AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Burde jeg gifte meg med samboeren min? (Idiot-autopiloten vil plutselig en annen retning...) Samboeren min vil og vil ikke gifte seg med meg. Jeg har fridd flere år siden, eller bedt han om å fri, det ble ikke noe romantisk, men fridd likevel (på en måte). Planleggingen går veldig tregt, fordi han skifter tema når det blir snakk om det, han begynner å tulle og tøyse sånn at alt blir glemt, han påstår likevel at han vil, det går ingen vei... så det føles for meg som han egentlig ikke vil, men sier det bare slik at jeg skal sitte på gjerdet i flere år. Jeg tror han elsker meg, jeg elsker han, men av og til hater han, fordi enkelte ting i forholdet er ikke slik det burde være. Han blir aldri i livet med til noe terapi, så det er ikke vits å nevne. Vi har vært sammen 16+ år. Vårt forhold har vært preget stortsett av harmoni, mye moro men også forferdelige krangler. Anonymkode: 975b6...c35
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Har det noe praktisk å si? Har dere verdier dere eier sammen, har dere samboerkontrakt? Har dere barn sammen (eller hver for dere)? Anonymkode: 57582...d0a 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Ikke alle passer inn i ekteskapet. En kan ha det godt sammen uten å være gift. Så mye skilsmisser som det er så frister det vel mannen ikke å gifte seg. Det har ikke nødvendigvis ikke noe med at en ikke er glad i hverandre, men en ikke har tro på ekteskapet som instans. Å bruke årevis på å mase om bryllup tror ikke er så lurt. La det ligge enn så lenge så får tiden vise. Ikke glem å lev og elsk i mellomtiden ❤️ Anonymkode: fd0e1...b52
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Hvis du må spørre her på KG så er svaret definivt NEI Anonymkode: 0f007...f9e 4 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Hva er det han ikke vil, gifte seg eller er det (stort) bryllup han vil unngå? Anonymkode: f610f...94f 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Ganske tydelig at han ikke vil, men så jatter han med deg noen ganger. Når han snakker det bort, er det et tydelig signal på at han ikke ønsker å gifte seg. Skjønner at det må være skikkelig kjipt når du gjerne vil gifte deg, men møter uvilje. Jeg ville ikke ha spurt noe mer, men heller tenkt gjennom om dette forholdet er bra nok. Anonymkode: c0d5e...44c 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Burde jeg gifte meg med samboeren min? (Idiot-autopiloten vil plutselig en annen retning...) Samboeren min vil og vil ikke gifte seg med meg. Jeg har fridd flere år siden, eller bedt han om å fri, det ble ikke noe romantisk, men fridd likevel (på en måte). Planleggingen går veldig tregt, fordi han skifter tema når det blir snakk om det, han begynner å tulle og tøyse sånn at alt blir glemt, han påstår likevel at han vil, det går ingen vei... så det føles for meg som han egentlig ikke vil, men sier det bare slik at jeg skal sitte på gjerdet i flere år. Jeg tror han elsker meg, jeg elsker han, men av og til hater han, fordi enkelte ting i forholdet er ikke slik det burde være. Han blir aldri i livet med til noe terapi, så det er ikke vits å nevne. Vi har vært sammen 16+ år. Vårt forhold har vært preget stortsett av harmoni, mye moro men også forferdelige krangler. Anonymkode: 975b6...c35 Etter 16 år så skjønner du vel at han ikke vil 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Nei det burde du ikke Anonymkode: 7cace...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Om du av og til hater han burde du bryte opp. Om du ikke vil det burde dere gifte dere. Særlig om det er penger i boet. Å gifte deg er juridisk fornuftig for de aller fleste damer. Det er jo bare å skille seg når det ikke passer lengre. Alle seriøse forhold burde ha ekteskapet i bunnen, om så en gifter seg både fem og seks ganger. Les deg opp på ekteskapsloven på Lovdata.no. Jeg har mer penger og verdier enn min mann, men ekteskapsloven setter jeg stor pris på. Forholdet vårt er ryddig, juridisk og økonomisk sett. Vi hadde selvsagt ikke noe bryllup. Vi var bare ute etter den svært gode kontrakten. Det er veldig romantisk å være ansvarlig for hverandre. Anonymkode: fd7ab...00b 1
Maskinfører Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Elsker du han er det jo bare og trå tel 🙂 har min støtte 🙂
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 Fru Uperfekt skrev (8 timer siden): Etter 16 år så skjønner du vel at han ikke vil 😂 men hvorfor sier han noe annet... Anonymkode: 975b6...c35
ops2 Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: 😂 men hvorfor sier han noe annet... Anonymkode: 975b6...c35 Trenger du å spørre om det? Han sier det for å få fred, og så regner han med å snakke det bort og utsette det i 16 år til. Men hvis han traff en annen... så kunne han plutselig ha giftet seg med henne etter 6 måneder. For hvis han vil, så vil han. Er det den store festen du vil ha? Hvit kjole i kirka og 200 gjester? Da kanskje han vil gifte seg med deg, hvis dere bare giftet dere borgerlig og tok en liten fest med den nærmeste familien. 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #13 Skrevet 19. juli 2022 Jeg vil hovedsaklig gifte meg av økonomiske grunner, men vil det skal være viss romantikk over det, hvis man først tar det steget, jeg har hverken venner eller familie, så fest er unødvendig. Jeg har ingen frykt om at han vil finne ei ny, det gjør han ikke han er for glad i meg og jeg vet det. Anonymkode: 975b6...c35
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #14 Skrevet 19. juli 2022 Vi på KG kan ikke tvinge han til å gifte seg med deg. Vil han ikke, så vil han ikke. Hvis han hater deg av og til, og dere har forferdelige krangler så bør dere kanskje gjøre det slutt. Anonymkode: c473e...a75
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #15 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi på KG kan ikke tvinge han til å gifte seg med deg. Vil han ikke, så vil han ikke. Hvis han hater deg av og til, og dere har forferdelige krangler så bør dere kanskje gjøre det slutt. Anonymkode: c473e...a75 Spørsmålet burde kanskje heller ha vært: Burde jeg gi opp håpet om at vi noen gang skal bli gift? Hehe... Anonymkode: 975b6...c35 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #16 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet burde kanskje heller ha vært: Burde jeg gi opp håpet om at vi noen gang skal bli gift? Hehe... Anonymkode: 975b6...c35 Ikke meg du siterer, men jeg hadde nok spurt han rett ut om han vil gifte seg eller ikke. Han høres jo veldig lunken ut til ideen. Ikke fridde han fordi han ville det selv, ikke er han med å planlegge, ikke kan han snakke om det. Anonymkode: 276ec...d7a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #17 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg vil hovedsaklig gifte meg av økonomiske grunner, men vil det skal være viss romantikk over det, hvis man først tar det steget, jeg har hverken venner eller familie, så fest er unødvendig. Jeg har ingen frykt om at han vil finne ei ny, det gjør han ikke han er for glad i meg og jeg vet det. Anonymkode: 975b6...c35 Av økonomiske grunner? Hva tenker du på da? Jeg og samboeren har vært sammen i over 10 år og vi har det helt supert sammen, men har overhode ikke tenkt å gifte oss. Hvorfor skal vi det? Anonymkode: 51eb5...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #18 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet burde kanskje heller ha vært: Burde jeg gi opp håpet om at vi noen gang skal bli gift? Hehe... Anonymkode: 975b6...c35 Hvorfor vil du være sammen med en kranglefant som hater deg? Og gifte deg med han i tillegg? Er det festen som frister? Eller vise frem ringen? Jeg kan aldri tenke meg at det kan være kjekt å være gift med en sånn fyr 🤔 Anonymkode: c473e...a75
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg vil hovedsaklig gifte meg av økonomiske grunner, men vil det skal være viss romantikk over det, hvis man først tar det steget, jeg har hverken venner eller familie, så fest er unødvendig. Jeg har ingen frykt om at han vil finne ei ny, det gjør han ikke han er for glad i meg og jeg vet det. Anonymkode: 975b6...c35 Åja, så ikke denne. Ser du har hverken venner eller familie. Han hater deg, sier du. Hvis du mener det helt seriøst og ikke seier det på tull. Så virker det som du vil binde deg til han av ensomhet, at du ikke vil gi slipp fordi du ikke vil bli sittende igjen alene. Og da finner du deg i forferdelige krangler. Og presser han til å fri selv om du vet han ikke vil. Det er ikke sånn det skal være. Få deg venner og en jobb heller. Og det er helt greit å være singel. Anonymkode: c473e...a75
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 Man burde gifte seg for å skape et fantastisk, magisk minne med partneren, som også etter min mening har stor symbolsk betydning. Hvis det ikke er sånn blir poenget egentlig vekke. Anonymkode: 1db14...7bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå