Gå til innhold

Skal åpne meg om traumer, men det er så lydt at jeg hører folk gå forbi og le...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til kommunen og skal få hjelp med bl.a traumer. Vi sitter på et lite rom hvor man kan se føttene til folk gå forbi utenfor, og jeg hører veldig godt at de prater og ler. 

En gang jeg satt der med psyk sykepleier satt det mange kollegaer av henne rett utenfor og pratet og lo. Jeg klarte ikke høre meg selv tenke. 

Syns det er vanskelig å åpne meg når det er så lydt og jeg blir ekstra sårbar. 

Jeg har tidligere vært hos dps, og da var det en ordentlig dør og man hørte ingen støy utenfra. 

Har også vært hos nav og der er det også mye bedre. 

Skal jeg finne meg i dette? 

Anonymkode: 33edd...8bd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke godta å gå til en sykepleier.

Krev psykolog.

Anonymkode: 71846...6eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send en mail og forklar dette - spør om det finnes et møterom som ikke er så åpent og eksponert mtp lyd utenfra. 

Anonymkode: af080...a80

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke godta å gå til en sykepleier.

Krev psykolog.

Anonymkode: 71846...6eb

Ja, ok, men syns du det er greit at det skal være så lydt at når du sitter og åpner seg om vonde hendelser mens kollegaene står og prater og ler utenfor døra? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send en mail og forklar dette - spør om det finnes et møterom som ikke er så åpent og eksponert mtp lyd utenfra. 

Anonymkode: af080...a80

Hvem skal jeg sende mail til? 

AnonymBruker
Skrevet

🙆‍♀️ Det skal du ikke gjøre hvis du skal snakke om traumer burde du gjøre det, hos en psykolog finnes behandlinger for traumer og man burde få en riktig behandling hvis ikke blir bare traumene verre.! 

Anonymkode: 69da5...979

Gjest mariama
Skrevet

Som foreslått over, forklar på e-post, eller direkte når du er der, at det er forstyrrende og vanskelig både med lyden utenfra og følelsen jeg regner med det gir av å være eksponert.

I beste fall gjør de endringer, og i verste fall vet du at du må se etter et annet tilbud.

AnonymBruker
Skrevet

🙆‍♀️ Det skal du ikke gjøre hvis du skal snakke om traumer burde du gjøre det, hos en psykolog finnes behandlinger for traumer og man burde få en riktig behandling hvis ikke blir bare traumene verre.! 

Ja, men hva gjør man da? 

AnonymBruker
Skrevet

Er denne personen kvalifisert til å hjelpe deg med slik problematikk egentlig? Høres litt shady ut.

Anonymkode: 57998...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si fra til vedkommende at du synes det er vanskelig å prate når det er så lytt/mange forstyrrelser. 

Ellers er traumeterapi et eget "fag" og det kan en psykiatrisk sykepleier såvel som en psykolog tatt utdanning i.

Anonymkode: a4278...4d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle må ikke gå til spesialiserte traumebehandlere. Ikke rart at det er nesten umulig å få plass for de nye som søker når alle skal inn til spesialister. Traumer kan du snakke med hvem som helst om. Eneste de kan hjelpe med er uansett bare at de sier "ååå, ble du mobbet på barneskolen du da? Ja uff, det hørtes vondt ut" 😅 tror folk tror at å gå til psykolog liksom endrer alt når det der er alt en får høre😅

Anonymkode: 5e8fc...033

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er denne personen kvalifisert til å hjelpe deg med slik problematikk egentlig? Høres litt shady ut.

Anonymkode: 57998...1ed

Jeg vet ikke. Liker ikke situasjonen, og føler meg ekstra sårbar. 

Da jeg begynte å gå der stimet mange av kollegaene seg sammen for å se på meg. Og dama i resepsjonen glodde veldig på meg. Det var svært ubehagelig. 

AnonymBruker
Skrevet
mariama skrev (5 minutter siden):

Som foreslått over, forklar på e-post, eller direkte når du er der, at det er forstyrrende og vanskelig både med lyden utenfra og følelsen jeg regner med det gir av å være eksponert.

I beste fall gjør de endringer, og i verste fall vet du at du må se etter et annet tilbud.

Så hvis de ikke vil gjøre endringer så må jeg slutte der, mener du? 

Gjest mariama
Skrevet

Så hvis de ikke vil gjøre endringer så må jeg slutte der, mener du? 

Du MÅ jo ikke, men hvis det ikke fungerer er det jo best å vite det fremfor at du sitter der uten å få noe ut av det? Hva du gjør med det må du bestemme selv.

Men ta utgangspunkt i at de ønsker å hjelpe deg, spør og forklar, og ta det derfra. Kanskje du får et annet rom med en gang 🤷🏻‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...