Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ny student her. Skal flytte til Oslo for å studere ved OsloMet. Ser på timeplanen at alle forelesninger osv. foregår i forskjellige hus. Er det noe system når det gjelder de forskjellige husene? At x fakultet holder til i hus y, mens a fakultet holder til hus b? 
Akkurat nå når jeg sitter og ser på dette så virker det så rotete at jeg blir helt motløs. Hvordan skal jeg finne frem?! 😬
Er det er system der? Eller er det et sånt sted der man bare er nødt til å pugge hvor de ulike klasserommene, auditoriene osv. er?

Anonymkode: 4d493...c1c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ny student her. Skal flytte til Oslo for å studere ved OsloMet. Ser på timeplanen at alle forelesninger osv. foregår i forskjellige hus. Er det noe system når det gjelder de forskjellige husene? At x fakultet holder til i hus y, mens a fakultet holder til hus b? 
Akkurat nå når jeg sitter og ser på dette så virker det så rotete at jeg blir helt motløs. Hvordan skal jeg finne frem?! 😬
Er det er system der? Eller er det et sånt sted der man bare er nødt til å pugge hvor de ulike klasserommene, auditoriene osv. er?

Det virker overveldende i starten. Når jeg gikk der hadde vi nesten alltid faste forelesningssaler men de var spredt over flere hus. Så etterhvert blir det lettere. Prøv å allier deg med noen i starten, og er det krise så har de en resepsjon i hovedbygg du kan spørre.

Anonymkode: ead3e...1de

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt fadderuke med omvising i starten, og ofte ekstra omvisningsturer satt opp ellers også, så tipper det vil gå bra. Studerte ikke der selv, og hadde ikke fadder for det var for få det året der jeg studerte, men vet mange steder er det omvisninger uavhengig av faddergruppe, og du vil raskt bli kjent uansett, så det vil gå fint. 

Lykke til! 

Anonymkode: e1356...989

AnonymBruker
Skrevet

Takk for raske svar :) Fint at det er omvisinger, men jeg glemte å skrive at jeg har helt elendig retningssans og klarer å gå meg bort i en vanlig Kiwi-butikk, så jeg lærer ikke slike ting så fort. Er derfor jeg begynner å se på dette nå, sånn at jeg får en viss oversikt til studiestart. Hadde vært mye lettere om det var faste hus for hvert fakultet. 
Hvilket av byggene er hovedbygg med resepsjon? 

AnonymBruker
Skrevet

Last ned appen Mazemap 🙌🏼

Anonymkode: 73e92...b8d

• 2 uker senere...
Skrevet
On 7/18/2022 at 8:17 PM, AnonymBruker said:

Hei! jeg skal studere på Oslomet Pilestredet fra 16. august! jeg er så og si ikke kjent med stedet i det hele tatt! vi kunne gå sammen til oslomet første skole dagen? for å føle deg tryggere? bare et bud om det hadde hjulpet deg mer! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...