Gå til innhold

Vaske terrasse med husvask før beising?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal beise den slitne terrassen, med en farge som er litt brunere enn den rødlige som er fra før av. Tidligere beiset med Burmateak, nå blir det Tjærebrun.

Har aldri gjort dette før, men skjønner jo at det skal vaskes og tørkes osv. Kan jeg bruke vanlig husvask til dette? Eller må jeg bruke terrassevask? 

Anonymkode: 890bf...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke husvask. Du må ha noe sterkere. Kraftvask eller aller helst Terassebeisfjerner. Ikke i sol! så er det skrubbe bort dritten med en kost. Drittjobb men some one`s gotta do it. Skyll grundig bort. La det tørke noen dager før påføring.

Endret av Try2
ja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Try2 skrev (1 time siden):

Ikke husvask. Du må ha noe sterkere. Kraftvask eller aller helst Terassebeisfjerner. Ikke i sol! så er det skrubbe bort dritten med en kost. Drittjobb men some one`s gotta do it. Skyll grundig bort. La det tørke noen dager før påføring.

Men terrasserens? Den skal vel gjøre jobben? Og vet du forresten noe om hvor dekkende slik beis er? Er jo noen fargeforskjeller på den gamle beisen, tror du det kan skinne veldig gjennom på den  nye?

Anonymkode: 890bf...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beis skal ikke legges på tjukt, den skal trekke inn i treet og alt overskytende beis må tørkes bort. Hvis ikke vil den flasse og bli stygg. Hvor dekkende den er vet jeg ikke. Finnes sikkert eksempler på nett, eller prøver i butikk.  Greia med terrassebeisfjerner er nok at den fjerner best beis. Om terrasserens er noe bedre kan de sikkert svare på i butikken. Husk at all beisen må fjernes helt..det er det som er drittjobben. Ser ofte at noen ender opp med å gå på terrassen med slipemaskin. Selv har jeg gått over til å ikke ha på noe, og vurderer også Sioo:x som beskytter treet med naturlige stoffer og etterhvert blir grått. Fordelen er at man slipper den jevla beisfjerninga. (Olje er enda verre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...