvingen igjen nå om du vil. Det gjorde vi. Er dog i PP4 nå etter aborten, og vært mye syklustull her. Så ingen graviditet enda. Kroppen er vel klar når den er klar 😊

Skrevet

Vi ventet en syklus når jeg hadde MA ifjor sommer, fordi jeg måtte ha utskrapning 2 ganger siden de gjorde ikke skikkelig ren første gangen. Så for meg det var greit å hvile kroppen i mellomtiden. Er på pp10 og ingen graviditet enda. Hvis du føler du er klar, så er det bare å starte🥰🤞🏻 Lykke til!

Skrevet

Vi verken fikk beskjed om å vente, eller ventet. Hadde for øvrig medisinsk abort etter MA, som vel er en del skånsommere enn utskraping. Det tok 4-5 PP fra MA til ny graviditet (som endte i SA), så vet jo ikke hvordan det ville gått om vi hadde lykkes igjen umiddelbart. 

Skrevet

Jeg har også hatt ma/sa nå og venter på el. Jeg skal Ikke la vær å prøve på første eggløsning nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...