AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har nylig fått 2 barn på under 2 år, og kroppen min ble selvfølgelig merket av dette ved vektøkning. Det siste året etter den andre fødselen har jeg derfor vært bevisst på kostholdet mitt , og trent litt innimellom. Spiser godteri kun i helgene, og spiser sunt ellers. Det er også enormt travelt med to tette.. Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg er fornøyd med vekta mi, og jeg føler meg bra med meg selv. Klær passer igjen , og jeg kan gå med det jeg vil. Jeg har egentlig blitt tynnere enn det jeg var fødsel. Men jeg er jo selvfølgelig en del dvaskere enn tidligere, men jeg bryr meg egentlig så mye om det.. Og er fornøyd likevel. Jeg lastet ned en app for å registrere kalorier , og balansen mellom fett/ protein og karbohydrater. Mannen har tydeligvis snoket på tlf min , og funnet ut at dette og kommer med spydige kommentarer knyttet til at jeg har gjort det. Han får meg nesten til å skamme meg over at jeg lastet ned appen. Men det er også for å vite om jeg har spist nok , da jeg ofte glemmer å spise. Mannen derimot , kommer med kommentarer hele tiden , med nedlatende holdning og til dels sarkastiske.. Han har gått en del opp i vekt i pappaperm, og føler på det. Han mener også at jeg har blitt for tynn , men jeg trives med sånn jeg er nå. Kommentarene sårer meg egentlig en del , selv om jeg prøver å ikke bry meg. Eksempler på kommentarer er : - i stad spiste han godteri, og prøvde å "pushe" det på meg , men jeg sa jeg ikke skulle ha. Da sier han " åja , jeg skjønner, du har spist de kaloriene du skal i dag " skikkelig sarkastisk , og med en nedlatende tone , med hentydninger til appen min. - Han vil at jeg skal lære å twirke , men sier at jeg har fått for liten rumpe til det nå, eller at rumpa mi ikke er stram som før og at jeg burde trene den opp. - Forteller meg ofte at selv om jeg er tynnere enn før , så er jeg mye løsere i fisken og slapp her og der. - sier at puppene mine er borte, men det er mer pga amming/graviditet enn noe annet.. De er som to vrengte bukselommer. - sier at jeg skal slutte med den " liksom " slankinga mi. Hver gang jeg gjør en normal aktivitet, som å sykle med barna osv. Får jeg høre at jeg gjør det for å "sniktrene". - Hver gang jeg har kjøpt klær , så ler han hånlig og sier at de umulig kan passe meg og må være for små. Men det er de ikke. Ingenting om at de er fine osv. Er det jeg som er "hårsår " her? Eller er det grunn for å bli såret ? Anonymkode: ca2c3...2b5 1 5
SPOCA Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Nei, du er ikke hårsår. Mannen din er en dust. 23 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Han oppfører seg som en drittsekk mot deg. Parterapi neste. Anonymkode: 70a02...49d 8 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Du er gift med et rasshøl. Anonymkode: 7f201...c70 11 3
AprilLudgate Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Oj! Det var utrolig stygge kommentarer! En ting er at han føler på det selv og ikke vil ha kommentarer på egen kropp eller mas om å spise annerledes. Men dette er jo på grensen til psykisk vold om han skal fortsette sånn. Jeg tenker du må ta dette med roten - han trenger MYE veiledning på kommunikasjon og legge av seg noen rimelig giftige sider om han skal få beholde en familie. Snakker han sånn til deg kommer han til å snakke sånn til barna og. 15 5
BobbySocks Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Be han klappe igjen kjeften eller finne seg en annen plass å bo. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Pass på å skåne barna dine for kommentarer fra denne mannen. Skremmende opptatt av utseende. Man kan utvikle spiseforstyrrelse. Dette må tas tak i nå! Anonymkode: 2a57f...522 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Du er ikke hårsår! Han er utrolig frekk og nedlatende! Det skinner jo igjennom at han ikke har det bra med seg selv? Har du pratet med han om det? Skjønner det ikke frister når han er drittsekk mot deg, likevel kunne han fått det bedre ved hvis du forteller ham at du liker han slik han er, er tiltrukket av han, syns han er god og myk å ta på osv. Hvordan har dere det ellers? Som par og i livet generelt? Folk som har det bra med seg selv sier ikke slikt, tenker jeg.. Anonymkode: c388c...244 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke hårsår! Han er utrolig frekk og nedlatende! Det skinner jo igjennom at han ikke har det bra med seg selv? Har du pratet med han om det? Skjønner det ikke frister når han er drittsekk mot deg, likevel kunne han fått det bedre ved hvis du forteller ham at du liker han slik han er, er tiltrukket av han, syns han er god og myk å ta på osv. Hvordan har dere det ellers? Som par og i livet generelt? Folk som har det bra med seg selv sier ikke slikt, tenker jeg.. Anonymkode: c388c...244 Jeg vet at han ikke er fornøyd med seg selv. Jeg har sagt flere ganger at jeg liker han som han er , og ikke synes han er tykk. Han er jo ikke tykk , men han har jo gått opp 7-8 kg , men han er fortsatt normalvektig. Så jeg skjønner jo at han egentlig er mest irritert på seg selv for å spise godteri nesten hver kveld, og at det blir forsterke når jeg ikke gjør det. Så kommer det til uttrykk gjennom spydigheter til meg. Generelt er vel forholdet vårt nå preget av mye kritikk, spydigheter, kommentering av mine valg, enten på klær, måter å løse ting på i hverdagen , måten jeg snakker på osv. Det fører til en del krangler, men oftest så bare orker jeg ikke ta kampen , for jeg vet jo at han ikke har det bra med seg selv. Jeg har prøvd å snakke med han om det, men han mener at han ikke er frekk og at det er jeg som tolker alt i verste mening. Han tror meg heller ikke når jeg sier at jeg synes han er kjekk og fin uansett. Ts Anonymkode: ca2c3...2b5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 Tipper det er noe i det han sier. Ikke veldig hyggelig slik de blir presentert, men han prøver nok å fortelle deg noe. Kanskje du er litt vel opphengt i kroppspress og slanking? Menn liker jo formfulle damer og det må de få lov å ytre, men på en hyggelig måte selvsagt. Anonymkode: 09f7a...fba 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Tydelig at han projiserer usikkerheten på egen vektoppgang på deg. Han føler seg mislykket og tyr til nedlatende kommentarer på din kropp. Det der hadde jeg aldri akseptert. Utrolig toxic oppførsel. Anonymkode: 18210...a38 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 Han er sikkert redd for at du vil forlate han for en som er mer veltrent. Så han "sikrer egoet" ved å være nedlatende. Anonymkode: 18210...a38 4
Ulla Ullsokk Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 Stakkars dott. Han synes at du er for fin for han, og siden du tok tak, så burde han også, og det har han ikke lyst til. Så da jekker han ned deg istedet. Og ender opp med det han er redd for: å miste deg. Noen folk, ass! 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 Vis han denne tråden. Anonymkode: 093ed...239 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Men hva faen 😳 for et rævhøl av en mann. Man går da ikke rundt å snakker sånn til partneren sin! Anonymkode: ed605...c54 3
mjaus Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 Bekymrende at du engang tviler på om det er greit å bli såret over dette, virker ikke som denne mannen har noen særlig bra innvirkning på følelsene dine. Virker som en drittsekk som er kjempe sjalu for at du har klart å gå ned i vekt og ikke han. Han føler seg truet...kast han ut eller gå ifra han, så blir du i tillegg kvitt 100kg med dritt. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tipper det er noe i det han sier. Ikke veldig hyggelig slik de blir presentert, men han prøver nok å fortelle deg noe. Kanskje du er litt vel opphengt i kroppspress og slanking? Menn liker jo formfulle damer og det må de få lov å ytre, men på en hyggelig måte selvsagt. Anonymkode: 09f7a...fba Hun gikk (naturligvis) opp vekt etter svangerskap. Så den han "likte" i utgangspunktet er den kroppen hun har jobbet for å få tilbake. Dette er ingenting annet enn nedlatende, lite støttende piss som bunner i egen følelse av mislykkethet. Anonymkode: 18210...a38 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #19 Skrevet 19. juli 2022 Du er ikke hårsår, dette er jo helt forferdelige ting å si! Du må stå opp for deg selv!!! Han er jo kjempestygg med deg, jeg hadde blitt forbanna og garantert mistet all sexlyst/lyst til å kle meg naken foran en som sitter og sier jeg er dvask og at han ikke liker puppene eller rumpa mi. Det går faktisk faen ikke an. Du må prøve å ikke la det gå inn på deg, men det er IKKE noe du skal prøve å ikke bry deg om. Du skal si fra at dette ikke er greit i det hele tatt. Det er ingen unnskyldning at det er usikkerheten hans som snakker, dette er psykisk vold, det er sånn man snakker for å tråkke ned på og ødelegge et menneske. En partner skal ikke gjøre det, en partner skal løfte deg opp! Kanskje dere kan gå i parterapi eller noe for å bryte denne ondskapsfulle sirkelen hans. Dette kan ikke fortsette, du sitter jo allerede og lurer på om det er greit å bli såret, og det er skikkelig varselstegn på at du allerede er noe kuet og tar imot en form for mishandling. Anonymkode: 0b209...4c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #20 Skrevet 19. juli 2022 herregud, for en dritt. Han tar deg nok for gitt og er usikker på seg selv (ikke en god kombo). Anonymkode: 952c0...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå