Gå til innhold

Burde ikke være lov å reise med fly med barn under 2 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Eller kanskje de reiser fordi de Hr eldre barn som ønsker det, og da blir gjerne minstemann med også.. Og klart foreldre også kanskje ønsker seg til varmere strøk. Vi har 4 barn, og aldri hatt problemer på flytur. Jeg syntes voksne folk som ikke tåler andre mennesker, burde holdt seg hjemme…..

Vi har en mor og et barn som tar buss hver dag til og fra jobb. Barnet skriker konstant, og bussen tar halvannen time hver vei. Burde moren sagt opp jobben sin med grunnlag om at hun ikke får lov å ta buss med barnet?!? 

Anonymkode: ed832...6d9

Nei nei, absolutt ikke. Jeg bare lufter tanker ☺️ Skjønner jo de som reiser som familie og har eldre barn inkl en liten en. Men de som har sitt første barn som er knappe noen mnd når foreldrene ønsker 14 dager på Granca for dems egen del. De finnes faktisk. 

Men for all del, det er foreldrene som må deale med sure passasjerer og en sliten og lei unge som verker i ørene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Hvorfor drar dere på ferie med unger på to år eller yngre? De husker jo ikke noe av den ferien allikevel.

Fordi resten av familien vi på ferie? Livet stopper ikke opp fordi man får barn.

Satt du bare inne til barnet ble 3-4 år fordi det ikke kom til å huske noe av trilleturer, besøk til slektninger, bursdagsfeiringer ol?

Anonymkode: ad793...a0c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maestro skrev (48 minutter siden):

Nei nei, absolutt ikke. Jeg bare lufter tanker ☺️ Skjønner jo de som reiser som familie og har eldre barn inkl en liten en. Men de som har sitt første barn som er knappe noen mnd når foreldrene ønsker 14 dager på Granca for dems egen del. De finnes faktisk. 

Men for all del, det er foreldrene som må deale med sure passasjerer og en sliten og lei unge som verker i ørene. 

Men hva er problemet med at man ønsker å reise til varmere strøk selv om man bare har en baby? Kan ikke folk få gjøre som de selv vil?

Vi har tatt med begge barna på alt vi voksne normalt ville gjort, og mer fleksible tilpasningsdyktige barn tror jeg du skal lete lenge etter. 

Et barn husker ikke noe før de er rundt 3 år, men vi tar de jo med på opplevelser til tross for dette. Så hvorfor er det så ille at foreldre vil gjøre reise til et lang hvor man faktisk får sommer til tross for at barnet ikke vil huske det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi fløy over 50 turer i inn og utland mens eldste var under 2, hun skrek ikke en eneste gang, selv på 12+ timers turene. 

Problemet er jo at folk ikke klarer å unngå at barna gråter, ikke barna i seg selv. 

Jeg unngikk gråt ved å amme ved alle tegn til trøtthet, surhet, ørevondt, kjedsomhet eller hva som helst, passe på at hun hadde stabilt blodsukker ved jevne måltider og skikkelig snacks (uten sukker og raske karbohydrater!), bruk av bæretøy for soving og flyplassgåing, og leker og bøker for underholdning. 

Folk ammer ikke lenge nok, og gir barna masse sukker og dritt så de blir hypre og får ustabilt blodsukker. Så har de vennet barna til å sove flatt i en vogn i stillhet, istedet for på dem selv mens de gjør alt mulig. 

Foreldre gjør ting komplisert uten grunn. 

Anonymkode: f7c8b...57e

Dere var jo over snittet travel

Anonymkode: 99dfc...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men hva er problemet med at man ønsker å reise til varmere strøk selv om man bare har en baby? Kan ikke folk få gjøre som de selv vil?

Vi har tatt med begge barna på alt vi voksne normalt ville gjort, og mer fleksible tilpasningsdyktige barn tror jeg du skal lete lenge etter. 

Et barn husker ikke noe før de er rundt 3 år, men vi tar de jo med på opplevelser til tross for dette. Så hvorfor er det så ille at foreldre vil gjøre reise til et lang hvor man faktisk får sommer til tross for at barnet ikke vil huske det? 

Som sagt, jeg nekter folk ikke og gjøre det. Folk får gjøre som de ønsker ☺️ Men jeg skjønner det bare ikke selv. Meeen, så har jeg ikke barn enda🤭 Søsteren min har to barn på 7 og 11. Hun eldste har vært med meg og mamma til syden, da hun var 7. Hun var og med til Malaysia da hun var 4. Sov hele turen  🤭😂Og begge har vært med foreldre til syden en gang. Men søstra mi og mannen ventet bevisst noen år før de tok hu /de med på flyreise ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare så typisk at folk ikke leser teksten i hovedinnlegget 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Jeg, trådstarter, presiserer at jeg først og fremst synes synd på ungen, og at det verker i hjertet av å høre på sår og vedvarende gråt fra en liten baby som er helt splitter ny i verden, men skal drasses med til Granca eller Rådååås så fort den har tittet ut av mors liv. Gjør som dere vil, jeg forstår det ikke uansett hvor mye dere forklarer og unnskylder. 

Anonymkode: 09ace...411

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange som ikke skulle flydd, særlig de som må pisse hvert 30 minutt!

Anonymkode: 9cde1...4ad

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare så typisk at folk ikke leser teksten i hovedinnlegget 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Jeg, trådstarter, presiserer at jeg først og fremst synes synd på ungen, og at det verker i hjertet av å høre på sår og vedvarende gråt fra en liten baby som er helt splitter ny i verden, men skal drasses med til Granca eller Rådååås så fort den har tittet ut av mors liv. Gjør som dere vil, jeg forstår det ikke uansett hvor mye dere forklarer og unnskylder. 

Støtter denne. Jeg heier på bilturer 🤭 Synes nesten at bilferie er kjekkere enn hele syden 😂 Meg og pappa cruisa rundt med en bobil, kjørte sykt langt! Men når og hvor vi stoppa, det visste vi ikke. Så en campingplass gøy ut for barn, så svingte vi innom der. Trivdes vi, ble vi der en stund. Om ikke, så reiste vi dagen etter. 

Heller en sånn ferie, enn at alt må planlegges og organiseres for at turen skal bli bra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du skriver under 2. forskjell på en baby og en på 22 mnd

Anonymkode: 6a710...8b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maestro skrev (5 timer siden):

Støtter denne. Jeg heier på bilturer 🤭 Synes nesten at bilferie er kjekkere enn hele syden 😂 Meg og pappa cruisa rundt med en bobil, kjørte sykt langt! Men når og hvor vi stoppa, det visste vi ikke. Så en campingplass gøy ut for barn, så svingte vi innom der. Trivdes vi, ble vi der en stund. Om ikke, så reiste vi dagen etter. 

Heller en sånn ferie, enn at alt må planlegges og organiseres for at turen skal bli bra. 

Små babyer skal ikke sitte lenge i bil. 

Anonymkode: 6a710...8b1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Far dro på ett behandlings opplegg til Gran Canaria da gutten vår var 1 uke. 

Vi kom etter da han var 13 dager, bodde der i 3 mnd.

Han sov hele veien ned, våknet ikke før de slo av motorene på flyet.

Anonymkode: 526e0...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pga. jobb flyr jeg veldig ofte både innenlands og utenlands. Jeg klarer faktisk ikke huske en eneste gang flyet har blitt "terrorisert" av en skrikende baby. Jeg synes dagens foreldre er utrolig flinke til å forberede seg til turen, de er hensynsfulle og jeg ser at de gjør alt for å unngå at barnet skal gråte. Jeg er nesten utslitt på enkeltes vegne, for jeg ser de styrer voldsomt siden de har gruet seg til turen pga. folks holdninger til babyer på fly.

Et fly er kollektivtransport, man har faktisk ikke rett til å diktere hvem som er uønskede passasjerer så lenge de ikke bryter regler eller har upassende oppførsel.

Selv synes jeg berusede medpassasjerer er et mye større problem som flyselskapene burde slå hardt ned på. Jeg har opplevd en rekke ubehagelige og direkte farlige situasjoner pga. rus på fly. Men jeg har aldri opplevd å måtte binde fast en mor med baby, for så å nødlande for å få tak i politi, fordi barnet gråt.

Aversjon mot gråt er noe man nesten må gå inn for å regulere selv. Man kan ikke legge alt ansvar over på andre. Selv takler jeg ikke lyden av strikketøy, den konstante tikkingen gjør meg gal, men jeg kan ikke kreve at folk ikke får strikke på fly av den grunn. Dermed må jeg selv ta ansvar for at jeg ikke plages av lyden.

Anonymkode: 3ca74...cb1

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maestro skrev (7 timer siden):

Med dagens priser på drivstoff, bobiler, campingplassovernatting og andre utgifter ved langdistansekjøring, vil jeg si at denne type ferie er for dyr for den gjennomsnittlige småbarnsfamilien.

Vi tok en spontan tur i tre dager til Gøteborg/Liseberg for to uker siden. Prisen vi endte på, kunne sendt to voksne og et barn på en all inclusive-ferie i "Syden". Så jeg skjønner at småbarnsforeldre ønsker å planlegge slik at de får maks utbytte av pengene de investerer i ferien.

Anonymkode: 3ca74...cb1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du, trådstarter skriver at du skulle ønske det var forbudt for barn under 2 år å fly. Mine barn har flydd til og fra besteforeldrene sine utallige ganger før fylte 2 og har aldri grått på flyet. Mener du virkelig at de ikke skal få lov til å fly fordi noen andre barn gråter på et annet fly?! 

Anonymkode: e627a...6ab

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men nå er det slik at alle babyer slår seg fullstendig vrang innimellom. Det kan være alt fra høye temperaturer, bilkjøring, vogn-nekt, luftproblemer... 

Og det er også slik at det for mange babyer/barn går helt fint med for eksempel en flytur. 

Om man har en unge som slår seg fullstendig vrang i en gitt situasjon så drar jo ikke en omsorgsfull person barnet med i denne situasjonen igjen og igjen. 

Men å bare holde seg hjemme før man vet at noe blir et problem... det er bare vanvittig begrensende. 

Anonymkode: dd0bc...518

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn er null stress...

Men! Sist flytur tenkte jeg med meg selv at alkoholservering bør de slutte med på fly. Makan til høylytt og uakseptabel oppførsel fra voksne (fulle) folk🙄

Anonymkode: ee690...019

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barn er null stress...

Men! Sist flytur tenkte jeg med meg selv at alkoholservering bør de slutte med på fly. Makan til høylytt og uakseptabel oppførsel fra voksne (fulle) folk🙄

Anonymkode: ee690...019

Da har kabinpersonalet brutt retningslinjene. De skal ikke servere til fulle mennesker. Ser ikke hvorfor vi som klarer å nyte en enhet og få feriefølelsen (det gjelder de fleste) skal ofre noe for de som ikke klarer å begrense seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men nå er det slik at alle babyer slår seg fullstendig vrang innimellom. Det kan være alt fra høye temperaturer, bilkjøring, vogn-nekt, luftproblemer... 

Og det er også slik at det for mange babyer/barn går helt fint med for eksempel en flytur. 

Om man har en unge som slår seg fullstendig vrang i en gitt situasjon så drar jo ikke en omsorgsfull person barnet med i denne situasjonen igjen og igjen. 

Men å bare holde seg hjemme før man vet at noe blir et problem... det er bare vanvittig begrensende. 

Jeg tenkte også på dette. Vi ser på flybilletter nå, har et barn på 2 måneder. Vi blir å velge dyrere billetter for å unngå ekstra mellomlandinger, og gjøre det vi kan for å forberede oss. Dessverre er det ikke bare å kjøre når det tar 15 timer om man kjører konstant. Hurtigruta er utsolgt, og det går uansett ikke tidsmessig. Over 9000 i flybilletter for noen dager er forresten ille nok for en småbarnsfamilie, om man ikke skulle betalt det dobbelte for hurtigruta nå på sommeren, som er det eneste tidspunktet i år hvor jeg og mannen kan reise sammen. 

Må vi dra? Nei, men vi ønsker at oldemor på 90 skal få møte sitt første oldebarn. Reisinga faller naturlig nok på oss. Jeg velger å håpe at våre medpassasjerer er såpass greie mennesker at de takler å reise i samme fly som oss i 1 t, eventuelt 2 t totalt om noen tar akkurat samme ruta som oss, uten å bli i fyr og flamme. 

Anonymkode: 8f397...d6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir interessant å se hvordan barn som for eksempel bor i Finnmark skal få nødvendig helsehjelp uten å kunne fly, og hvordan man skal komme hjem fra sykehuset med nyfødt.

Anonymkode: 23e52...5ed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde et spedbarn på tbanen som gråt i nesten tredve minutter. Det gjorde vondt i hodet og hjertet mitt, og sikkert for andre i nærheten også. Men det var bare at det var en overtrøtt unge og at jeg akkurat da ikke klarte å få ham til å tie stille. Om man er på et fly, en tbane, egen bil eller butikken eller hjemme i egen stue, så kan babyer få anfall av gråting der de er utrøstelige uten noen åpenbar grunn. Ta med deg ørepropper, så kan kanskje "hjertet ditt" ha det litt bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...