Gå til innhold

Burde ikke være lov å reise med fly med barn under 2 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mesteparten av svarene er som forventet, av ferie-avhengige foreldre som bare måååå få lov å kose seg i syden, og da må ungen tortureres med ørevondt for at det skal la seg realisere. Vel vel.

Anonymkode: 09ace...411

Mesteparten av svarene er som forventet, av ferie-avhengige single og bitre voksne som bare måååå få lov til å kose seg i syden, og da må de få sitte å nyte alkoholen sin på flyet i totalt stillhet uten at det eksisterer andre mennesker rundt dem for at det skal la seg realisere. Vel vel.

Anonymkode: 0987f...231

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man reiser jo med barna fordi man liker å gjøre ting med dem. Jeg liker å dele gleder med dem. Ikke alt skal være på barnas premisser. 

Jeg tok med min ettåring på cafe her om dagen. Det var for min egen del fordi jeg hadde så vondt i hodet og trengte en god espresso. Ungen fikk kake og koste seg. Og nei, han kommer ikke til å huske det. Men det gjør jeg. Det var veldig fint. 

Og vi skal på en tre måneders tur til høsten med barna. Kommer yngste til å huske det? Nei. Men eldste gjør og vi trenger det nå før hun begynner på skolen. 

Anonymkode: c1934...d11

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (9 timer siden):

Støtter denne. Jeg heier på bilturer 🤭 Synes nesten at bilferie er kjekkere enn hele syden 😂 Meg og pappa cruisa rundt med en bobil, kjørte sykt langt! Men når og hvor vi stoppa, det visste vi ikke. Så en campingplass gøy ut for barn, så svingte vi innom der. Trivdes vi, ble vi der en stund. Om ikke, så reiste vi dagen etter. 

Heller en sånn ferie, enn at alt må planlegges og organiseres for at turen skal bli bra. 

Du skulle vært med oss på biltur! Infernalsk skriking fra 5 min ut i bilturen til vi var fremme. Hver eneste gang. Flyturer er rolige og behagelig, da sover ungen stort sett. 

Anonymkode: 59371...bec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mesteparten av svarene er som forventet, av ferie-avhengige single og bitre voksne som bare måååå få lov til å kose seg i syden, og da må de få sitte å nyte alkoholen sin på flyet i totalt stillhet uten at det eksisterer andre mennesker rundt dem for at det skal la seg realisere. Vel vel.

Anonymkode: 0987f...231

Igjen, les innleggene mine i denne tråden. Jeg har selv barn, jeg reiser til "syden" maks hvert 7.år eller noe, ket drikker ikke alkohol på flyet og jeg tåler støy bedre enn mange. Jeg har uttrykkelig påpekt at jeg går vondt av ungen mer enn noen andre på flyet. Jeg sitter med vondt i magen når jeg hører skrikingen til en liten en, som kanskje har uutholdelig vondt i de små, trange øregangene sine.

Ikke prøv å snu dette til noe det overhode ikke handler om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barn er null stress...

Men! Sist flytur tenkte jeg med meg selv at alkoholservering bør de slutte med på fly. Makan til høylytt og uakseptabel oppførsel fra voksne (fulle) folk🙄

Anonymkode: ee690...019

Det er jeg 100% enig i, det er en uting. Har selv aldri drukket alkohol på flytur, drikker lite utenfor flyet også for den saks skyld. Men det er jo et helt annet tema? 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men nå er det slik at alle babyer slår seg fullstendig vrang innimellom. Det kan være alt fra høye temperaturer, bilkjøring, vogn-nekt, luftproblemer... 

Og det er også slik at det for mange babyer/barn går helt fint med for eksempel en flytur. 

Om man har en unge som slår seg fullstendig vrang i en gitt situasjon så drar jo ikke en omsorgsfull person barnet med i denne situasjonen igjen og igjen. 

Men å bare holde seg hjemme før man vet at noe blir et problem... det er bare vanvittig begrensende. 

Anonymkode: dd0bc...518

Veldig godt poeng! Min eldste avskydde å ligge i vogn før han var nærmere året, men å fly var aldri noe problem, det gjorde han fra han var 8 mnd. Det hadde garantert vært verre for utenforstående å gå bak oss på vei fra helsestasjonen enn å sitte ved siden av oss på flyet, for å si det sånn. :fnise:

Anonymkode: 45612...9e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har faktisk opplevd at unger på kanskje 10 eller 11 år tydeligvis aldri har noe bedre å finne på enn å sitte på setet rett bak meg, og sparker KONSTANT i seteryggen min. Samtidig som foreldrene deres åpenbart gir blanke pokker i barna oppførsel. 

kanskje innlegge "forbud" mot alle barn yngre enn minst femten år?   

Anonymkode: cca26...d41

• Liker 2
Skrevet

Mine barn har grått på flyet en gang. De har ellers sovnet før vi har tatt av. Skal ikke de få fly heller da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fly kan de gjerne gjøre så lenge de holder fred - dette gjelder både barn og de som MÅ drikke alkohol på flyet. Litt støy tåler en godt, men det finst da grenser. Barn som hyler nonstop, sparker i seterygg og berusede folk - nei takk….. Hvorfor serverer de alkohol på fly forresten??

Anonymkode: 46755...b88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har faktisk opplevd at unger på kanskje 10 eller 11 år tydeligvis aldri har noe bedre å finne på enn å sitte på setet rett bak meg, og sparker KONSTANT i seteryggen min. Samtidig som foreldrene deres åpenbart gir blanke pokker i barna oppførsel. 

Og jeg har opplevd å sitte foran to av de mest bråkete tenåringene jeg noen gang har møtt. De kranglet hele turen, og hadde en lek der de prøvde å slikke hverandre i fjeset, så setet mitt var i konstant bevegelse hele turen. Prøvde å si ifra, men de begynte på igjen kort tid senere. 

Kanskje vi skal forby alle under myndighetsalder å fly..? Eller ha en test for å se om folk er egnet til å overholde de strenge standarder som medpassasjerer setter for dem?

Anonymkode: 3ca74...cb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Joda, men nå er vi mange med mor og far i forskjellige land. Derfor han vi reist. 

Anonymkode: 3074c...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine var verst å fly med i alderen 1.5-2.5/3 år, for da har de bevegelse og temperament, men nada forståelse for at de må sitte stille og holde fred. Før halvannet og etter tre har det vært null stress - aldri opplevd skriking som har vært sjenerende for noen, og som mor vil jo jeg reagere på gråten lenge før deg.. 

Anonymkode: 304e6...f7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Flyr aldri. Men var på tur med baby på 6mnd. Fordi jeg skulle i konf, og jeg ammet. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har reist med begge barna fra de var 2 mnd da jeg har familie på andre kanten av landet. Aldri vært noe problem, reiste blant annet med begge to alene da minste var 6 uker og eldste 2,5 år. Yngste sov HELE turen (var også flybytte), våken litt på flyplassen.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vårt barn har en sykdom som kun følges opp i Oslo for alle i hele landet. Vi bor ikke på Østlandet men en 10 timers kjøretur unna. Sykehuset insisterer på timer der flere ganger i året. Skulle vi ikke flydd da? Idiot 

Anonymkode: 6a710...8b1

Hva med oss i Finnmark? Vi må jo nesten fly hjem etter fødsel. Skal vi bare bo på sykehus i 2 år da? 🤣

Anonymkode: 6181c...856

Hva hvis man må fly for å treffe nær familie som besteforeldre? Skal man søke disp for en nemd?

Wilma89 skrev (17 timer siden):

Ville ikke tatt med barn under 2 år på sydentur, men veldig glad vi tok turen fra Oslo til Tromsø da sønnen min var 6 måneder, slik at Oldemor fikk møtt lillemann før hun gikk bort. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du, trådstarter skriver at du skulle ønske det var forbudt for barn under 2 år å fly. Mine barn har flydd til og fra besteforeldrene sine utallige ganger før fylte 2 og har aldri grått på flyet. Mener du virkelig at de ikke skal få lov til å fly fordi noen andre barn gråter på et annet fly?! 

Anonymkode: e627a...6ab

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir interessant å se hvordan barn som for eksempel bor i Finnmark skal få nødvendig helsehjelp uten å kunne fly, og hvordan man skal komme hjem fra sykehuset med nyfødt.

Anonymkode: 23e52...5ed

Det finnes mange andre grunner for å fly med små barn, enn sydenturer.

Anonymkode: 5718e...c30

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er hèlt OK at det er lov, men egne fly, for barnefamilier hadde vært best for alle parter. 

Anonymkode: 60e4a...e3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits i å bli så sint på stakkars TS, som uansett bare var ute etter å nettopp provosere. Det er ikke ulovlig å fly med barn og kommer aldri til å bli det heller, så samme hva TS mener er det fullstendig irrelevant og ikke noe barnefamilier trenger å bry seg det minste om. TS: ta deg en diger bolle. 

Anonymkode: 12025...345

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på barn da, reiste helt til Nepal med vår datter da hun var 1,5 år. Flere fly med lang varighet. Hun sov seg nesten gjennom alle og var blid da hun var våken.

Anonymkode: 7f401...881

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo virkelig ikke noe problem. Man sier bare fra. Så gir det seg. Gjelder forsåvidt også voksne... 

Har opplevd en gang at det fortsatte, og ble verre. Da plinget jeg på flyvertinne. De ble bedt om å slutte, eller flytte seg. 

Anonymkode: dd0bc...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Man reiser jo med barna fordi man liker å gjøre ting med dem. Jeg liker å dele gleder med dem. Ikke alt skal være på barnas premisser. 

Jeg tok med min ettåring på cafe her om dagen. Det var for min egen del fordi jeg hadde så vondt i hodet og trengte en god espresso. Ungen fikk kake og koste seg. Og nei, han kommer ikke til å huske det. Men det gjør jeg. Det var veldig fint. 

Og vi skal på en tre måneders tur til høsten med barna. Kommer yngste til å huske det? Nei. Men eldste gjør og vi trenger det nå før hun begynner på skolen. 

Anonymkode: c1934...d11

Liker å gjøre ting med dem? Det er vel en liten overdrivelse. Å være med barna er ikke gøy - det er plikt! Gøy, det er å ligge på en strandbar i Costa Rica med lettkledde jenter fra hele verden og null bekymringer. 

Anonymkode: bbb66...c32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen vits i å bli så sint på stakkars TS, som uansett bare var ute etter å nettopp provosere. Det er ikke ulovlig å fly med barn og kommer aldri til å bli det heller, så samme hva TS mener er det fullstendig irrelevant og ikke noe barnefamilier trenger å bry seg det minste om. TS: ta deg en diger bolle. 

Anonymkode: 12025...345

Da får vi dele bollen vi to, innlegget er ikke skrevet for å provosere, men det er min mening om saken. Forventet virkelig ikke at alle skulle være enig, det er ikke det et debattforum er til.

Noen har klart å nyansere problemstillingen min og argumenterer på en saklig måte, noe som er nyttig selv om det ikke påvirker min oppfatning nevneverdig. Noen er ekstremt hårsåre og føler seg truffet, og prøver å "ta igjen" på en barnslig og pinlig måte; dere gjennomskues enkelt.

• Liker 1
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. 

Jeg flyr mer enn de fleste. Men kun med vanlig rutefly, har ikke flydd charter siden 80-tallet. Har opplevd mange, mange ganger at folk har med seg små barn og babyer. Uten å ha finregnet på det, tror jeg at kun ca. 3 av 50 flyturer har blitt "forstyrret" av gråt fra små barn/babyer. Såpass bør man tåle som flypassasjer. 

Jeg har også opplevd at det har vært foreldrenes skyld at barna gråt. Scenario: Et lite barn (ca. 2?) sitter i flysetet og koser seg med Ipad og tegnefilmer. Veldig rolig. Så begynner moren å stresse med at barnet må ta av seg en genser. Barnet vil ikke, og sier (fremdeles rolig) i fra om at hun ikke vil. 

Så begynner mor å hale og dra i barnet for å få av genseren. Barnet protesterer først lavmælt, og når moren ikke gir seg går det over til gråt. Deretter skriking (siden mor fremdeles haler og drar i den j.... genseren). 

Til moren: Var det så fordømt viktig å få av den genseren at over 100 passasjerer måtte høre på illsint skriking i 1,5 time? Hadde barnet dødd hvis hun hadde beholdt genseren på? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...