Gå til innhold

Plutselig død når man er i 30 årene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å plutselig falle død om når man er så ung? Jeg er 36 år og sliter i perioder med dødsangst. Jeg tenker også at jo eldre jeg blir jo større sjanse for å plutselig dø. Det er veldig slitsomt å ha det sånn. Er det flere her som sliter med dette?

Anonymkode: 6342e...fc0

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det må vel være uhyre sjeldent. Hørt om tilfeller hvor unge mennesker har falt om og dødd, da har det gjerne vært uoppdagede, medfødte hjertefeil. Ida Eide f.eks.

Endret av Anonymburker
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en har sunn livsstil, spiser sundt og ikke ruser seg på narkotika, alkohol eller tobakk skal de aller fleste kunne leve et langt og godt liv.

Anonymkode: 6d818...200

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag kan være din siste. Men dét kan det være for meg også, eller skrekk og gru, kjæresten min sin siste dag,dette styrer en ikke. 

På den andre siden, folk lever lenger og lenger, kanskje du blir en av disse superspreke på over hundre 😊

Anonymkode: 272e2...fb3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig ekstremt sjeldent! Sjansen for at det skal skje deg, er så å si null, med mindre du driver med ting som er forbundet med dødsrisiko, sim f.eks alvorlig anoreksi eller rus.

Anonymkode: 08cf5...7b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (3 minutter siden):

Det må vel være uhyre sjeldent. Hørt om tilfeller hvor unge mennesker har falt om og dødd, da har det gjerne vært uoppdagede, medfødte hjertefeil. Ida Eide f.eks.

Dette. Evt. hjerter og kropper som er ødelagt av narko, doping m.m. Eller en kombinasjon.

Anonymkode: 8eeeb...6c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo trøste deg med at hvis du plutselig dør, så vil du ikke kunne oppleve det som et problem i ettertid. Da vil du jo være borte vekk.

Det funker vel  ikke sånn at du plutselig våkner en morra og med sjokk og vantro finner ut at du har dødd i løpet av natta?

Vi skal alle dø en gang. Poenget med å leve er å ha det artig i mellomtida. 

Hva ser du som det største problemet for deg selv hvis du plutselig og uventet skulle dø?

Anonymkode: 0fb47...0df

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis en har sunn livsstil, spiser sundt og ikke ruser seg på narkotika, alkohol eller tobakk skal de aller fleste kunne leve et langt og godt liv.

Anonymkode: 6d818...200

Ja, og ikke overdriver trening. Jeg vet om flere treningsfantomer som har tatt kvelden rundt 30..

Anonymkode: d472c...ad2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig uvanlig. Men mer vanlig når man er over 80. Spar bekymringene dine til du blir gammel. 

Anonymkode: 11c55...2b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En venn døde midt i en telefonsamtale. Var litt over 20 år og hadde en uoppdaget hjertefeil ♥️💖

En annen døde 30 år gammel av overdose 💖♥️

Anonymkode: ad7fb...53d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er det vanlig å plutselig falle død om når man er så ung? Jeg er 36 år og sliter i perioder med dødsangst. Jeg tenker også at jo eldre jeg blir jo større sjanse for å plutselig dø. Det er veldig slitsomt å ha det sånn. Er det flere her som sliter med dette?

Ja! Jeg er livredd for å dø.

Har hatt type 1 diabetes i 18 år, er 38. Kjenner veldig godt etter og tenker alltid det verste hvis det stikker litt i brystet eller andre steder på kroppen. 😔 Jeg vet også at det er sjeldent plutselig å dø, men har hørt om en del i 30-årene som plutselig har fått hjerteinfarkt eller uhelbredelig kreft og hvert tilfelle jeg hører om, trigger dødsangsten i meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kan jo trøste deg med at hvis du plutselig dør, så vil du ikke kunne oppleve det som et problem i ettertid. Da vil du jo være borte vekk.

Det funker vel  ikke sånn at du plutselig våkner en morra og med sjokk og vantro finner ut at du har dødd i løpet av natta?

Vi skal alle dø en gang. Poenget med å leve er å ha det artig i mellomtida. 

Hva ser du som det største problemet for deg selv hvis du plutselig og uventet skulle dø?

Joa. Jeg har bare angst for det. Angst for å bli borte og ikke eksistere noe mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dødsangst er kjempevondt, helt fryktelig. Ofte kan det være et tegn på at man ikke har det bra.

Hvordan står det til med deg ellers? Er du fornøyd i livet? Kanskje det er noe du skulle ønske var annerledes? Kanskje nå er tiden hvor du skal gjøre endringer?

Når jeg slet med dødsangst selv så hjalp det meg å lese om andres tanker om livet og døden, andre som hadde samme livssyn som meg. Kanskje du kan prøve det? Kanskje du kan komme frem til noen tanker eller en konklusjon om døden som du kan forsone deg med?

Prøv å jobb deg gjennom dette. Du kan komme styrket ut på den andre siden.

Anonymkode: 581ab...ba3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joa. Jeg har bare angst for det. Angst for å bli borte og ikke eksistere noe mer.

Men sånn rent intellektuelt ser du det irrasjonelle i konseptet dødsangst? Er det ikke totalt bortkasta å være redd for noe som du garantert ikke får oppleve?

Er du helt sikker på at det ikke er livet du er redd for? At det du kaller dødsangst egentlig er frykten for å leve? 

Kanskje du er mann? Menn trives best en hårsbredd fra livet, har jeg hørt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt foreldre i barnehagen og skolen som har dødd helt ut av ingenting, de faller bare om. De siste årene har det vært 2-3 stykker i barnas barnehage og skole, alle i 30 årene, normalvektige og aktive mennesker. Helt merkelig... Fleste tilfellene har det vært hjertet som bare har sluttet å slå og hjerneblødning, som regel på natte. 

Anonymkode: e9dd3...29e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En på jobb døde helt uventet i fjor, han var i starten av 30-åra, hadde fått blodpropp.

Vet også av en bekjent av venner som døde av uoppdaget hjertefeil i slutten av 30-årene.

Så det kan jo skje, men med mindre du er svært overvektig, har hjerteproblemer i familien og slike ting er det mest sannsynlig å ikke falle død om uventet.

Anonymkode: c15cb...371

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har hatt foreldre i barnehagen og skolen som har dødd helt ut av ingenting, de faller bare om. De siste årene har det vært 2-3 stykker i barnas barnehage og skole, alle i 30 årene, normalvektige og aktive mennesker. Helt merkelig... Fleste tilfellene har det vært hjertet som bare har sluttet å slå og hjerneblødning, som regel på natte. 

Vaksinen... Er så mange nå. 

Anonymkode: a753b...175

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vaksinen... Er så mange nå. 

Anonymkode: a753b...175

Ja, veldig mange dør brått og uventet etter vaksineringen. Folk i alle aldre, gamle som unge.

Anonymkode: d4ed4...cd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vaksinen.

Anonymkode: d4ed4...cd6

Skrevet

Jeg skjønner deg så godt! Sliter med dødsangst selv, helt siden jeg var liten. Gruer meg skikkelig, for om det er bare mørkt og man ikke kan våkne fra det, sånn i evigheten er utrolig skummelt.

Ei som onkel var gift med, når hun var ung og suicidal. Døden lurte henne to ganger, hun har vært klinisk død begge gangene. Men de fikk liv i henne da. Og hun sa at det var egentlig en fin opplevelse. 

Nå glor jeg ghost whisperer i tillegg, å prøver og leke med tanken at det er et lys og kan kommer på en god plass. Eventuelt skremmer folk som enda lever 😂🤭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...