AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 (bortsett fra sånne kremer og leave in greier for det vil jeg ikke bruke ) Vasker håret bre 1 gang i uken, men i dagene etter blir det alltid så sinnsykt stort. Anonymkode: e4a49...2da
Leeloo Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Kremer og leave in greier pluss ikke børste det. Har i litt fukt om det bruser seg for å samle det igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Leeloo skrev (56 minutter siden): Kremer og leave in greier pluss ikke børste det. Har i litt fukt om det bruser seg for å samle det igjen. Men for at sånne leave in greier skal hjelpe så må man jo ha oppi sykt mye for at det skal hjelpe ihvertfall om man har tykt hår. Må bruke halve flasken da. Vil gjerne vite om det er noe annet man kan gjøre Anonymkode: e4a49...2da
Olive_North Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Jeg bruker ikke børste, men en bredegget kam. Også drar jeg gjennom litt vann nederst i tuppene ca annenhver dag
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Hva mener du med puffy? Finnes det et norsk ord? Anonymkode: 51fcd...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men for at sånne leave in greier skal hjelpe så må man jo ha oppi sykt mye for at det skal hjelpe ihvertfall om man har tykt hår. Må bruke halve flasken da. Vil gjerne vite om det er noe annet man kan gjøre Anonymkode: e4a49...2da Bruker aldri en halv flaske. Hvor langt hår har du? Aldri kjemme håret etter du her hatt i stylingprodukter! Anonymkode: 51fcd...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Søk opp curly girl Norge på facebook. Anonymkode: 39be0...2ff
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Men for at sånne leave in greier skal hjelpe så må man jo ha oppi sykt mye for at det skal hjelpe ihvertfall om man har tykt hår. Må bruke halve flasken da. Vil gjerne vite om det er noe annet man kan gjøre Anonymkode: e4a49...2da Jeg bruker absolutt ikke så mye. Bruker en hurtigversjon av curlygirl. Har i litt hårkrem (bruker en fra Normal, husker ikke navnet men lukter banan) i klissvått hår mens jeg enda står i dusjen (fordeler seg best da). Så klemmer jeg ut en del vann med et gammelt håndkle. Har så i en god neve krølleskum (prøvd Björn Axén og Curly Girl, begge duger). Klemmer håret opp mer med håndkleet og tar gelé (L’Oreal, nr. 8 i håndflatene og klapper over, cruncher opp krøllene etterpå med hendene (ev. håndkleet om det fortsatt er litt for vått). Tørker med diffuser (løfter for det meste opp undenfra), til det er tørt. Klemmer ut «crunchet» med litt hårolje (bruker John Frieda akkurat nå, hatt den i evigheter) til slutt. Høres voldsomt ut, men tar ikke så lang tid og trengs 1-2 ganger i uka. Har alle produktene leeenge, opptil et år, og kjøper ikke dyre merker (stort sett Normal eller Vita). Anonymkode: 51437...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 Hårskum. Alternativet er hårstrikk. Anonymkode: e1c29...75c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 Hele curly serien til lee stafford er amazing. Man skal bruke ca 1 t-skje av hvert produkt, så du har det leeenge… anbefaler olje og mousse i tillegg børst håret FØR du dusjer, ikke etter at det er tørt, ALDRI. Sov med flette jeg har tykt krøllete hår til midjen Anonymkode: e1e01...f53
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hele curly serien til lee stafford er amazing. Man skal bruke ca 1 t-skje av hvert produkt, så du har det leeenge… anbefaler olje og mousse i tillegg børst håret FØR du dusjer, ikke etter at det er tørt, ALDRI. Sov med flette jeg har tykt krøllete hår til midjen Anonymkode: e1e01...f53 Og kremene osv skal bare i lengden, fra ørene og ned Anonymkode: e1e01...f53
PurpleTuliip Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 Fukt tynger ned krøllene. Normal har masse produkter for krøller. Last ned appen Curly Girl og scan produkter for å finne ut om de er godkjent (silikoner kan gjøre krøller fuzzy)
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #14 Skrevet 22. juli 2022 On 7/18/2022 at 9:10 PM, AnonymBruker said: Hva mener du med puffy? Finnes det et norsk ord? Anonymkode: 51fcd...4d6 Brusete. Anonymkode: 13b1f...859
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #15 Skrevet 22. juli 2022 Krøllete hår skal nesten aldri børstes. Det kan børstes rett før du vasker det (når det blir vått forsvinner "skaden" børsten har gjort) eller mens det er veldig vått etter vaskingen (men for hårets skyld anbefales det å aldri børste vått hår, så jeg anbefaler å børste før du vasker det). Du kan løsne floker med fingrene hvis du merker noen, men ellers bør håret ditt være mest mulig i fred for å beholde krøllene og slippe at det blir sånn puffy. Å sove med håret i ei stor klype/hårstrikk på midten av hodet vil også hjelpe å slippe at krøllene forsvinner i løpet av natta. Mange liker å bruke silke/sateng-bonnets. (Vet ikke hva bonnet er på norsk. Google så skjønner du hva jeg mener) Husk også at det trenger masse fukt for å unngå at det blir tørt, og dermed puffy. Les deg opp litt om Curly Girl Method, men husk å ta alt med en klype salt. Noen sverger kanskje til ett spesifikt produkt, mens andre klarer ikke å få det til å fungere. Det samme gjelder diverse metoder og ingredienser i produktene. Test ut noen av kremene/oljene som anbefales,og se om du får det til å fungere med akkurat ditt hår. Anonymkode: ac5b1...566 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå