AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Har vært i ett lengre forhold. Hun ville gå, men fikk henne med på å prøve terapi for å finne sammen. Jeg føler at vi fikk god utbytte av timene, men jeg føler hun blir presset fra familie og venner med å ta et valg før vi er ferdig med opplegget. Når vi er sammen bare vi to har vi fått det veldig kjekt, men straks hun har pratet med familie og venner er hun annerledes. Nå er det ferietid og terapeuten er ikke tilbake på kontoret på noen uker. Slik det ser ut nå kan ting ryke når som helst. Vi har fått utlevert noen kort som vi skal øve på i sommer. Det handler om følelser og kommunikasjon. Noen med erfaringer? Anonymkode: 854d6...b16
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har fått utlevert noen kort som vi skal øve på i sommer. Det handler om følelser og kommunikasjon. Noen med erfaringer? Anonymkode: 854d6...b16 Høres lurt ut det. Når skal dere begynne å øve? Anonymkode: 0b6e5...a2b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Har begynt men som nevnt er det vanskelig nå som terapeuten ikke er på kontoret. Anonymkode: 854d6...b16
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har sjekket ut Card Decks-appen av Gottmans. De er fine! Er det kommunikasjon som er problemet? Er hun lei, gå i deg selv, er du lydhør? Fokuser på konflikthemmende språk. (Hvis du googler finner du en podcast av Herdis Palsdottir om temaet. Anbefales!!) Hvis dere er midt i det nå vil jeg tro det er lurt å fokusere på brannslukning nå i ferien til dere er tilbake hos terapeuten! Og mitt beste tips: Snakk med henne om minner fra når dere først ble sammen, hva du falt for, hvor forelsket og mo i knærne du var. Det gjør godt å huske på hvorfor man ble sammen når det røyner på! Anonymkode: 47146...e36
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Ifølge terapeuten vår er det kommunikasjon som er hoved problemet. Vi er ikke så flink til å snakke om vanskelige ting. Hun har derfor følt at jeg ikke ser henne godt nok og mener hun derfor har mistet følelsene. Utfordringen for meg er at hun blir så sint og stikker avgårde eller låser seg inne på et rom hvis jeg prøver å ta opp noe. Hun oppfatter fort ting som kritikk selv om jeg prøver å si ting på en fin måte. Jeg har derfor blitt mindre flink til å snakke om vanskelige ting fordi jeg er redd for reaksjonen. Anonymkode: 9e811...c7b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har vært i ett lengre forhold. Hun ville gå, men fikk henne med på å prøve terapi for å finne sammen. Jeg føler at vi fikk god utbytte av timene, men jeg føler hun blir presset fra familie og venner med å ta et valg før vi er ferdig med opplegget. Når vi er sammen bare vi to har vi fått det veldig kjekt, men straks hun har pratet med familie og venner er hun annerledes. Nå er det ferietid og terapeuten er ikke tilbake på kontoret på noen uker. Slik det ser ut nå kan ting ryke når som helst. Vi har fått utlevert noen kort som vi skal øve på i sommer. Det handler om følelser og kommunikasjon. Noen med erfaringer? Anonymkode: 854d6...b16 Min erfaring er at parterapi ikke virker, det bare utsetter. Anonymkode: 10419...a35
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min erfaring er at parterapi ikke virker, det bare utsetter. Anonymkode: 10419...a35 Egne erfaringer? Anonymkode: 854d6...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå