AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Jeg er så forferdelig utålmodig! Mannen min sier det, bestevenninna mi, en god kollega også, og jeg er helt enig. Dere vet Zootopia med dovendyret som beveger seg kjempesakte? Sånn ser jeg verden, alle rundt meg beveger seg som dovendyret. Ikke riktig så ille men dere skjønner tegninga. Det går så mark i meg av å se på at noen gjør ting treigt, at jeg får fysisk ubehag. Jeg tror dette har sammenheng med hvordan jeg vokste opp som barn, for hadde flere i min familie som var oppriktig var treige og jeg måtte ta igjen det de ikke rakk. Og skulle jeg rekke å ta det igjen og likevel ha tid til lekser eller fritid så måtte jeg bare kjappa på. Men uansett; jeg må prøve å jobbe med dette. Noen råd? Jeg jobber ironisk nok med mennesker, og der har jeg mye mer tålmodighet for de er liksom unnskyldt fordi de er syk, samme med barn, eldre osv. Det finnes grenser der også men den grensen er nok i større grad innen en normalvariasjon. Anonymkode: 31c5d...97d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Hva med mindfullness? Fem minutter om dagen Anonymkode: e2840...36f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva med mindfullness? Fem minutter om dagen Anonymkode: e2840...36f Hahaha, ble anbefalt det i behandling av en psykisk lidelse, fikk det aldri til å funke, muligens fordi jeg er for utålmodig Og det er jo når jeg står i disse situasjonene at jeg sliter, kan liksom ikke sette meg ned med det da. Anonymkode: 31c5d...97d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Hvis du er utålmodig, kjøp deg kano. Jeg er utålmodig og når jeg setter meg i kanoen og begynner å padle går det sååå tregt. Uansett hvor raskt og hardt jeg padler, går det ikke fortere. Jeg blir bare svett. Det første kvarteret er et frustrerende helvete. Etter et kvarters tid med hektisk plasking begynner jeg å roe ned og falle inn i farten og rytmen til kanoen. Rooolige, laaange tak med åra. Pulsen senker seg, roen senker seg og med det siger tålmodigheten inn. Tålmodighet er evnen til å nyte øyeblikket. Det lærer du når du padler kano. Anonymkode: 9ae23...a9a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er utålmodig, kjøp deg kano. Jeg er utålmodig og når jeg setter meg i kanoen og begynner å padle går det sååå tregt. Uansett hvor raskt og hardt jeg padler, går det ikke fortere. Jeg blir bare svett. Det første kvarteret er et frustrerende helvete. Etter et kvarters tid med hektisk plasking begynner jeg å roe ned og falle inn i farten og rytmen til kanoen. Rooolige, laaange tak med åra. Pulsen senker seg, roen senker seg og med det siger tålmodigheten inn. Tålmodighet er evnen til å nyte øyeblikket. Det lærer du når du padler kano. Anonymkode: 9ae23...a9a Spesielt du nevner kano, jeg har så lyst på kajakk:P Jeg ELSKER vannet, jeg dras mot innsjøer, fosser, fontener samme hva, og når jeg er i vannet og svømmer f.eks. så plager deg meg overhodet ikke igjen Men nyte øyeblikket ja, der er vel kanskje noe av cluet; jeg nyter jo ikke akkurat øyeblikket når mannen somler på butikken i lag med meg Blir jo litt engstelig for mine eventuelle barn at de skal ha en skikkelig utålmodig og gretten mamma:\ Anonymkode: 31c5d...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå